AndroidHealthClinic

Den blok erop

2 stukken fruit is geen maaltijd. Doe er dan op zen minst brood en 2 eieren bij of magere kwark.
Op deze manier die je net post krijgt je na de maaltijd van 12.00 GEEN eiwitten meer binnen tot 18.00 en dat is foute boel

• Topic Starter Topic Starter
12 boterhammen ? ga ik dan nog afvallen ?
en die 12 nog bij alles wat ik eet ?

ik fiets een uurtje voor ik eet (van werk naar huis) dus honger is geen probleem dan ^^

iig thx voor reactie :d

voedingschema's is aangepast. Volg de discussie op nuchtere maag maar ben er nog niet helemaal zeker uit wat het beste voor mij is.

Op de moment
- opstaan & naar werk fietsen (20k enkel)
- 10:00 Shake: (3 scheppen eiwit, 250ml water, 1 appelsien, 1 appel, 10 druiven-
- 12:00: salade + tonijn
- 15:00 salade + tonijn
- 17:00 wok
- na training: 250 gram kwark

^^

Waar is ongeveer de belangrijkste maaltijd van de dag: ontbijt?
Snelle eiwitten als je opstaat (neem aan dat je rond 7:30-8:00 opstaat?) om het tekort snel aan te vullen.

Reken eens uit op hoeveel kcal/eiwitten/koolhydraten/vetten je nu zit met dat schema? (ik weet natuurlijk niet precies de precieze aantallen/gewichten etc.)

Waar is ongeveer de belangrijkste maaltijd van de dag: ontbijt?
Snelle eiwitten als je opstaat (neem aan dat je rond 7:30-8:00 opstaat?) om het tekort snel aan te vullen.

Reken eens uit op hoeveel kcal/eiwitten/koolhydraten/vetten je nu zit met dat schema? (ik weet natuurlijk niet precies de precieze aantallen/gewichten etc.)

Ik vertrek vrij op vakantie dus ga dat niet meer halen, moet nog massa's andere dingen voorbereiden :(

Heb men schema aangepast omdat ik me vorige wee kecht k*t begon te voelen :(

Maar ik fiets naar men werk op een nuchtere(water + l-carnitine) maag.

Hoe bepaal ik men belangrijkste maaltijd ?

Als ik terugben van vakantie ga ik alles uitrekenen en afwegen etc:
- dagelijkse kcal behoefte berekenen (+ KT en + Cardio)
- 60%eiwit/40%kh/20%vet ?
- 6 maaltijden per dag
- kwark voor slapen
- nog zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Heb alle stickies klaar om af te drukken (op vakantie lezen) en heb die handige excelletjes (thx)

dus op die 2 weken vakantie zou ik toch ergens tijd moeten vinden om dit alles uit te werken. 5/7 ben ik terug post ik het en heb ik een week tijd om men plan op punt te stellen :)

Ben bezig met voeding uit te werken:
- Fruit telt wel als maaltijd of niet? Ik eet graag 3 stuks fruit per dag maar doe dit tussendoor
- Hoe bereken ik makkelijk mijn vetpercentage ?
- Hoeveel calorieën kan ik rekenen voor een uurtje fietsen (20 km enkel) ?
- Voor ik vertrek met de fiets wou ik wat eiwitten binnenhebben en na het fietsen een eiwitshake. Is het een goed idee om philadelphia light te eten voor ik vertrek en na aankomst eiwitshake?
per 30g portieEnergie203kJ/49kcal Eiwitten2.7g Koolhydraten1.2g waarvan suikers1.2g Vetstoffen3.6g waarvan verzadigd2.4g Vezels0.1g Sodium0.1g
Voeding: (aan het uitwerken)

Berekening:
Doel: vet verliezen
Leeftijd = 26 jaar
Lichaamslengte= 1,79m
Lichaamsgewicht = 92 kg
Vetpercentage = ? %

Vet Vrije Massa (VVM)
Lichaamsgewicht x (100-vetpercentage%) = 92x ??? = ? kg

Basisbehoefte = VVM x 24 = ??? x24= ?kcal

Sporttoeslag = 0.1 x basisbehoefte = 0,1x = kcal

Arbeidstoeslag:
(kantoorjob) geringe arbeid = basisbehoefte x 0.3 =???? x 0,3= ?? kcal

SportToeslag:
KrachtTraining: 500 kcal
Fietsen naar werk (20km enkel - 1uurtje): geen idee ?

Totale dagelijkse energiebehoefte = ???? = ??? kcal

Eiwitbehoefte = VVM x 1.5-2 gram = ??? x 1,5= 90,94 gram
aantal gram x 4 = 90,94 x 4= 363,74 kcal

Vetbehoefte = 20% van tot. energiebehoeften= 0,2x ???= ??? kcal
aantal kcal / 9 = ??? gram

Koolhydraatbehoefte =
(tot. dag. energiebeh.)-(dag. eiwitbeh.)-(behoefte aan vetten) =
???

voedingsschema:
2 soorten dagen
- Met Fiets naar werk
- Zonder Fiets naar werk

waarom verschil? Met de fiets erbij ga ik veel meer kcals nodig hebben :) nog geen idee hoeveel kcals.

Maaltijd_________________________ Eiwit KH Vet Kca
1: voor vertrek fiets 05.40
2: aankomst fiets 06.40
3: 12.00 (middag)
4: 15.00
5: 18.00 (avondeten)
6: kwark voor slapen

momenteel
- smorgens (09:00) eiwitshake + 250ml water + 1 appel + 1 appelsien + 1 banaan
- smiddags (12:00) salade + tonijn
- drie uurtje (15:00) rest van salade
- savonds: (19:00) avondeten bereid door gf.

tussendoor: fruit

Schema(nog uit te werken):
Ben juist terug uit vakantie (twee weken frankrijk) en had paar dingen opgemerkt. Kon daar wel trainen, stond bankje en vrije gewichten (max 10kg :( ) plus paar machine's.
- Je volledige beweging (is dit rom) uitvoeren is belangrijk ?
- Wat voor invloed heeft de beweging en tijd die je nodig hebt om ze uit te oefenen?
Omdat ik maar dumbbells had van 10kg heb ik geprobeert men oefeningen 'perfect' uit te voeren. Wa versta ik hieronder? Als ik zware dumbbells neem (32+kg) dan druk ik de dumbbell bij flat dumbbell press ze 2 sec naar boven en 1 sec naar beneden. Ook strek ik ze soms volledig omdat de spanning van men spieren af is.
Omdat ik nu 'lichte' gewichten had wou ik de volledige ROM met constante belastingen en 3secs naar beneden en 3 secs naar boven (niet volledig strekken). IK merkte dat ik meer spanning op men spieren kreeg bij het uitvoeren van flat dumbbell press. nu in de gym merk ik dat ik minder gewicht kan nemen als ik ze uitvoer met 3secs naar boven en 3 secs naar boven zonder men gewrichten te locken. Nu wat is de beste methode ? Het lijkt me als ik ze langzaam doe, ademhalig let en constante spanning houd (niet volledig strekken) beter resultaat zou halen?
- had iets gelezen dat je compounds beter kan afwisselen met isolatieoefeningen? dus ik dacht iets in de aard van
1. incline bench press
2. incline dumbbell fleyes
3. decline bench press
4. flatt db press
5. overhead db ?
- kan je in de cut op massa trainen ? lijkt me niet logisch, dus ik dacht in de cut op kracht trainen en in de bulk op massa ?
- Moet je altijd tot fail trainen?
- Bepalen jullie je gewichten op basis van je 1RM? dus stel ik kan 1RM 100kg benchen, ga ik dan voor kracht 3 setjes van 8 op 80% dus 80 kg benchen ?
- oplopende, aflopende, piramide of altijd gelijke gewichten bij welk doel (kracht aflopende 8-6-6 met 75% - 80 % - 85%) , (massa 4*10 met 75%) ?

dus wat vragen, heb de stickies gelezen maar zit nog met vragen ? :(

Niemand zin om wat kritiek te spuien ? :)

Terug
Naar boven