XXL Nutrition

Deelnemerslijst gewichtheffen Olympische Spelen

• Topic Starter Topic Starter
Wat gebeurde er nou precies? Ik zag 177met een streep er doorheen,
en ik hoorde die coach zeggen sam weight is too easy. Waarom mocht hij die laatste beurt nou niet trekken?

Ik zal proberen uitleggen wat er volgens mij aan de hand was:
LU Xiaojun lukt zijn 2de beurt met 175 kg en daarna roepen ze LU Haojie af voor zijn 3de beurt met 175 kg.
Maar die blesseerde zich bij zijn 2de beurt en schrapte dan zijn 3de beurt.
Dus dan was het aan terug aan LU Xiaojun. Vroeger zou die dan 2 minuten gehad hebben, maar sinds 1-2 jaar zijn de regels verandert en had hij maar 1 minuut omdat hij in principe zichzelf niet opvolgde.
De Chineese coach zal gedacht hebben dat LU Xiaojun zichzelf opvolgde en dus 2 minuten had in plaats van 1 minuut.

Ik zal nog een voorbeeldje geven. Stel:
Lifter A neemt 100 kg en lukt deze beurt, lifter B wou 101 kg en ze roepen zijn naam af. De coach van lifter B verhoogt echter het gewicht naar 103 kg.
Lifter A wou op zijn volgende beurt 102 kg nemen en is daarom dus nu aan de beurt. In principe volgt hij dus zichzelf op en vroeger kreeg hij hiervoor 2 minuten, maar met de nieuwe regels van 1-2 jaar geleden krijgt hij hiervoor maar 1 minuut omdat lifter B even afgeroepen werd.
Is soms wat verwarrend en wordt soms gebruikt om concurrenten wat minder rust te gunnen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

damn, maar 1 of 2 min tussen 2 beurten... :eek:

nos en gewichtheffen? weet je t zeker :p niet echt handig van die chinese coaches trouwens ''two minutes'' haha

Is steeds op internet man, kan je uit verschillende streams kiezen ;)
Je kan het ook gewoon op iPad kijken als je die hebt, heerlijk.

Als het is staat het hierbij.. [Link niet meer beschikbaar] :) Het is nu bijvoorbeeld nie.

Vandaag rustdag ofzo?

:)

Laatst bewerkt:
Rybakou 3x miss & out

Gaat Eurosport die 85kg klasse van vandaag nog herhalen? Echt onduidelijke zender.

Het is nu live te zien via [Link niet meer beschikbaar]

zijn de gewichtsklasse die al zijn geweest nog ergens terug te kijken?

Laatst bewerkt:
Verdomme, Klokov zou ook niet meedoen in de -105 :(

Russian weightlifter Dmitry Klokov has withdrawn from the Olympics for unspecified medical reasons, the country’s sports minister said Saturday.

Vitaly Mutko announced Saturday the 29-year-old athlete would not be able to compete, but did not disclose the reason other than to say it was a medical issue.

http://www.allthingsgym.com/2012/08/dmitry-klokov-out-of-olympics/

This sucks monkey balls :(

wel verdacht alle 2 de russen...wel errrrggg jammer. heb eigenlijk vooral op klokov zitten wachten deze spelen.

die 94 klasse was trouwens wel top. wat een wedstrijd. en ilyin is echt een tank gewoon! en wel apart dat artem ivanov ook op eens geblesseerd was? volgens mij drugs kwestie allemaal

wel verdacht alle 2 de russen...wel errrrggg jammer. heb eigenlijk vooral op klokov zitten wachten deze spelen.

die 94 klasse was trouwens wel top. wat een wedstrijd. en ilyin is echt een tank gewoon! en wel apart dat artem ivanov ook op eens geblesseerd was? volgens mij drugs kwestie allemaal

Artem Ivanov is van Oekraïne en er zijn nu nog 2 van Oekraïne die opeens geblesseerd opgeven. Zeer verdacht allemaal.

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven