MuscleMeat

deadlift;afstand halter tot de vloer?

Sandows Legacy

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
1m74
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
sja, deze vraag rijst nu bij mij.
ik ben een olympische schijvenset aan het samenstellen, en hoe zwaarder (20 / 25 kg) de schijven, hoe groter de diameter.

ik wil graag de afstand weten, die een halter (het hart van de stang) boven de grond moet liggen.
dan kan ik dat misschien bereiken door de juiste schijven aan te schaffen, of anders een op maat gemaakt deadlift plateau maken.

ik ben in de technische reglementen van de NPB aan het neuzen geweest, maar vond daar niet wat ik zoek.

wie kan me helpen?:)

Als ik me niet vergis, is een "officiële" schijf 45cm in diameter. Dus 22,5cm naar het midden.

Ik dacht dat de officiele olympische schijven allemaal de zelfde dus juiste diameter hadden

bij een olympische schijvenset hebben de schijven toch allemaal dezelfde diameter?

hehehe wie typt er sneller cp

de 15/20/25 kg hebben zelfde diameter toch? alleen andere dikte en kleur.

• Topic Starter Topic Starter
misschien dat de prijs er voor iets tussen zit?

ze komen bij helisport vandaan, 15 / 20 / 25 zijn allen net anders.
ik word teruggebeld met de diameters van deze schijven.

wordt vervolgd :D

en omdat er dus verschil in zit, rees bij mij de vraag;
welke is dan de juiste maat?

okey de maten zijn als volgt;
15 kg. diam. 34,5 cm
20 kg. diam. 42 cm
25 kg. diam. 45,5 cm
zou beteken dat ik een set 25 kg. schijven erbij moet nemen, en dat ik dan goed zit.(als WOOPI) gelijk heeft.

Laatst bewerkt:
hehehe wie typt er sneller cp

jij :fuu:

@ TS helisport schijven willen nogal eens van gewicht verschillen... beter bij fitness-seller ofzo halen. zijn iig geen oly schijven van helisports (ook al noemen ze het missch wel zo)

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:15 ----------

"All Olympic plates of 10 kg or more are 450 mm in diameter. 450 mm versions also exist of the lighter 5 kg and 2.5 kg plates to accommodate the proper starting position for weaker athletes. These can be aluminum or plastic and may have rubber edges."

http://en.wikipedia.org/wiki/Barbell

alstu

okey bedankt voor jullie reacties :)

de officiele maat is dus 45 cm.

ik heb een set 2e hands gekocht, van heli afkomstig.
zodoende ga ik die aanvullen met schijven van heli.

ik ga ze nawegen, en evt. op gewicht brengen (met balanceerlood oid, uit bandencentrale)

omdat het ijzeren schijven zijn, ga ik een deadlift platform maken, zodat ik het zootje kan loslaten wanneer ik wil zonder schade aan vloer en materiaal.

de namen olympische schijf en olympische halter worden vaak misbruikt

de namen olympische schijf en olympische halter worden vaak misbruikt

blijkbaar!

de heli-oly.halter weegt wel 20 kg.
die van F-S weegt "circa" 20 kg, blijkt 17,8 te zijn.is best een verschil.

als je t weet is t allemaal zo erg niet, dan kun je erop inspelen.;)
diameter is bij beide stangen ook 30 mm, wedstrijd halter moet tussen 28 en 29 mm in zitten.maar voor t geld leveren ze prima spul vind ik.

ja niet iedereen heeft de luxe om in een gym met voornamelijk eleiko plates te trainen :D :D

blijkbaar!

de heli-oly.halter weegt wel 20 kg.
die van F-S weegt "circa" 20 kg, blijkt 17,8 te zijn.is best een verschil.

als je t weet is t allemaal zo erg niet, dan kun je erop inspelen.;)
diameter is bij beide stangen ook 30 mm, wedstrijd halter moet tussen 28 en 29 mm in zitten.maar voor t geld leveren ze prima spul vind ik.

Meen je dat nou joh? Dat is wel extreem hoor, ruim 2 kilo verschil. Dat kan toch niet. Eleiko is idd het beste. Maar ja, vrij onbetaalbaar natuurlijk.

Wellicht is de bar van heli ook gewoon +/- 18kg maar vermelden ze 20kg

Wellicht is de bar van heli ook gewoon +/- 18kg maar vermelden ze 20kg

ik heb ze daarover gebeld, en ze vertellen mij dat hun bar echt 20 kg.weegt.
als zei liegen heb ik straks een bar die 2 kg. minder weegt. :o
nogmaals, opzich niet zo erg, als je het maar weet.

2x 1kg extra eraan en je bent de man :D

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Meen je dat nou joh? Dat is wel extreem hoor, ruim 2 kilo verschil. Dat kan toch niet. Eleiko is idd het beste. Maar ja, vrij onbetaalbaar natuurlijk.

ja ik meen t :rolleyes:, ik ben achterdocht gaan koesteren na mn laatste training bij hummer.
ik drukte toen wel erg makkelijk 6 x 120.

heb toen aan hummer zelf gevraagd, hij zei idd dat die halter minder weegt.
FS gebeld, zei zeiden dat de halter "circa"20 kg. weegt.
maar in werlkelijkheid dus op 17,8 terecht komt.(woorden van FS)

als je het niet weet, kan dit wel degelijk vervelend worden als je erop traint voor wedstrijden :mad:

toen trouwens ook de naamloze halters in mn sportschool gewogen;deze waren wel exact 20 kg.

Laatst bewerkt:
Heb er 2 van HS en beide 20kg :) De sleeves draaien wel voor geen meter.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

@Sandows: staat wel op hun site vermeld als je bij de barbells gaat kijken.

Heb de 700kg van fitness seller die is 20kg.

Previous bars van FS idd standaard met 2x1.25kg trainen, beide kapot ook.

Die van mij van FS weegt 16,7kg. Ik rond gewoon af tot 15kg, dat rekent makkelijker.
In principe geen probleem, maar niet zo leuk wanneer je het ontdekt.

Heb er 2 van HS en beide 20kg :) De sleeves draaien wel voor geen meter.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

@Sandows: staat wel op hun site vermeld als je bij de barbells gaat kijken.

klopt, ik heb het achteraf ook gezien.
ik heb echter alles nodig (home-gym vanaf 0) en heb gekeken bij de halterSETS, daar staat het niet bij.alleen die "circa" 20 kg.

jouw olympische halters, de sleeves daarvan draaien niet goed?
das erg spijtig, moest dat bij de mijne ook zo zijn, zal ik zeker kijken of ik ze kan demonteren en degelijk ingevet kan terug monteren.

komt goed , bedankt voor de tip ;)

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Heb de 700kg van fitness seller die is 20kg.

Previous bars van FS idd standaard met 2x1.25kg trainen, beide kapot ook.

mooie bar, hangt meteen ook een heel ander prijskaartje aan :o

Ik heb een bar van FS, draait als gek. Die van HS daarentegen stoppen met draaien van zodra je je hand van de sleeve neemt. Op zich stoort het me niet, ze draaien genoeg om er geen last van te hebben bij cleans ofzo.
Met in te vetten zal het mogelijk wel verbeteren ja. (mijn 2de heb ik gisteren ontvangen, dat ding zat volledig onder het vet, je zou dan toch verwachten dat ze ook een beetje van dat vet op de nuttige plaatsen zouden smeren :p)

Terug
Naar boven