XXL Nutrition

Denemarken eerste moslimland van Europa

Een oligarchie op meritocratische basis dan?

Mja, wie beslist dan welke merits belangrijk zijn?

Ik denk persoonlijk dat de democratie het beste van een aantal kwaden is. In m'n hart neig ik denk ik meer naar het anarchisme. Maar dat is te utopisch.
Gemiddeld vind ik het volk eigenlijk wel te dom om te stemmen. Ben benieuwd of ik nog eens wat 'linkjes' kan leggen tussen de oorsprong van de filosofie achter de verschillende politieke systemen en de huidige situatie waarin deze vorm krijgt. Hoe verhoudt Plato zich t.o.v. Machiavelli in de 21ste eeuw en waar komt onze vorm van democratie vandaan?

Dat wordt lezen :D

"The best argument against democracy is a five minute conversation with it's voters." :D

Jammer genoeg wel, dit is 1 van de grote fouten die ze maken.

Hoe had je het anders in gedachten dan?

• Topic Starter Topic Starter
Mja, wie beslist dan welke merits belangrijk zijn?

Ik denk persoonlijk dat de democratie het beste van een aantal kwaden is. In m'n hart neig ik denk ik meer naar het anarchisme. Maar dat is te utopisch.
Gemiddeld vind ik het volk eigenlijk wel te dom om te stemmen. Ben benieuwd of ik nog eens wat 'linkjes' kan leggen tussen de oorsprong van de filosofie achter de verschillende politieke systemen en de huidige situatie waarin deze vorm krijgt. Hoe verhoudt Plato zich t.o.v. Machiavelli in de 21ste eeuw en waar komt onze vorm van democratie vandaan?

Dat wordt lezen :D

"The best argument against democracy is a five minute conversation with it's voters." :D

Hoe had je het anders in gedachten dan?

Elke niet nederlander blijft niet nederlander, eigenlijk heel simpel te snappen.Een n*ger die in nederland woont blijft een n*ger.Een pasje maakt hem niet tot nederlander.Elke turk blijft turk en ga zo maar door.Dit wil niet zeggen dat ze helemaal geen rechten meer hebben maar dan vind ik dat ze geen recht meer op stemmen hebben.

Ze hebben dus gewoon niks te vertellen.Dit is nu wel het geval.

Elke niet nederlander blijft niet nederlander, eigenlijk heel simpel te snappen.Een n*ger die in nederland woont blijft een n*ger.Een pasje maakt hem niet tot nederlander.Elke turk blijft turk en ga zo maar door.Dit wil niet zeggen dat ze helemaal geen rechten meer hebben maar dan vind ik dat ze geen recht meer op stemmen hebben.

wat een crap, wat maakt iemand dan tot nederlander.

aha....

Zeer lucide. Ik mag hopen dat de ziekte van Cirkel niet aan het overspringen is, want dit getuigd van een denkwereldje dat beangstigend klein aan het worden is.

Maar je redenering zou erop uitkomen dat NIEMAND nog wat heeft te zeggen in Nederland... Wie had dat gedacht; arnoldfan de anarchist.

aha....

Zeer lucide. Ik mag hopen dat de ziekte van Cirkel niet aan het overspringen is, want dit getuigd van een denkwereldje dat beangstigend klein aan het worden is.

Maar je redenering zou erop uitkomen dat NIEMAND nog wat heeft te zeggen in Nederland... Wie had dat gedacht; arnoldfan de anarchist.
Was dat hypocriet bedoeld, jou denkwerlend schijnt toch knleiner dan die van mij te zijn gezien ik open sta voor iedere theorie of mening.

Daarbij zijn er meer mensen op dit forum aanwezig dan jij denkt die mijn gedachtengoed delen.

Wat er superieur is, hangt er natuurlijk maar vanaf aan wie je het vraagt. Moslims willen hier niet de sharia invoeren terwijl ze weten dat het inferieur is. Zij denken blijkbaar dat dat juist superieur is aan onze normen. Dus spreken in absolute termen wat betreft normen en waarden is volstrekt misplaatst.

Superieur betekent beter, als in gelijke rechten voor iedereen.

aha....

De nederlander mag stemmen, niet nederlander niet.Dus niet niemand ???:rolleyes:

Was dat hypocriet bedoeld, jou denkwerlend schijnt toch knleiner dan die van mij te zijn gezien ik open sta voor iedere theorie of mening.

Daarbij zijn er meer mensen op dit forum aanwezig dan jij denkt die mijn gedachtengoed delen.

Openstaan voor iedere theorie of mening is wat anders dan deze maar klakkeloos goedkeuren of aannemen. Helemaal als deze zo goed onderbouwd is als de stelling die arnoldfan hier poneert, of jouw idee van rasdenken.

Dat er meer mensen met dergelijke ideeën rondsurfen op het board zal me verder helemaal aan m'n reet roesten wat betreft m'n bejegening van dergelijke randebiele idioterie. Het is om te kotsen. Smerige stinkende drek die onze grootste afschuw verdient. Het verdient de fascinatie zoals die er is voor HIV, evenals een immense inzet om het uit te roeien.

De nederlander mag stemmen, niet nederlander niet.Dus niet niemand ???:rolleyes:

heb je nog niet door waar dat statement toe leidt? Een hint: je moet kunnen vaststellen wat nu een 'wel-Nederlander' is. Een criterium zeg maar. En dat is niet 'dat weet jezelf wel', want dan zeg ik bijv: iemand met een Nederlands paspoort. Door jouw opstelling is mijn stelling prima waar. (ik weet het immers zelf wel) en dat is voor jou problematisch, omdat de Nederlandse nationaliteit die afhangt van een paspoort nu je grote probleem was.

WAT IS DUS EEN NEDERLANDER? Als je dat niet kunt vaststellen, is er dus niemand gerechtigd om wel te stemmen.

Openstaan voor iedere theorie of mening is wat anders dan deze maar klakkeloos goedkeuren of aannemen. Helemaal als deze zo goed onderbouwd is als de stelling die arnoldfan hier poneert, of jouw idee van rasdenken.

Dat er meer mensen met dergelijke ideeën rondsurfen op het board zal me verder helemaal aan m'n reet roesten wat betreft m'n bejegening van dergelijke randebiele idioterie. Het is om te kotsen. Smerige stinkende drek die onze grootste afschuw verdient. Het verdient de fascinatie zoals die er is voor HIV, evenals een immense inzet om het uit te roeien.

heb je nog niet door waar dat statement toe leidt? Een hint: je moet kunnen vaststellen wat nu een 'wel-Nederlander' is. Een criterium zeg maar. En dat is niet 'dat weet jezelf wel', want dan zeg ik bijv: iemand met een Nederlands paspoort. Door jouw opstelling is mijn stelling prima waar. (ik weet het immers zelf wel) en dat is voor jou problematisch, omdat de Nederlandse nationaliteit die afhangt van een paspoort nu je grote probleem was.

WAT IS DUS EEN NEDERLANDER? Als je dat niet kunt vaststellen, is er dus niemand gerechtigd om wel te stemmen.

Alle moslims, n*gers,enzo zijn buitenlanders.Derest zijn dus nederlanders.Waarvan de ouders ook allebei nederlander zijn en altijd in nederland gewoond hebben.Goed nederlands kunnen spreken, blank zijn ( niet racistisch bedoeld)

Aan het uiterlijk kun je zien of iemand moslim is, dat ben je bijna zeker met me eens.

Alle moslims, n*gers,enzo zijn buitenlanders.Derest zijn dus nederlanders.Waarvan de ouders ook allebei nederlander zijn en altijd in nederland gewoond hebben.Goed nederlands kunnen spreken, blank zijn ( niet racistisch bedoeld)

Aan het uiterlijk kun je zien of iemand moslim is, dat ben je bijna zeker met me eens.

Mispoes, een moslim is iemand die een bepaald geloof aanhangt. De Nederlander die voor de Taliban is gaan strijden is volgens jou geen moslim?
En: Onder mijn voorouders zaten Duitsers, wat dus betekent dat hun kinderen niet Nederlands waren en ik nooit Nederlander kan zijn. In feite zou dat betekenen dat NIEMAND Nederlander kan zijn. (Evolutie van de mens, geschiedenis van Nederland, vorming van grenzen enzo...)

Goed Nederlands kunnen spreken (frappant dat je schrijven er buiten laat) en blank zijn? Whahaha, ik ben blanker dan blank. Als ík op m'n strepen ga staan wil ook geen niet-hoogblonde mensen als Nederlander. En ik ken een berg allochtonen die beter Nederlands spreken en schrijven dan veel autochtonen, waarvan een aantal bagger spreekt/schrijft. Die mensen vallen dus ook af. Ook mensen die onder de zonnebank gaan, of 'halfbloed' zijn.

'de rest', zoals je het noemt, is dus een k*t-criterium. Negatieve bewijsvoering. Je zegt alleen wat geen Nederlanders zijn. Prima natuurlijk, als dat je visie is, maar voorlopig is dus nog steeds NIEMAND een Nederlander en wordt er heel weinig gestemd.

WAT IS EEN NEDERLANDER?

Superieur betekent beter, als in gelijke rechten voor iedereen.

Kijk, alweer dogma. Waarom is het beter als iedereen gelijke rechten heeft? Of andersom: wat is het probleem als het niet zo zou zijn? En waarom nemen zovelen maar klakkeloos aan dat het recht op "life, liberty, and the pursuit of happiness" ook automatisch stemrecht in moet houden?

Als we volgens die lijn gaan redeneren, dan moet iedereen in Nederland een universitaire graad cadeau krijgen, plus groot rijbewijs, en een modaal huis. We zijn allemaal gelijk, dus waarom niet? Simpel: omdat iedereen het recht nu heeft om zich te ontplooien, maar recht hebben tot streven naar een doel is niet hetzelfde als recht hebben op de eindbestemming.

Iedereen mag onderwijs volgen, en dat wordt heel erg gestimuleerd. Dat betekent niet dat iedereen zomaar elk diploma mag krijgen, want ondanks dat je het recht hebt om er naar te streven moet je toch aan minimale eisen voldoen.

Waarom zou dit anders zijn voor stemrecht? Iemand die niet de samenleving's veiligheid in het verkeer in het oog houdt krijgt geen rijbewijs. Iemand die niet samenleving's veiligheid en voorspoed in het oog kan houden zou niet moeten mogen stemmen.

Ik moet je nageven: ik lig elke keer weer in een deuk om jouw posts! Karma!

[edit]Kan je geen karma geven nu; hou je tegoed.[/edit]

Alle moslims, n*gers,enzo zijn buitenlanders.
Dus blanken die zich bekeren naar de islam (ondanks dat hun familie hier al generaties lang woont) worden opeens niet-Nederlander?

Derest zijn dus nederlanders.Waarvan de ouders ook allebei nederlander zijn en altijd in nederland gewoond hebben.Goed nederlands kunnen spreken, blank zijn ( niet racistisch bedoeld)
Ouders beide Nederlander. Okay. Dus de ouders van de ouders moeten ook Nederlander geweest zijn, anders zouden de ouders het zelf niet zijn. En de grootouders ook, etc., etc. Dus dan leg ik bij deze de bewijsplicht bij jou neer: bewijs jij maar eens dat jij nooit ook maar 1 voorouder hebt gehad die geen Nederlander was. Zelfs een enkele Belg of Duitser in je familie 700 jaar geleden en jij bent ook geen Nederlander.

Elke keer als ik dit soort uitspraken zie, dan verwacht ik er nog wat uitroepen zoals "Wuunsteradiel de gekstah!", "White Power!", e.d. Alleen iemand uit de diepste diepten van dorps Nederland kan dit soort dingen nog denken. Toch? Zeg me alsjeblieft niet dat je woont in een dorp met meer dan 20 mensen, want dan maak je jezelf belachelijk. Er zijn genoeg mensen die moslim zijn, ondanks dat hun bloed "van vreemde smetten vrij" is. En genoeg atheistische Turken, Marokkanen, etc. Zeg me alsjeblieft dat je dit stiekem wel besefte.

.Goed nederlands kunnen spreken

Alleen zo jammer dat vaak de grootste voorvechters van het Nederlandse cultuurgoed dan zo verrot slecht hun eigen taal beheersen. Bij jou valt het nog mee maar ik zie toch vaak vrij infantiele taalfouten bij degenen die menen de barricaden op te moeten gaan voor een puur Nederland. Maar ja xenofobie is meestal gebonden aan een lagere hersenactiviteit.

hehe volledig ge owned noemen we dat Phreak. ;)

Ik ben ook weleens benieuwd naar de definitie Nederlander?

Terug
Naar boven