Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dankje, ja precies. In principe verkeerde prioriteiten gesteld, maar je kan pas sinds 2013 weer als normale burger bij de kct. Achja, gewoon hard trainen vanaf nu!Succes!
Werk vooral aan je conditie. Massa heb je niet zoveel aan daar, moet je alleen maar meeslepem en het kost alleen maar meer kcal als je in het veld bent. Veel van de kerels die aan de opleiding beginnen rennen sowieso al 3km in 12 minuten en hun gaan ook nog steeds kapot.
Ja, die opleiding zat ik dus ook erg over na te denken! Punt is alleen dan dat ik dit jaar m'n propedeuse moet halen en ik weet niet of dat 'm wel wordt. Dus heb maar de KCT gedaan, met als idee dat ik daarna m'n HBO studie altijd kan afmaken. KCT is immers geen beroep dat je voor de rest van je leven blijft doen. Ik ga op de kennismakingsdagen ook even informeren naar het verschil in loon tussen deze twee functies (als dan nog blijkt dat ik m'n P kan halen, anders laat maar).Succes Kerel! Ik heb me ingeschreven voor de officiers van het korps mariniers. Na de voorlichtingsdag en oa van verhalen van verschillende mensen van het KCT en Km is zoals hierboven al vermeld is het duurvermogen van belang. Dit is ook hetgeen waardoor de meeste mensen afhaken. Ga dus ook vooral hardlopen met een goede rugzak met bijvoorbeeld zand erin of gooi er in iig gewicht in.
Net wezen opdrukken, 4 sets gedaan, allemaal tot failure.
Set 1: 27 reps
Set 2: 11 reps
Set 3: 14 reps
Set 4: 16 reps
Rond de 30 secondes rust per set. Nog een lange weg te gaan, maar komt zeker in de buurt. Ga m'n trainingsschema in de sportschool ook omgooien om op spieruithoudingsvermogen te trainen (hoger in reps, meer pompen).
Wil 50 reps kunnen voor de selectiedagen van de KCT (minimale streef ik niet naar, dan ga ik sowieso niet door).
Set 2: 15 reps
Set 3: 14 reps
Set 4: 14 reps
Progress b*ch.
Conditietraining gaat prima, in de sportschool fiets ik 15 minuutjes, off-days loop ik gewoon hard voor 20 minuten. Ga voortaan ook vooraf aan de cardio in de sportschool sit ups doen om te kijken hoe ver ik daar mee ben.
Push ups:
Set 1: 34 reps
Set 2: 13 reps
Set 3: 13 reps
Set 4: 13 reps
Net even een test ronde gedaan, ging behoorlijk lekker.
Coopertest: 2500-2800m in 12 minuten (GPS is een beetje onaccuraat)
Opdrukken: 40 in 2 minuten
Sit-ups: 45 in 2 minuten
Optrekken: 10 keer
Tussen elk onderdeel ongeveer 5 minuten rust.
Ligt er heel erg aan. Ik wissel het elke keer af met hoe ik me die dag voel en of ik niet ergens last van heb. Had laatste dagen beetje last van m'n heup dus dan ging ik bijv. zwemmen.
Inderdaad, komt vast wel goed!redelijk strengen eisen, maar moet zeker te doen zijn! Succes!