XXL Nutrition

Den blok erop

chine

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
7
Lengte
1m79
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
Omdat men vorige log geen succes was, wil ik het nog een keer proberen. In de vorige log kon je lezen dat ik met men fitnesspartner een wedstrijd had en volgende week do (18/6) of vrijdag (19/6) worden de resultaten bekend gemaakt.

Besefte ineens dat ik bijna geen gains had gemaakt op het jaar dat ik toch fanatiek heb getraind, heb geen progressie bijgehouden en totaal niet op men voeding gelet. Ik ga op reis van 22/6 tot 5/7 en die tijd ga ik gebruiken voor een paar vraagstukken omtrent men training uit te denken en ga deze log gebruiken om progress te boeken.

Achtergrond info:

Ik zit eigenlijk al schandalig lang in de gym om zo weinig te weten over voeding, schema's etc.... Gebruikte hiervoor het forum ook alleen om mee te lezen en wat info op te steken. Ik trainde altijd wel hard, maar at verkeerd en trainde zonder een doel. Vond het wel best zo en heb me hard geamuseerd maar nu wil ik echt hard trainen. Dus train al redelijk lang en train het liefste met losse gewichten. Omdat ik een aandoening aan men knie heb (chondromalacie http://home.scarlet.be/sportkine/tekst_2.htm) heb kan ik bv niet squatten of deadliften. Merk dat dit voor pijn zorgt in men knie. Bent over row lukt dan weer wel.
Ben sinds 2j werkzaam als ict consultant. Op zich zit ik dus veel in de file maar sinds ik dichtbij men woonplaats zit heb ik het lumineuze idee gekregen om met de fiets te gaan (20km enkel). Zolang ik dit kan volhouden ga ik dit blijven proberen.

Personal Info:

Naam Chine
Leeftijd 26
Locatie Antwerp 'Diamond' City
Beroep ITC consultant
Lengte 179 cm
Gewicht 93 kg
vet % onbekend

Krachtstats:
1RM
BP:
Bent Over Row:

Voeding: (aan het uitwerken)

Berekening:
Doel: vet verliezen
Leeftijd = 26 jaar
Lichaamslengte= 1,79m
Lichaamsgewicht = 92 kg
Vetpercentage = ? %

Vet Vrije Massa (VVM)
Lichaamsgewicht x (100-vetpercentage%) = 92x ??? = ? kg

Basisbehoefte = VVM x 24 = ??? x24= ?kcal

Sporttoeslag = 0.1 x basisbehoefte = 0,1x = kcal

Arbeidstoeslag:
(kantoorjob) geringe arbeid = basisbehoefte x 0.3 =???? x 0,3= ?? kcal

SportToeslag:
KrachtTraining: 500 kcal
Fietsen naar werk (20km enkel - 1uurtje): geen idee ?

Totale dagelijkse energiebehoefte = ???? = ??? kcal

Eiwitbehoefte = VVM x 1.5-2 gram = ??? x 1,5= 90,94 gram
aantal gram x 4 = 90,94 x 4= 363,74 kcal

Vetbehoefte = 20% van tot. energiebehoeften= 0,2x ???= ??? kcal
aantal kcal / 9 = ??? gram

Koolhydraatbehoefte =
(tot. dag. energiebeh.)-(dag. eiwitbeh.)-(behoefte aan vetten) =
???

voedingsschema:
2 soorten dagen
- Met Fiets naar werk
- Zonder Fiets naar werk

waarom verschil? Met de fiets erbij ga ik veel meer kcals nodig hebben :) nog geen idee hoeveel kcals.

Maaltijd_________________________ Eiwit KH Vet Kca
1: voor vertrek fiets 05.40
2: aankomst fiets 06.40
3: 12.00 (middag)
4: 15.00
5: 18.00 (avondeten)
6: kwark voor slapen

momenteel
- smorgens (09:00) eiwitshake + 250ml water + 1 appel + 1 appelsien + 1 banaan
- smiddags (12:00) salade + tonijn
- drie uurtje (15:00) rest van salade
- savonds: (19:00) avondeten bereid door gf.

tussendoor: fruit

Supplementen: (nog uit te werken)

moet nog enorm veel leren, ken momenteel l-carnitine en creatine.

Doel:

Doel 1: 10% of minder bf hebben, ben al heel men leven aan de mollige kant (heb nog nooit men abs gezien) dus ga hier vooral op focussen.
Doel 2: beginnen met supplementen (creatine e.a.) en voor massa gaan
Doel 3: vanaf ik 16% bf heb terug in de cut gaan tot 10% of minder bf
doel 4: doel 2 herhalen
doel 5: doel 3 herhalen
......

Progressie: resultaten van wedstrijd komen hier.

begin van elke maand meten + wegen
- gewicht:
- bf%:
omtrek
- Lbicep:
- Rbicep:
- Buik:
- Borst:
- Schouders:
nog punten ?

Schema(nog uit te werken):

ik zou willen bijkomen (doel 2,4,...) nu zou ik dus een massaschema nodig hebben voor 3 dagen (nog uit te werken)

in de cut zou ik op kracht willen trainen, geen idee waarom :)
kracht schema (cut)

todo
:

- schema:
- voeding: Busy
- supplementen
- progressie

log:

- Woensdag (3/6):
cardio: 40km (20km enkel) naar men werk was heerlijk al die tegenwind
- Vrijdag 5/6
cardio: 40km (20km enkel) naar men werk
- Zaterdag 6/6
cardio: 10 km (eten bij de mama)
- Maandag 8/6
- Dinsdag 9/6
- Woensdag 10/6
cardio: 40km (20km enkel) naar men werk, was leuk. Voor de eerste keer in de regen gefietst
KT:
4*10 bp (80kg)
4*10 inc flyers (15kg)
4*10 decline bencht (70kg)
4*10 dumbbell pullover (25kg)
3*8 grote bar curls (30kg)
4*8 dumbbell preacher curls (10kg)

- Donderdag 11/6
cardio: Niks
Kt: niks
- Vrijdag 12/6
cardio: niks
kt:
- bent over barbell row 4*10
- upright rowing 4*10
- pull down. 4*10
- optrekken 4*10
- Preacher curls 4*10
Maandag 15/6:
- Cardio: uur spinnen
- kt: niks :(
Dinsdag 16/6:
- Cardio: 2u sparren
- kt: niks :(

iemand nog een idee om men log aan te vullen met info, alle tips zijn welkom.

met dat ik nu ook aan wielrennen doe (collega kwam op het lumineuze idee om met de fiets naar het werk te komen) fiets ik nu smorgens en savonds een uurtje :)

Laatst bewerkt:
Misschien een indicatie van je krachtstats van nu?
En je gewicht ben je vergeten..

Naam Chine
Leeftijd 25
Locatie Antwerp 'Diamond' City
Beroep ITC consultant
Lengte 179 cm
Gewicht kg
vet % onbekend

Voeding: (nog uit te werken)

nog geen idee (ga stickies lezen op vakantie ^^). Merk wel dat ik meer moeite hierin moet steken en voorbereiden. Ongezond leven is zo makkelijk, alles snel klaar en hop schranzen maar. Nu ben ik savonds toch al 20 min kwijt met shake te bereiden + salade etc.. klaar te zetten voor volgende dag. Zou nog kwark moeten eten voor slapengaan en meer tonijn etc... maar dat is voor na de vakantie.

momenteel
- smorgens (09:00) eiwitshake + 250ml water + 1 appel + 1 appelsien + 1 banaa
- smiddags (12:00) salade
- savonds: (19:00) avondeten bereid door gf.

tussendoor: fruit

Dit is alles dat jij per DAG eet?

• Topic Starter Topic Starter
Misschien een indicatie van je krachtstats van nu?
En je gewicht ben je vergeten..

gewicht ingevuld
welke stats zou ik vermelden ? compounds alleen of welke ?
ik denk aan:
- bench press
- bent over row
- shoulder press met bar
- dumbbell press?
- ???

Dit is alles dat jij per DAG eet?

ja, wil afvallen :) moet nog veel leren en lezen,

deadline dat men log compleet moet zijn met alle kennis (dus veel lezen) is 13/7 dan gaat den blok erop ^^ leef veels te ongezond etc...

n°1 prioriteit is dus metabolisme terug omhoog krijgen, want zo kan je niet leven

Gast dit is echt veel te weinig en te arm voedsel dat jij eet op een dag . Dit kan gewoon niet .

Je moet je wel klote voelen met dat voedsel hey! :O

Voel me nog vrij chill eigenlijk qua voeding. shakes smorgens, smiddags enorme bak met rauwkost en s'avonds varierend
maandag: 2 sate's + aardappelen + hele hoop groenten
dinsdag: wok (groenten + kip + noedeles + nog wat meer groenten)
woensdag: geen idee ^^

wat zou ik dan moeten aanpassen momenteel aan men voeding ?

voel me nog vrij chill eigenlijk qua voeding. Shakes smorgens, smiddags enorme bak met rauwkost en s'avonds varierend
dinsdag: Wok (groenten + kip + noedeles + nog wat meer groenten)
woensdag: Geen idee ^^

l

e

z

e

n

dit zijn jouw reacties:
- Je moet je wel klote voelen met dat voedsel hey! :O
- Dit is alles dat jij per DAG eet?

ik geef zelf aan dat men log nog niet klaar is
- iemand nog een idee om men log aan te vullen met info, alle tips zijn welkom.

ik geef ook aan dat ik de stickies ga lezen over anderhalve week en tijdens men vakantie (14dagen)
- nog geen idee (ga stickies lezen op vakantie ^^). Merk wel dat ik meer moeite hierin moet steken en voorbereiden. Ongezond leven is zo makkelijk, alles snel klaar en hop schranzen maar. Nu ben ik savonds toch al 20 min kwijt met shake te bereiden + salade etc.. klaar te zetten voor volgende dag. Zou nog kwark moeten eten voor slapengaan en meer tonijn etc... maar dat is voor na de vakantie.

en geef zelfs aan wanneer hij klaar zou zijn:
-deadline dat men log compleet moet zijn met alle kennis (dus veel lezen) is 13/7 dan gaat den blok erop ^^ leef veels te ongezond etc...

dus op de moment is men voeding slecht en ik moet lezen daar doelde je op ? dus je herhaalt eigenlijk wat ik zeg ?

Goede voornemens hoor!

Met die 93kg heb je al een goede basis, dus met wat aanpassingen en een strakker trainingschema zal het zeker goed komen.

Omdat je gewoon te weinig eet om af te vallen.. Zelf weten..

Voel me nog vrij chill eigenlijk qua voeding. shakes smorgens, smiddags enorme bak met rauwkost en s'avonds varierend
dinsdag: wok (groenten + kip + noedeles + nog wat meer groenten)
woensdag: geen idee ^^

Aardappelen zijn groenten? :roflol:

Mja zie het zo:

vlees/vis
groenten
aardappelen / rijst / brood

3 groepen

Goede voornemens hoor!

Met die 93kg heb je al een goede basis, dus met wat aanpassingen en een strakker trainingschema zal het zeker goed komen.

Thx ^^

Omdat je gewoon te weinig eet om af te vallen.. Zelf weten..

ik was gewoon niks met je reactie. Ik weet dat ik verkeerd bezig ben en wil het roer omgooien. Merk wel dat ik verkeerd bezig zijn (licht in hoofd etc...) maar kennis ontbreekt me op dit moment dus ben ik aan het lezen etc... :)
vandaag iig rustdag :)

wou gewoon de nadruk leggen op de enorme hoeveelheid groenten. Sinds ik alleen met men vriendin samen woon, eet ik massa's groenten.

iiig bedankt iedereen voor alle reacties al :)

Ik zou op deze rustdag maar eens vlug gaan lezen dan.. stickys staan bovenaan in de voedingssectie..
Als je langer doorgaat met dit gaat het gans de verkeerde kant op..
Alleen Robke mag hier op leven..

met dit voedings schema ga je nergens komen. Je lichaam heeft voeding gedurende de HELE dag nodig om zo je metabolisme op gang te houden. Op dit ethopiersdieet wat je eet, zal je weinig vet verliezen en het is natuurlijk heel erg ongezond. Je lichaam gaat al je voedsel als vet opslaan omdat je maar zo weinig voedingstoffen binnenkrijgt.

Zorg dat je 5-6 maaltijden per dag binnenkrijgt. Voor jou is het van belang dat je bijvoorbeeld 300kcal minder binnenkrijgt dan je eigenlijk nodig hebt. Hierdoor ga je gewicht verliezen op een verantwoorde manier. Ik zou gokken op zon 2300kcal wat je ongeveer nodig hebt, omdat je veel aan cardio doet en op het moment toch zon 90 kg weegt. Wat vooral belangrijk is dat je ongezonde dingen zoals chips, snacks en snoep/suiker vooral vermijd, en gezonde dingen binnenkrijgt en vooral veel eiwitten. Doe bijvoorbeeld wat bonen en kip of tonijn door je sla, dan heb je dan al een goede maaltijd bnnen die vult maar toch laag in kcal is.
Lees het forum er nog maar eens op na over voeding...

succes

Yep.. Eten! Dat is momenteel het belangrijkste wat ik kan opmerken aan je log. Je eet echt te weinig zoals hier al gezegd wordt. Lees de stickies eens door in de voedings-sectie. Hier kun je bereken hoeveel kcal je zoal nodig hebt. En veeel cardio, om vet te verbranden.

Creatine zou ik je afraden in je bulk (aankom) periode, totdat je op een plateau komt te zitten. Ik heb regelmatig gelezen dat creatine als beginner vrij weinig nut heeft (wetenschappelijke reden weet ik niet precies, misschien iemand die dit aan kan vullen?). Neem Whey shakes voor gemakkelijke eiwitten.

Succes!

als ik nu dit doe

- ontbijt: havermout
- na fietsen: eiwitshakepoeder + drie stukken fruit + water = men shake ^^
- 12:00 salade met tonijn
- 15:00: 2 stukken fruit
- 18:00 avondeten
- shake na trainen
- kwark voor slapen

zou dit al meer helpen ?

Sochtends een flink bord havermout is prima. Ik denk dat je beter een stuk of 12 boterhammen met kipfilet/kalkoen/boterhamworst/kaas (koolhydraten en eiwitten) kunt toevoegen aan je gehele schema. Dat 15:00 fruit is inderdaad wel prima, alleen pak ik die zelf liever om 12:00 omdat ik anders rond 18:00 niet ZO veel trek meer heb. Kwark voor slapen is ook prima.

Terug
Naar boven