MuscleMeat

Denemarken eerste moslimland van Europa

VB had de meerderheid in belgie,maar de andere partijen vormden een coallitie tegen hun, de democratie is allang veroek in belgie hoor

Hadden ze een absolute meerderheid? Zoja, dan hadden ze moeten regeren. Waren ze de grootste partij, maar nog steeds <50%, dan niet per se.

Draai het eens om: onze regering doet NIET waar de bevolking voor heeft gestemd. Daar klaagt iedereen moord en brand over, tenminste. Dus een regering die luistert naar de stemmers is fout, en een regering die niet luistert naar de stemmers... is ook fout?

Of is het alleen fout als de regering luistert naar moslim-stemmers?

Maar er is wel zoiets als zelfverdediging van de democratie, een vrije samenleving is nu eenmaal kwetsbaar voor overheersing van een massa die de democratie om ver zou kunnen werpen en daarmee de vrijheid van degene die buiten die massa aantast. Vrijheid en democratie zijn beide waarden die beschermwaardig zijn. Dit heeft overigens nog niks met de fobie van Arnoldfan te maken.

Maar er is wel zoiets als zelfverdediging van de democratie, een vrije samenleving is nu eenmaal kwetsbaar voor overheersing van een massa die de democratie om ver zou kunnen werpen en daarmee de vrijheid van degene die buiten die massa aantast. Vrijheid en democratie zijn beide waarden die beschermwaardig zijn. Dit heeft overigens nog niks met de fobie van Arnoldfan te maken.

Ik ben het helemaal met je eens dat een democratie kwetsbaar is. Daarom is het ook een minderwaardig systeem: het kan niet bestaan op de eigen merites, maar heeft bescherming nodig.

Toch raar dat als de meerderheid kiest om een democratie omver te werpen, dat dat als iets slechts gezien wordt. Ofwel mensen hebben hier goed doordacht voor gestemd (en dus zou het bizar zijn om niet te veranderen), ofwel mensen zijn niet capabel om bij het stemmen een goede keuze te maken -- en dan is het concept van algemeen stemrecht dus waardeloos.

Dus nu jij bij de meerderheid hoort moeten de moslims zich maar schikken in een democratisch bestel, maar zodra moslims in de meerderheid zijn worden de rollen niet omgedraaid? Enorm hypocriet.

Heeft niks met de meerderheid temaken. Dit is en blijft NL en van nature zijn PURE nederlanders geen moslim. Dus dat geloof heeft hier niks te zoeken als heersende partij zijnde

goed punt

Haha, dat jou familie al 1000generaties nederlanders zijn:)

Precies. En ik verbaas me elke keer weer dat mensen zo vanuit de grond van hun hart, en alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zulke stomme uitspraken kunnen doen. Toont wel aan dat de 'verheven' westerse normen en waarden op niets gebaseerd zijn, anders was deze angst voor verandering vanzelf ongegrond.

Onze westerse normen zijn wel superieur. In ieder geval beter dan de sharia. Dat maakt echter de mensen in het algemeen niet superieur.

Voor de rest moet ik je wel gelijk geven!

Dus nu jij bij de meerderheid hoort moeten de moslims zich maar schikken in een democratisch bestel, maar zodra moslims in de meerderheid zijn worden de rollen niet omgedraaid? Enorm hypocriet.

Lekker belangrijk of het hypocriet is of niet. Ik laat mijn land niet omtoveren tot een of andere woestijn met geiteneukers.

Geloof mij maar dat het ondergronds verzet groter is dan in WWOII. En dat het er dan niet meer zachtzinnig aan toe zal gaan.

Lekker belangrijk of het hypocriet is of niet. Ik laat mijn land niet omtoveren tot een of andere woestijn met geiteneukers.

Geloof mij maar dat het ondergronds verzet groter is dan in WWOII. En dat het er dan niet meer zachtzinnig aan toe zal gaan.

ach met geiten kan je prima trainen, slingeren enzo :p

Ik ben het helemaal met je eens dat een democratie kwetsbaar is. Daarom is het ook een minderwaardig systeem: het kan niet bestaan op de eigen merites, maar heeft bescherming nodig.

Toch raar dat als de meerderheid kiest om een democratie omver te werpen, dat dat als iets slechts gezien wordt. Ofwel mensen hebben hier goed doordacht voor gestemd (en dus zou het bizar zijn om niet te veranderen), ofwel mensen zijn niet capabel om bij het stemmen een goede keuze te maken -- en dan is het concept van algemeen stemrecht dus waardeloos.

Het mag dan wel een minderwaardig systeem zijn maar op dit moment is er nog geen betere systeem.. het is het beste systeem die er bestaat of de minst slechte.. dat is dan maar de vraag.

Het mag dan wel een minderwaardig systeem zijn maar op dit moment is er nog geen betere systeem.. het is het beste systeem die er bestaat of de minst slechte.. dat is dan maar de vraag.

minderwaardig is een groot woord, de menselijke vrijheid is het hoogste goed in een mensenleven, daar kan geen enkele dictatuur aan tippen, hoe "nobel" dan ook.

Heeft niks met de meerderheid temaken. Dit is en blijft NL en van nature zijn PURE nederlanders geen moslim. Dus dat geloof heeft hier niks te zoeken als heersende partij zijnde

Binnen de Nederlandse democratie is dit soort simpel sentiment verboden. Dus je bent nu zelf on-Nederlands aan het denken.

Onze westerse normen zijn wel superieur. In ieder geval beter dan de sharia. Dat maakt echter de mensen in het algemeen niet superieur.

Wat er superieur is, hangt er natuurlijk maar vanaf aan wie je het vraagt. Moslims willen hier niet de sharia invoeren terwijl ze weten dat het inferieur is. Zij denken blijkbaar dat dat juist superieur is aan onze normen. Dus spreken in absolute termen wat betreft normen en waarden is volstrekt misplaatst.

Als de meerderheid moslim zou zijn, en ook nog eens aanpassingen in die richting zou doorvoeren, dan heb ik het vermoeden dat de niet-moslims weinig kans meer hebben. :)

Als de meerderheid moslim zou zijn, en ook nog eens aanpassingen in die richting zou doorvoeren, dan heb ik het vermoeden dat de niet-moslims weinig kans meer hebben. :)

weet je wat het IMO is, een dal van achterlijkheid zoals er zovelen elkaar opvolgen in de geschiedenis opgevolgd door opflakkeringen van progressief, rationeel denken.

en dat geldt zowel voor het opflakkerende moslimfundamentalisme als de toenemde verrechtssing van de autochtonen.

Terug
Naar boven