MuscleMeat

De vergeten spiergroep?

Samu zei:
Juist, het zijn allemaal spieren. How basic is that. :cool:

Ik heb nog altijd niemand zien ingaan op mijn reply: vingerstrekkers. Ok met reverse wrist curls, maar niemand nog goeie oefeningen?
Misschien op je vingers een plaat/schijf leggen en dan optillen met je vingertoppen (hand geproneerd op oppervlak)

Samu zei:
Juist, het zijn allemaal spieren. How basic is that. :cool:

Ik heb nog altijd niemand zien ingaan op mijn reply: vingerstrekkers. Ok met reverse wrist curls, maar niemand nog goeie oefeningen?

In zand

K*t, ging m'n reply verloren.
Goeie suggesties. Schijf vooruit duwen door je vingers te strekken lijkt me ook wel iets. Ik ga het es een tijdje doen, kijken of het helpt.

De allermakkelijkste manier om je vinger extensies te trainen is je andere hand als weerstand gebruiken :)

Hah... weet er nog een: de nek.

Train 'm met een tuigje dat bij het kabelstation hoort, helaas net iets te groot voor mijn kleine hoofdje. Neck extension en neck flexion. Wel met heel lichte gewichten nog.. begon met een luttele kilo en ben nu aan bijna 4 kilo. Kabelstation gaat per 2,5 kg omhoog vanaf 1,25 kg en ik zal een week of 4-6 op 3,75 kg blijven zitten waarna ik naar de 6 kg ga.

Kwam op het idee door Marcus (welbekend bij BenF en zijn eigen forum No-Nonsense Training) die melddde dat hij het trainde toen hij aan American Football deed.
Omdat ik ook al rotator-cuff oefeningen deed voor RSI-schouders, af en toe dus de hierboven genoemde wrist curls voor pols en onderarmen, kwam ik op het idee om ook actief iets aan het 3e pijnlijke RSI-gewricht te doen, de nek.

Mogelijk dat jullie zonder RSI-klachten sneller kunnen opbouwen, maar een blessure aan de nek loop je niet graag op, dus beter te voorzichtig dan te onvoorzichtig.

Tibialis trainen is trouwens een super idee voor als je van plan bent om in de bergen te gaan wandelen!

Nek training voor functionele doeleinde is idd een verstandig idee! Ik wil dat ook nog steeds in mn training gaan verwerken.

Bij specifieke nektraining moet je erg voorzichtig zijn. Na de eerste paar setjes voel je een pomp en wil je hoofd alle kanten op:D Wees voorzichtig met het opvoeren van de weerstand, je verrekt snel iets en dan kom je er echt achter hoevaak je je nek gebruikt! Mensen die aan judo doen of worstelen hebben natuurlijk een sterke, meestal dikke nek.

Goeie Espi. Was ik vergeten. :thumbs:

Ja vader M@rsel, ben ook voorzichtig.. het gaat niet om krachtsontwikkeling maar om versterking , waarbij ik net als voor de rotator cuff niet onder de 15 hh zal gaan. Doe ik ook niet meer voor de schouders.. anders komen continu schouderklachten terug.

• Topic Starter Topic Starter
Is het ook mogelijk om je nek te trainen zonder kabelstation? (train momenteel thuis).

Op exrx staan 2 oefeningen met schijven:

WTNeckFlexion.gif

WTNeckExtension.gif

Maar lijken me niet echt handig of wel?

Misschien een keer proberen.

Metal_Wolf zei:
Is het ook mogelijk om je nek te trainen zonder kabelstation? (train momenteel thuis).

Op exrx staan 2 oefeningen met schijven:

WTNeckFlexion.gif

WTNeckExtension.gif

Maar lijken me niet echt handig of wel?

Misschien een keer proberen.

Niet erg handig zenne !

roxxe zei:
nope, deze beweging

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de bovenste rij, waarbij ik blijf rechtsstaan
Da's een powerclean. Is geen oefening uit het powerliften, maar uit het gewichtheffen. :)

Wou ik ook net zeggen.. of beter gezegd "OLYMPISCH gewichtheffen".
Want powerliften is ook gewichtheffen, maar dan anders.

• Topic Starter Topic Starter
Bodybuilding is dan ook gewichtheffen als ik ff een mierenneuk reactie mag plaatsen :D

Je heft het gewicht omhoog.. :P

Voor grip doe ik Towel chinups, plate holds en CoC's.

Nog een super grip oefening:

Vertical bar lifts:

Pak een lange halterstang, waarbij je maar aan één kant gewicht toevoegt. Ga op een bankje of andere verhoging staan en zorg dat je de stang verticaal voor je vast hebt, met het gewicht onderaan bij de grond.
Pak met rechts of links de stang boven vast en grijp nu om en om met je handen naar beneden, totdat je bij het gewicht uitkomt en ga dan weer om en om omhoog. De beweging is ongeveer te vergelijken met omgekeerd touwklimmen.

Je grip zal het waarderen en je onderarmen zullen groeien! ;)

Terug
Naar boven