XXL Nutrition

Deadliften

Dan doe je pre-ex voor de deads.

Alle grote spieren in de rug zijn met de PD en rows al vermoeid wat of betekend dat je bij de deads of te licht moet gaan om echt effect te hebben of dat je wel zwaar genoeg wilt gaat met de kans op blessures.

Deads is imo gewoon geen licht gewicht/high rep oefening (uitgezonderd beginners die de beweging moeten leren), gewoon omdat licht gewicht high rep meestal leid tot slechte uitvoering aan het eind. En dat kan je juist met dit soort oefeningen niet hebben

bij de start duh :)

• Topic Starter Topic Starter
Nu even voor de zekerheid nog :D

3 of 4 sets ?
6 a 8 reps ?

Nu even voor de zekerheid nog :D

3 of 4 sets ?
6 a 8 reps ?

3 sets 5-1 reps en ik ben kapot :D
in het begin van de training, zware gewichten en compounds zorgen voor veel groeihormonen, in het begin deadliften wanneer je nog veel gewicht aankan :) dan de kleinere spieren.

Okay dan begin ik met 3 sets a 6 reps als richtlijn.

Deadlift 3 x 5/6
Wide Grip Pull Up (evt.Assist) 3 x 6/8
Bor 3 x 6/8
Latt Pull Down 3 x 6/8

Zo ga ik het eens doen,voorlopig.

Dan doe je pre-ex voor de deads.

Alle grote spieren in de rug zijn met de PD en rows al vermoeid wat of betekend dat je bij de deads of te licht moet gaan om echt effect te hebben of dat je wel zwaar genoeg wilt gaat met de kans op blessures.

Deads is imo gewoon geen licht gewicht/high rep oefening (uitgezonderd beginners die de beweging moeten leren), gewoon omdat licht gewicht high rep meestal leid tot slechte uitvoering aan het eind. En dat kan je juist met dit soort oefeningen niet hebben
Begrepen!

Dus als je de nadruk wil leggen op betere rows of PD moet je de deadlift even vergeten en hem uit je training laten en dan de rows of PD aan het begin van de training doen.

De deadlift vergt nogal wat energie!

Laatst bewerkt:
nee hij bedoeld t andersom.
Eerst Dl dan de rest ;)

Begrepen!

Dus als je de nadruk wil leggen op betere rows of PD moet je de deadlift even vergeten en hem uit je training laten en dan de rows of PD aan het begin van de training doen.

nee hij bedoeld t andersom.
Eerst Dl dan de rest ;)

Ja,, maar als je dus geen prioriteit in de deadlift hebt maar wel je rows, pull downs of optrekken wilt verbeteren dan kun je dus beter HELEMAAL geen deadlift doen dan dat je hem als laatste doet omdat dit met deze oefening volgens 3XL best wel blessuregevoelig is.

En voor Yoshuba is het geen optie om de deadlift eerst te doen wanneer hij meer nadruk wilt leggen op die rows en pull downs omdat dit volgens hem nogal wat energie vergt -->

Aaaiiit :D

Dan klopt het inderdaad ja :)

dit is mijn benen-training vandaag
hangcleans/deadlifts/full squats/leg extenions / db lunges
morgen pak ik dus de roei-bewegingingen en vrij de optrek-bewegingen
zo kan je dus in 1 week zwaar deadliften/roeien en optrekken

Dus ik veronderstel dat jij een FB volgt of een UB/LB?

3 sets 5-1 reps en ik ben kapot :D
in het begin van de training, zware gewichten en compounds zorgen voor veel groeihormonen, in het begin deadliften wanneer je nog veel gewicht aankan :) dan de kleinere spieren.

klopt niet,
grote spieren en spiergroepen zwaar trainen zorgt voor groeihormonen, gaat er dan niet om wanneer je ze doet.
zware gewichten en compounds geeft geen groeigarantie. De intensiteit in belasting van grote spieren en groepen, eventueel in compounds wel.

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Is dat te doen als je zwaar deadlifts zou doen en daarna zwaar squats ?
Je hebt immers ook de benen al aardig aangesproken met deadlift en de onderrug is ook al flink leeg. Om er dan nog een zware squat op te gooien.....en lunges...
Of blijf je onder je limit en niet zwaar verhogend?

---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------

Begrepen!

Ik zou hem er gewoon in laten en gewoon als laatste doen. Ik leg prio altijd bij pull-ups (pulldown) en row.

Ik vind het een beetje bullshit om je hams, je kont en onderrug volop te pakken in een deadlift en de rest van de rug maar op de laatste plaats te zetten.
Ik zie het nut er niet van in (misschien dat iemand het nut daarvan wil uitleggen?).

En juist omdat de deadlift zoveel energie vreet zet ik die sowieso als laatste, daarna heb ik nog weinig zin om zwaar (de rug) door te trainen.

Ik vind het een beetje bullshit om je hams, je kont en onderrug volop te pakken in een deadlift en de rest van de rug maar op de laatste plaats te zetten.
Ik zie het nut er niet van in (misschien dat iemand het nut daarvan wil uitleggen?).

En juist omdat de deadlift zoveel energie vreet zet ik die sowieso als laatste, daarna heb ik nog weinig zin om zwaar (de rug) door te trainen.

Ben ik het helemaal mee eens ;) Deadlift doe ik als laatste op mijn rugdag en ik heb dan veel rust tot benendag. (2 dagen)

Ik ga nog steeds tot het uiterste met deadlift,, tenminste tot op zekere hoogte want ik ga nooit to fail, altijd bijna zegmaar.

Hey wat merk jij aan progressie aan je onderrug dan?
Sterker,meer kracht?
Ben wel benieuwd

Terug
Naar boven