AndroidHealthClinic

Deadliften

Ik zou gewoon beginnen met 6 reps dan elke training 5 kilo erbij gooien

Ik heb vaak last van mijn onderrug, daarom durf ik eigenlijk niet te deadliften.. Kunnen jullie me mischien even overhalen met wat feiten en positieve ervaringen dat ik het wel durf :D

ik doe hem altijd na het optrekken, ivm onderarmen e.d. dan dus deadliften en dan nog 1 of 2 oefeningen(rows)

Maar zat meer te denken aan:

Pull Ups/Chins
Latt pull down
BOR
DL

Seppe,
zolang je nog relatief licht bent en in verhouding vrij sterk, probeer dan de pull-ups/chin te doen tot fail en extra met assist.
Je kan ook gewoon doorgaan daarna met assist of eventueel daarna nog even door met latpull machine.

Verschillen in effectiviteit en belasting zijn nauwelijks aanwezig bij pull-ups t.o.v. lat-pull cable.
Pull-ups zijn wel beter als compound. Dus gooi 'm er in en evt dus afmaken met cable latpull.

en deadlift idd gewoon in rugschema houden. en zoals je zelf het beste voelt.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

deadlift is in mijn mening geen massa oefening, maar kracht-compound.
De brede V in je rug krijg je niet van deadlifts maar van o.a. pull-ups / latpull

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Okay bedankt Martin :)
Ik ben redelijk slank en heb wel redelijk wat Power in de bovenkant zitten.
Ik ga zeker de Pull ups er in doen.

En de deadlift hou ik er ook maar in,om de onderrug sterker te maken ;)

doe altijd mijn deadlifts als laatste.

Altijd aan het begin.

Ik geloof niet in pre-ex. voor grote compoundoefeningen.

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zo goed als leeg is na de deadlift.

Ja kost meeste energie dus pakte ik hem gisteren als eerste. Dacht dat alles goed ging, maar moest op alle andere oefening 5 tot 10 kilo inleveren aan gewicht. Geen energie / grip meer en me onderrug voelde ik de rest van de training :p

Toch zie ik vrijwel iedereen die deadlift dit als eerste pakken van de workout. Dus maar even doorbijten en hopen dat het wat makkelijker wordt :p

Heb m vorige week ook als eerstes gepakt.
Pak hem aankomende week eens als laastes,daar trek ik mijn conclusies dan wel uit.

Het gaat mij puur om het BOR'en eigenlijk,de rest kan ik wel na de DL doen.
Daarna ga ik elke week wel mooi geleidelijk omhoog met de gewichten voor de Deadlift.

Ik zou BOR nooit in 1 workout stoppen met DL als je beiden zwaar wil pakken.

doe em altijd bij benen(week1 dinsdag) als eerste oefening en rug op donderdag
week2=2xsquatten(maandag/donderdag), rug op dinsdag

Laatst bewerkt:
Pak hem aankomende week eens als laastes,daar trek ik mijn conclusies dan wel uit.

Daarna ga ik elke week wel mooi geleidelijk omhoog met de gewichten voor de Deadlift.

Nou,
ik heb 'm ook eindelijk sinds jaaaaaren weer eens gedaan, viel me wat tegen, zelfs voor de 1e keer sinds pak'm beet 8/9 jaar.

Wel gewoon eind van rugsessie gedaan.

Voelde mijn onderrug lekker.
Bleef steken op net tegen de 170 kilo, ging in stappen van 60 - 100 - 130 - 150 - 170, maar de 170 kwam net 5 centimetertjes omhoog, zat niet meer in deze keer. Nog een keer 150 gelift en daarna nog een setje met 100's gemaakt.
Zal vooral psychisch zijn denk ik vanwege m'n slechte rug waardoor ik niet hoger kon. Maar had ook slechte grip op de ene of andere manier.

Volgende keer maar zwaarder en naar de 200.
Binnenkort gaat ook squats er weer in, beginnen ook naar minimaal 150.

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

doe em altijd bij benen(week1 dinsdag) als eerste oefening en rug op donderdag
week2=2xsquatten(maandag/donderdag), rug op dinsdag

Kan best op benendag, is geen probleem, ik heb gister na deadliften ook benen gepakt en lekker pompen op de legpress.

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Denk dat je ook gewoon moet uitproberen wat voor jou het beste werkt binnen jouw doelstellingen.
Dus dat doe je goed Seppe.

Zoals ik al zei, bij mij heeft ie geen prio, voor jou miss wel. Dus eigen plan trekken.
succes man.

Laatst bewerkt:
Zo lang ik er geen last van krijg,ga ik hem gewoon doen.
Ben vorige week begonnen op 60 kilo's op zich een makkie,maar ik bouw hem gewoon geleidelijk op.
Denk zelf aan 5 kilo per week er bij te gooien op DL,Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.:D

Als ik hier door sterker word is dat mooi meegenomen op de rest van de oefeningen uiteraard :)

Altijd aan het begin.

Ik geloof niet in pre-ex. voor grote compoundoefeningen.
Wat als je het als volgt doet?

1. Pull-up/chin-up
  2. BOR (aangezien dit minder goed gaat na het zware deadliftwerk en de onderrug dan al een beetje is opgewarmd)
  3. Deadlift
Wat is je mening hierover?

Terug
Naar boven