XXL Nutrition

deadliften met riem vs deadliften raw

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
jo boys

ik lees hier en daar logjes van plers en lees dat als ze met riem deadliften zeker wel zwaarder kunnen tillen, ik vroeg me af of dit wel waar is en hoe komt het dan dat je met een riem om je heup zwaarder kan

Riem om je heup?

Oke dan... maar goed. Met een riem is je intraabdominale druk veel hoger en dus meer spanning in de core waardoor je zwaarder kunt liften. En ja het is waar. wat is dat nu weer voor een vraag. Zou Bolton anders bij het WR deadlift zijn riem voor lul omgedaan hebben?

Je moet niet alleen logjes lezen, maar ook zelf proberen als je er interesse in hebt.

Boven de 100 gaat ie om.

Ik vind een riem niet nodig tijdens de training en heb het idee dat mijn core er lui van wordt. Als ik ooit een wedstrijd zou doen zou ik wel een riem omdoen simpelweg omdat je dan met een k*t vorm meer kan tillen zonder je rug te vernken.

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Waar warm je mee op dan?

Ik vind een riem niet nodig tijdens de training en heb het idee dat mijn core er lui van wordt. Als ik ooit een wedstrijd zou doen zou ik wel een riem omdoen simpelweg omdat je dan met een k*t vorm meer kan tillen zonder je rug te vernken.

Fout, heeft niks met vorm of veiligheid te maken.

Meer intra-abdominale spanning zoals g-men dus al zegt, wat erop neer komt dat je je core harder aanspant, wat ik zelf merk is het de buik die meer werk verricht. Of dit echt zo is weet ik niet, maar het scheelt denk 10kg wel bij mij.

Voorbeeld laatst:

deed 3x180 deadlift tegen average band zonder riem.
daarna hetzelfde met riem ging een stuk makkelijker.

Ja dat klopt, maar een riem om verlaagd tevens de kans op blessure. Daar dragen de meesten hem ook voor.

Ja dat klopt, maar een riem om verlaagd tevens de kans op blessure. Daar dragen de meesten hem ook voor.

Dat ze hem daar voor dragen betekent niet dat het daarvoor dient.
De spanning wordt juist groter op je rug en buik, dus dat het de kans op blessures verlaagt lijkt me sterk.

Wat is "average band" eigenlijk?

Dat zeggen de meesten ja. Maar of dat zo is? Ik weet nog niet zo zeker of 200 squatten zonder riem minder veilig is dan 220 met riem.

Dat ze hem daar voor dragen betekent niet dat het daarvoor dient.
De spanning wordt juist groter op je rug en buik, dus dat het de kans op blessures verlaagt lijkt me sterk.

De riem fikseert de rug waardoor deze dus minder snel zal verrekken. Als hij enkel dient om meer te kunnen liften is het raar dat je niet ook straps mag gebruiken tijdens een wedstrijd...toch?

Ik heb ook nog wel een vraagje i.v.m. het omdoen van de riem.
Hoe strak doe je zo'n riem eigenlijk?
Missschien een slechte vergelijking, maar doe je hem zo straks als een normale broek riem zeg maar, of doe je hem juist een paar gaatjes extra straks zodat de druk meer aanwezig is ?

Zo strak, dat wanneer je je buik uitzet je hem niet kan bewegen doe ik.

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Waar warm je mee op dan?

Lege stang

kan iemand een linkje sturen naar een goede riem? ik weet niet echt welke goed is?

Ik vind een riem ook een stuk fijner liften, merk wel dat ik iets zwaarder kan. Doe hem altijd zo strak mogelijk.

Ik vind een riem maar k*t, gewoon omdat het niet lekker zit en daarnaast: Til je ooit weleens iets op in het leven met zo'n riem om behalve tijdens trainingen? Altijd met riem liften zal wss toch een soort van gewenning worden, mogelijk is het zelfs blessure gevoeliger wanneer je een riem gewend bent en de oefening zonder riem doet. Dat laatste heb ik totaal geen ervaringen van gezien, maar het lijkt mij niet heel gek.

Terug
Naar boven