MuscleMeat

Depressie of hormonale problemen? (Testosteron is 6,9)

Ik ook maar, mijn test levens zijn er juist niet lager door. Je libido heeft meer met gevoelens te maken dan met eigen test aanmaak. Door een AD zal je minder gevoelig zijn voor coïtusuele prikkels. Dit staat 100% los van de AD en het lage test gehalte. Er is namelijk geen enkel bewijs of studie die aan toont dat AD je test verlaagt, iig geen enkele SSRI doet dat in de doseringen tegen depressies.

Er ontbreken zelfs studies hierover, wat vreemd is.

Los daarvan is testosteron een grote factor in libido. Velen op ssri's hebben toevallig ook een laag testosteron bij bloedmetingen.

Maar het is zo dat depressie vele oorzaken heeft. Schildklier, tekort vitamine D of andere, testosteron of gewoon psychologisch.

Maar de effecten van ssri's op testosteron is een grote mogelijkheid. Het middel kalmeerd voor een reden ook. Serotonine is hetgene in balans met dopamine. Samen met GABA regelen ze vrijwel alle andere hormonen in het lichaam.

Hier meer info
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Allen,

Dank voor jullie reacties.
Donderdag 27 augustus kan ik terecht bij een internist.
Kijken wat zijn gaan concluderen met een testosteron waarde van 6,9.

Mvg,
Rene

Allen bedankt voor de vele reacties!

A.s. dinsdag 27-8 kan ik terecht bij de internist, eens kijken wat die vindt van mijn Testosteron waarde van 6,9.
Hopelijk vindt hij het nodig om er iets aan te doen.

Gr.,
Rene

Laatst bewerkt:
Allen,

Dank voor jullie reacties.
Donderdag 27 augustus kan ik terecht bij een internist.
Kijken wat zijn gaan concluderen met een testosteron waarde van 6,9.

Mvg,
Rene

Veel succes bro, ik heb met lage test waarde net binnen de referentiewaarden ook een afspraak gemaakt bij een internist.

Ik zou zowiezo die antidepressiva (nog) niet nemen. Dat is eerder het symptoom bestrijden ipv de oorzaak. Als je op trt zit en je volt je nog steeds slecht kan je dat alsnog doen.

Ik zie twee verschillende namen onderaan je berichten staan , Rene en Peter en 27 Augustus is inderdaad op een dinsdag

Laatst bewerkt:
Heb je ook je schildklierhormonen laten prikken? Depressie kan een symptoom zijn van Hypothyroïdie, oftewel een trage schildklier. Ik heb momenteel zelf ook last van een depressie en ga vandaag beginnen met L-tryptofaan, lijkt me voor jou geen optie ivm je anti-depressiva.

Wat ik ervan heb gelezen en gehoord is zo'n laag niveau sowieso ongezond voor je lichaam. Dus afgezien van het idee dat je depressie er misschien door veroorzaakt zou worden is het wel zaak om het hoger te krijgen.

Heij Rene,

Echt klote dat je zo lang al niet goed in je vel zit. Meer dan 12 jaar medicatie gebruiken om je depressie te onderdrukken is gewoon rot.

Ik zie dAt je net pas bent aangemeld. Mogelijk begin je pas met sporten en is ditjuist je oplossing.
Als je merkt dat voeding een mega belangrijke rol speelt in je welbevinden dan kan dat echt een eye opener zijn. Met sporten je lichaam in betere Conditie brengen en beter uitzien zal ook goed werken voor je zelfvertrouwen.

Als je net begint met sporten en een bijbehorende voeding dan adviseer ik je dit eerst een paar maanden te doen. En vervolgens te kijken wat je dus op eigen kracht hebt bereikt en wat het verschil is met nu.

Altijd grijpen naar medicatie en/of aas is misschien helemaal niet nodig.

Dus stort je totaal in je sport enje voeding en ga tot de max.
Wat betreft de oorzaak van je depressie. Erken je probleem en doe er wat aan. Door er veel overte praten en veel te sporten

Succes. Mogelijk is sport goede voeding en voldoende rust/regelmaat de sleutel

Er ontbreken zelfs studies hierover, wat vreemd is.

Los daarvan is testosteron een grote factor in libido. Velen op ssri's hebben toevallig ook een laag testosteron bij bloedmetingen.

Maar het is zo dat depressie vele oorzaken heeft. Schildklier, tekort vitamine D of andere, testosteron of gewoon psychologisch.

Maar de effecten van ssri's op testosteron is een grote mogelijkheid. Het middel kalmeerd voor een reden ook. Serotonine is hetgene in balans met dopamine. Samen met GABA regelen ze vrijwel alle andere hormonen in het lichaam.

Hier meer info
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Hoe kan het dan dat mijn levels normaal blijven te wel ik wel depressies heb (aangeboren) en veel ssri's binnen krijg. Maar als ik of ben ben ik zo geil als boter en gene last van dipjes en zo. En voor ik die rotzooi niet nam lag mijn libido vaak plat.
Verder zeggen alle psychiaters het ook, dat ssri's geen invloed heeft op je test productie. Als dat wel zo zou zijn zouden ze niet aanbevolen worden. Ik zal het hier nog eens met mijn psychiater over praten. Of ze nu liegen of dat het echt is.
Maar mijn levels zijn iig wel goed dus ik hoef me er geen zorgen over te maken.

Ga aub niet mensen van belangrijke medicijnen af helpen als ze die nodig zijn. Want je onzin is nietwaar al dus de geleerden die er over gaan.
Wat wel tegen mij gezegd is is dat in de morgen de test levels wat lager kunnen uitvallen 350 ng/dl maar dat maakt niet zo veel uit want die gaat weer om hoog in de loop van de dag.

Laatst bewerkt:
Hoe kan het dan dat mijn levels normaal blijven te wel ik wel depressies heb (aangeboren) en veel ssri's binnen krijg. Maar als ik of ben ben ik zo geil als boter en gene last van dipjes en zo. En voor ik die rotzooi niet nam lag mijn libido vaak plat.
Verder zeggen alle psychiaters het ook, dat ssri's geen invloed heeft op je test productie. Als dat wel zo zou zijn zouden ze niet aanbevolen worden. Ik zal het hier nog eens met mijn psychiater over praten. Of ze nu liegen of dat het echt is.
Maar mijn levels zijn iig wel goed dus ik hoef me er geen zorgen over te maken.

Ga aub niet mensen van belangrijke medicijnen af helpen als ze die nodig zijn. Want je onzin is nietwaar al dus de geleerden die er over gaan.
Wat wel tegen mij gezegd is is dat in de morgen de test levels wat lager kunnen uitvallen 350 ng/dl maar dat maakt niet zo veel uit want die gaat weer om hoog in de loop van de dag.

Welke SSRI neem je? Zijn er ook die effect op dopamine hebben.

Heb je jou levels laten meten voor en tijdens?

En depressie/stress heeft effect op cortisol, wat testosteron verlaagt. Gebruik van SSRI in die gevallen kan libido verhogen.

Veel psychiaters kunnen dan ook geen onderzoek voorleggen dat er geen effect op testosteron is. Omdat ze er niet zijn. Biomedische studies wijzen uit dat dit wel kan zijn.

Maar als je levels dus goed liggen moet je idd geen zorgen maken. Mensen die ssri's gebruiken en dit wel hebben kunnen er eens naar zien.

Lol belangrijke medicatie. Hij heeft hier in het geval dus wel een veel te laag test, dus je hebt makkelijk spreken.

Mirtazapine (verlaagt cortisol ook) en krijg ik voor het slapen. En escitalopra meer tegen de depressies om de scherpe kantjes er af te halen. Bij mij zullen de stemmings wisselingen zonder te erg zijn omdat ook mijn natuurlijke aanmaak van ik geloof serotonine zo goed als vlak ligt

Edit

Het kan de spiegel zo laag maken soms, niet dat het altijd zo is als bij ieder ander. Zo heb ik ook wel eens hogere test levels, want die zijn bij niemand gelijk en bij iedereen wl eens te laag of te hoog.
Maar over het algemeen is mijn test hoog omdat ik ook altijd een hoog libido heb en dat had ik niet zonder deze medicatie + zet ik zelf regelmatig test maar dat telt niet mee.

Edit

Nu moet ik wel zeggend at ik niet de hoogste doseringen krijg, dat kan er ook veel mee te maken hebben.
Ik krijg precies zo veel dat ik wat stabieler blijf, 15mg mintazapine (heerlijk goedje waar je van kunt slapen) en die lexapro ook 15mg. Het zorgt er voor dat ik normaal kan leven.

Mirtazapine (verlaagt cortisol ook) en krijg ik voor het slapen. En escitalopra meer tegen de depressies om de scherpe kantjes er af te halen. Bij mij zullen de stemmings wisselingen zonder te erg zijn omdat ook mijn natuurlijke aanmaak van ik geloof serotonine zo goed als vlak ligt

Edit

Het kan de spiegel zo laag maken soms, niet dat het altijd zo is als bij ieder ander. Zo heb ik ook wel eens hogere test levels, want die zijn bij niemand gelijk en bij iedereen wl eens te laag of te hoog.
Maar over het algemeen is mijn test hoog omdat ik ook altijd een hoog libido heb en dat had ik niet zonder deze medicatie + zet ik zelf regelmatig test maar dat telt niet mee.

Lol, en waarom telt het niet mee dat je zelf regelmatig test zet? Een belangrijke factor lijkt me toch.

Daar door zou het alleen maar lager uit kunnen vallen, de uitslag na een kuur. Tijdens en direct er na meten heeft geen zin lijkt mij.
Klopt het trouwens dat mirtazapine anabool is in lichte mate, dat word mij ook verteld door mijn arts. Omdat hij denk dat deze ssri je GH kan verhogen of zo.

Laatst bewerkt:
Daar door zou het alleen maar lager uit kunnen vallen, de uitslag na een kuur.
KloPt het trouwens dat mirtazapine anabool is in lichte mate, dat word mij ook verteld door mijn arts. Omdat hij denk dat deze ssri je GH kan verhogen of zo.

Niet als je na een kuur aan nolvadex zit.

Alle SSRI's verhogen serotonine en verhogen dus GH, maar verlagen hierdoor testosteron.

Maar Mirtazapine is geen SSRI dus, maar een receptor agonist (tetracyclische antidepressiva) voor 5-HT1 serotonine receptor en antagonist voor 5-HT2- en 5-HT3-receptoren. Dus een selectieve agonist die 1 serotonine receptor activeert en ook nog eens noradrenaline verhoogt.

Escitalopra is dan wel weer een SSRI.

Maar gezien jij een middel gebruikt dat 2 serotoninereceptoren bokkeerd is de uitwerking natuurlijk anders.

Als je dokter dus Mirtazapine een SSRI noemt weet hij van niets.

Laatst bewerkt:
Maar zou het kunnen zijn dan door deze medicijnen samen een goede balans is in mijn hormoonhuishouding geeft want ik ben eigenlijk veel te vaak geil en heb daar soms best wel last van omdat je niet iedere 3 uur coïtus hebt normaal gesproken.

Maar zou het kunnen zijn dan door deze medicijnen samen een goede balans is in mijn hormoonhuishouding geeft want ik ben eigenlijk veel te vaak geil en heb daar soms best wel last van omdat je niet iedere 3 uur coïtus hebt normaal gesproken.

Het kan inderdaad, zeker gezien de werking van Mirtazapine (wel geen SSRI dus). Combi's zijn meestal belangrijk bij zulke middelen.

Even een update...

Afgelopen maandag 2 september ben ik bij de Andros Kliniek geweest.
De conclusie van de arts was dat mijn testosteron te laag is.

Onder de 8,0 te laag en behandelen.
Tussen de 8,0 en 12,0 mogelijk behandelen
Boven de 12,0 kan als normaal beschouwd worden.

Mijn waarde was 23-7 -> 6,9 en op 22-8 -> 7,7

De arts heeft me dan ook een Gel Testim voorgeschreven en elke ochtend moet ik deze smeren.
Helaas kon hij niet garanderen dat dit mijn probleem zou kunnen zijn, maar er is wel een kans dat bij het opkrikken van mijn testosteron mijn klachten verwijderen.

Afgelopen woensdag ben ik begonnen met smeren, vandaag dag 6 van het smeren, maar ik merk nog niets :-(
Heb ook geen idee bij hoeveel dagen je iets zou moeten merken, weet iemand dit misschien?

Nu maar afwachten en als het mij niet helpt kan ik nog altijd aan de antidepressiva.

Gr,
Rene

De opname van die gels ligt misschien op 10%...
Je zou al grote hoeveelheden moeten gaan smeren, erg duur allemaal.
Kan je even goed, de spuit erin duwen. :p

Terug
Naar boven