MuscleMeat

Depressie of hormonale problemen? (Testosteron is 6,9)

Rene70

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
88kg
Beste forum vrienden,

Mijn Testosteron is 6,9 na een bloedonderzoek, is dit te laag en is behandeling noodzakelijk?

Sinds 2001 neem ik al antidepressiva (Efexor 300 mg) per mei dit jaar ben ik aan het afbouwen omdat ik me ook niet goed voel en het idee heb dat de medicijnenen niet werken, zit nu 2 maanden op 37,5 en nu adviseert mijn psychiater om te gaan starten met Cymbalta (weer een antidepressiva). Kan dit kwaad als blijkt dat ik toch een testosteron behandeling moet starten of maakt dat niet uit?

Hoor graag als iemand mij advies kan geven.

Bvd,
Rene

6,9 wat?

Als het te laag is zowiezo endocrinoloog/androloog contacteren.

Is bloedonderzoek op verzoek van een arts gedaan? Zo ja dan moet je die arts er naar vragen, zo nee dan zou ik er mee naar een arts gaan.

misschien dat testosterontoevoeging je depressie ook zal verbeteren. ik zou toch is naar een androloog gaan. op die leeftijd zal die je zeker helpen met zo'n lage waarde.

• Topic Starter Topic Starter
Beste forum vrienden,

Fijn dat jullie reageren, nog even het volgende...

Bij mijn huisarts heb ik gevraagd als ik op testosteron geprikt kon worden en die belde mij dat de testosteron waarde 6,9 is en dat die tussen de 10 en 55 moet liggen (wat de eenheid is DoubleCheese weet ik niet), vervolgens heeft hij mij aangemeld bij het ziekenhuis voor een arts, helaas zit daar een wachtlijst op van 8 weken, nu ben ik afgelopen maandag bij de psychiater geweest en die gelooft daar niet zo in en zei dat ik nu moest starten met een ander antidepressiva (Cymbalta) omdat hij toch denkt dat ik een depressie heb, kan dit kwaad om daar nu mee te starten, als het blijkt dat het toch aan mijn testosteron waarde lag?

Hoor het graag,
Rene

Hoe is het gesteld met jouw libido als ik vragen mag ? Slik zelf al jaren antipsychotica, en weet uit ervaring, dat al deze medicijnen echt test/libido killers zijn...

Anti depressivitia is meestal best wel rommel voor je lichaam. Heb je het nodig is het waard, maar is geen snoep.

Ik ben geen arts , maar als je testosteron waarde zo laag ligt dan heb je je antwoord al volgens mij.
Er is op dit forum ook genoeg over te vinden over TRT therapie : http://forum.dutchbodybuilding.com/f192/testosteron-replacement-therapy-hrt-trt-130402/
Kent je psychiater überhaupt dit soort therapieën wel ? Als je psychiater zegt dat hij er niet in gelooft , wat is de reden hiervoor dan ?
Het antwoord van dit soort psychiaters zit misschien al wel snel in pillen : http://www.welingelichtekringen.nl/...depressiva-bezuinigingen-mede-de-oorzaak.html

Er is een uitzending geweest van brandpunt over dit onderwerp , misschien heb je er wat aan : http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizoen_2012/afleveringen/21-10-2012/fragmenten/man_in_de_overgang

Wel effe doorspoelen naar 24 minuten ...

Beste forum vrienden,

Bij mijn huisarts heb ik gevraagd als ik op testosteron geprikt kon worden en die belde mij dat de testosteron waarde 6,9 is en dat die tussen de 10 en 55 moet liggen (wat de eenheid is DoubleCheese weet ik niet), vervolgens heeft hij mij aangemeld bij het ziekenhuis voor een arts, helaas zit daar een wachtlijst op van 8 weken, nu ben ik afgelopen maandag bij de psychiater geweest en die gelooft daar niet zo in en zei dat ik nu moest starten met een ander antidepressiva (Cymbalta) omdat hij toch denkt dat ik een depressie heb, kan dit kwaad om daar nu mee te starten, als het blijkt dat het toch aan mijn testosteron waarde lag?

Hoor het graag,
Rene

Hey Rene70

Ik heb paar keer mijn testosteron laten testen en kwam uit om 11-14 mnol en heb toen een kuurtje gedaan en voelde me 100 keer beter, zou zelf ook wat proberen voordat je meer anti -depressiva gebruikt of andere medicijnen die je hersenen beinvloeden

Beste forum vrienden,

Hoor het graag,
Rene

Komt door je antidepressiva dat je testosteron zo laag is.

Dus niet aan TRT ofzo beginnen. Gewoon L-dopa bron (mucuna pruriens), deze brengt je serotonine-dopamine terug in evenwicht. Serotonine onderdrukt testosteron dus.

Bepaalde anti-depressiva kunnen volgens mij je testosteronwaardes verlagen. Zal als ik jou was overleggen met je psychiater.

Hoe is het gesteld met jouw libido als ik vragen mag ? Slik zelf al jaren antipsychotica, en weet uit ervaring, dat al deze medicijnen echt test/libido killers zijn...

Klopt, zijn dopamine inhibitors. En dopamine is nodig voor testosteron stimulatie.

Ik ook maar, mijn test levens zijn er juist niet lager door. Je libido heeft meer met gevoelens te maken dan met eigen test aanmaak. Door een AD zal je minder gevoelig zijn voor coïtusuele prikkels. Dit staat 100% los van de AD en het lage test gehalte. Er is namelijk geen enkel bewijs of studie die aan toont dat AD je test verlaagt, iig geen enkele SSRI doet dat in de doseringen tegen depressies.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Beste forum vrienden,

Allen hartelijk dank voor de vele reacties, hieronder heb ik wat persoonlijke berichten gepost.

@seppuke
Mijn libido is 0, totaal geen zin.

@bricks
Dat is ook het probleem, heb je antidepressiva nodig, dat weet ik niet, je kunt het niet meten volgens de psychiater.

@Poseidon0
Bedankt voor deze nuttige linken, heb de uitzending op Brandpunt gezien... dat zou best mijn probleem kunnen zijn.
Zou het kunnen dat deze klachten al ontstaan zijn op mijn 18 de, ik sukkel al bijna heel mijn leven met dat probleem, inmiddels ben ik nu 43.

@Little Daddy
Mijn intuïtie zegt dit ook, maar de psychiater is zo afkeurend dat je gaat twijfelen.

@Cools
Dat is ook waar ik mee zit als ik nu opnieuw start met de nieuwe antidepressiva en mijn probleem blijkt toch het testosteron te zijn maak ik dan het probleem niet alleen maar groter?

@feedback
Afgelopen maandag heb ik een gesprek gehad met mijn psychiater en heb ik hem mijn waardes uit het bloedonderzoek laten zien, hij zei dat mijn situatie daar niets mee te maken had en dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt dat dit invloed had, dus hij staat er niet voor open helaas.

@Doffer
Volgens jou zou ik dus gewoon kunnen starten met de nieuwe antidepressiva, stel dat mijn probleem dan toch door het testosteron zou komen dan is dat geen ramp dat ik gestart ben met mijn nieuwe antidepressiva, klopt het mijn redenatie?

PS:
Mijn waarde van 6,9 is geprikt om 10:30 is het zo dat de waarde dan lager is dan als ik die om 8:00 had laten prikken of is het omgekeerd?

Gr,
Rene70

Depressies kan zo veel zijn. Een slecht werkende schildklier bijvoorbeeld. Psychiaters zouden eerst een lichaams onderzoek moeten doen vind ik want veel mensen krijgen het zonder dat de oorzaak achterhaald is.
Maar ik denk dat je indd wel voor een andere AD kunt gaan Lexapro bvb, daar op is mijn libido zo goed als een 17 jarige.

misschien is je test wel zo laag door je depressie? Ooit eerder gemeten? hoe voel je je in je depressie? Ja neerslachtig duhh, maar voel je je snel agressief, of juist snel huilerig/bitcherig?
Serieuze vraag.. :)

Ik denk nbamelijk dat extra test je echt niet uit je depressie zal halen bv. Je zal je denk ik wel wat zelfverzekerder voelen en mannelijker, maar misschien ook licht prikkelbaar en sneller agressief. Als je in een depressie zit moet je daar maar eerst eens mee leren omgaan lijkt me en je mindset echt vanaf de basis proberen aan te pakken (geen id wat voor situaties/problemen er aan ten grondslag liggen?)

Om maar ff mn eigen situatie uit te leggen int kort...: Zelf psychose gehad (looolll!) door drugsgebruik, gelukkig maar heel kort, en kreeg hier medicatie voor maar heb dit maar 1 dag genomen eigenlijk omdat ik overal vaak het liefst zonder middelen uit wil komen (ondanks dat ik er door andere middelen in ben gekomen hihi ;))

Vervolgens kwam het besef wat er allemaal was gebeurd, depressie van een tijd, wilde ook graag hier wat middelen tegen om er zogenaamd maar snel vanaf te komen, maar gelukkig niet gekregen of genomen. Uiteindelijk gewoon veel nagedacht over alles wat een reden kon zijn waarom ik mij niet goed in mn vel voelde, en op een rijtje zetten wat mij altijd wel een goed gevoel gaf (niet in de depressie zelf want was gekapt met alles wat ik altijd leuk vond zoals sporten, films en series kijken en gamen.... geen id wat ik eigenlijk wel allemaal deed om de tijd te doden, niets nuttigs iig :P)

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 12:37 ----------

Depressies kan zo veel zijn. Een slecht werkende schildklier bijvoorbeeld. Psychiaters zouden eerst een lichaams onderzoek moeten doen vind ik want veel mensen krijgen het zonder dat de oorzaak achterhaald is.
Maar ik denk dat je indd wel voor een andere AD kunt gaan Lexapro bvb, daar op is mijn libido zo goed als een 17 jarige.

idd je kunt toch ook een depressie of burn out, hoe je het ook wilt noemen, krijgen door al die opgebouwde spanning van jaar in jaar uit veel werken en veel stress ervaren... Op den duur kan je lichaam en geest dat gewoon niet meer handelen en zit je in een periode van soms maanden waarin je zowel lichamelijk als geestelijk weer moet herstellen.

Beste forum vrienden,

Allen hartelijk dank voor de vele reacties, hieronder heb ik wat persoonlijke berichten gepost.

@seppuke
Mijn libido is 0, totaal geen zin.

Probeer eens MACA, heeft mij enorm goed geholpen.
Mijn libido was ook echt 0, nu heb ik het libido van een 16 jarige, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Eerste week, 3 per dag. dan een week off, dan terug een week 2 a 3 per dag. Zo heb ik het gedaan.
Echt dag en nacht verschil nu. Je kan ook eens citrulline proberen.
http://citrulline.be/ Ben ik nu een aantal weken met bezig.
Beide kan je kopen bij b&f shop.

Gr

Ik slik 3 x 20mg Seroxat per dag (hoogste dagdosering) en met mijn libido is niks mis hoor. Ik word er zelfs regelmatig helemaal gek van. Als ik 's avonds achter mijn computer verhalen zit te tikken dan glijdt mijn hand zo mijn slipje in.

Het is nog niet geheel wetenschappelijk bewezen dat testosteron kan zorgen voor verbeteringen bij een depressie maar men is hier al wel mee begonnen dit te onderzoeken. Voor zover bekend schijnt het positief te werken.

Is veel leesvoer maar zeker interessant als je wil weten of testosteron invloed kan hebben op je depressie:

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven