Fitness Seller

Deadliften

rob91

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Al mijn oefeningen doe ik 3x10, en dan elke set gebruik ik een gewicht dat ik net haal de 10e keer. Maar nu vraag ik me af of dit ook een goede methode is om te gebruiken bij de deadlift. Of zou het beter zijn om 2/3 setjes op te warmen, en dan een hele zware set 5 te doen als laatst bijvoorbeeld. Hoe doen jullie dat?

Waarom juist bij deadlift wel, en anders niet? Ik warm altijd gewoon op (14x), daarna 3x8, 1x15 met lichter gewicht.

Dit vindt ik persoonlijk juist fijn, en doe ik alleen bij compounds (die laaste 1x15 dan)..

Snap niet wat er zo "speciaal" is aan deadlift om te wijzigen?

cv deadlift is niet bedoeld voor high reps. doe dan 10 reps rdl, good mornings of 20 reps dimmel deadlift.

Al mijn oefeningen doe ik 3x10, en dan elke set gebruik ik een gewicht dat ik net haal de 10e keer. Maar nu vraag ik me af of dit ook een goede methode is om te gebruiken bij de deadlift. Of zou het beter zijn om 2/3 setjes op te warmen, en dan een hele zware set 5 te doen als laatst bijvoorbeeld. Hoe doen jullie dat?

Het is voor een ieder anders waarschijnlijk...maar compounds doe ik nooit setjes van 10.
Eerder 3x5 of 6x3.
Alleen isolatie doe ik setjes van 10 tot 15 reps max.

Ga eens rondneuzen op T-NATION om te leren wat te doen. ;)
BB/PL/STM allemaal andere benaderingen.

Omdat ik nu een topic zie met de deadlift heb ik eventjes een vraagje.

Wat ik veel mensen bij onze gym zie doen,
is de deadlift waar ze alleen hun rug gebruiken als hefboom.
De stang gaat dan net over de knie en dan gaan ze weer omhoog.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hierboven zie je een afbeelding van een deadlift waarbij de stang helemaal op de grond komt (positie 1). Bij ons op de gym zie je veel mensen die van positie 2 naar positie 3 gaan en dan weer terug naar positie 2.

Is dit beter? of juist slechter? Mij lijkt het wel dat als je hem volledig doet, dat je ook gedeeltelijk je benen erbij pakt. omdat wanneer je van pos. 1 naar pos. 2 gaat je benen gebruikt en van 2 naar 3 je rug strekt.

Wat denken jullie?

Thanks

Omdat ik nu een topic zie met de deadlift heb ik eventjes een vraagje.

Wat ik veel mensen bij onze gym zie doen,
is de deadlift waar ze alleen hun rug gebruiken als hefboom.
De stang gaat dan net over de knie en dan gaan ze weer omhoog.

http://cardiopizza.files.wordpress.com/2010/05/deadlift111.jpg

Hierboven zie je een afbeelding van een deadlift waarbij de stang helemaal op de grond komt (positie 1). Bij ons op de gym zie je veel mensen die van positie 2 naar positie 3 gaan en dan weer terug naar positie 2.

Is dit beter? of juist slechter? Mij lijkt het wel dat als je hem volledig doet, dat je ook gedeeltelijk je benen erbij pakt. omdat wanneer je van pos. 1 naar pos. 2 gaat je benen gebruikt en van 2 naar 3 je rug strekt.

Wat denken jullie?

Thanks

Twee verschillende oefeningen.
De "Deadlift" is altijd vanaf de grond, vandaar "dead" als in "dood" op de grond.

Die andere oefening is de "Stiff legged Deadlift" of "Romanian Deadlift"
Het verschil tussen die twee is minimaal (geen discussie aub! ;) )
De "Stiff legged Deadlift/SLDL" heeft meer focus op de hamstrings dan een "deadlift"

Ook voor jou:

Ga eens kijken op [Link niet meer beschikbaar] en EXRX

Succes!

Twee verschillende oefeningen.
De "Deadlift" is altijd vanaf de grond, vandaar "dead" als in "dood" op de grond.

Die andere oefening is de "Stiff legged Deadlift" of "Romanian Deadlift"
Het verschil tussen die twee is minimaal (geen discussie aub! ;) )
De "Stiff legged Deadlift/SLDL" heeft meer focus op de hamstrings dan een "deadlift"

Ook voor jou:

Ga eens kijken op [Link niet meer beschikbaar] en EXRX

Succes!

Goede post, kijk inderdaad op tnation en exrx.. belangrijke sites waar je veel info kunt vinden over uitvoeringen enzo :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips allemaal! Die link naar t-nation is er goed :cool:
Ik ga vanaf nu de grote drie anders trainen. Gister als volgt deadlift gedaan: 1 setje van 10x met 50% van mn max. Daarna 3 setjes van 6x, zo zwaar mogelijk. Dat voelde erg goed, beter dan 3 setjes van 10.

Ik persoonlijk vind ook bij het ''deadliften'' om reps tussen de 6-8 te maken met een zwaar gewicht. Goed de rug recht houden bij het zakken, knieën gebogen, evt in de spiegel kijken naar je beweging en gaan! top oefening!

ik vind (stiffed leg )deadlift neer leggen persoonlijk vervelend.. de spanning gaat van je spieren en eigenlijk train je alleen met opwaartse beweging. Als je hem paar cm van de grond laat hangen behoudt je de spanning op je spieren en heb je ze continu belast.. als je eenmaal boven bent keihard alles aanspannen en weer naar beneden :)

Je kunt de grond ook gewoon raken zonder spanning eraf te halen..

Terug
Naar boven