AndroidHealthClinic

Derealisatie.

echt blij met al deze handige tips!
Ook blij dat jullie niet gaan trollen ofzo :P

Er kan en mag alles gezegd worden over DBB maar als er getrold wordt dan is het 4 real en had die gene het echt wel verdiend ook al lijkt het soms niet zo maar later zie je dat het klopt.

In jouw geval, je zit met een serieus probleem en vraagt normaal om hulp, niemand gaat trollen dan, dat is ook DBB, een forum waar je echt terecht kunt als het nodig is!

• Topic Starter Topic Starter
Via meditatie schiet mij de term mindfulness gelijk te binnen. Google maar eens. De grondgedachte is in het hier en nu leven. In tegenstelling tot derealisatie en depersonalisatie waar je naast de werkelijkheid lijkt te staan en alles vaag en wazig is.....

Niks zweverigs aan perse en zelfs toepasbaar met trainen. Tijdens een bezigheid ben je niet ondertussen 1001 andere zaken aan het bedenken maar focus je op wat jij doet (focus op jezelf als persoon en de taak die je doet evt in interactie met andere personen). Wees je bewust van alles om je heen, visueel gehoor reuk tast....Ik pas het toe in de zorg, mijn werk. Als ik een persoon verzorg wil ik onverdeelde aandacht geven en me niet laten afleiden. Mijn ervaring met derealisatie en depersonalisatie na te lang teveel blowen is dat je 1. geen focus hebt, je aandacht overal en nergens heen schiet. 2. je laat afleiden door zaken als daar staan mensen en wat zullen zij van mij vinden in plaats van alleenmaar aandacht hebben voor de bezigheid die je doet 3. het naast jezelf staan, haast soms alsof je over je schouder naar een film kijkt waar je zelf op dat moment mee bezig bent.....door mindfullness leer je om niet naast jezelf te staan maar jezelf te zijn...jij die dingen doet je zintuigen zo open mogelijk op zaken om je heen in het hier en nu van het moment. Door meer bewust te zijn van wat er om je heen gebeurd ben je feitelijk ook meer bewust van jezelf in die situatie waar je mee bezig bent.

En dat is precies het tegenovergestelde als de state of mind die je depersonalisatie en of derealisatie noemt. En daarmee is het een oplossing, een tool die je jezelf kan aanleren.

Ik had er wel eens van gehoord inderdaad. Ga me er eens in verdiepen.
dankje voor de tip

Ik weet er alles van grodt, ik lijd al sinds mijn 13e aan psychische labiliteit en dat is geen pretje. Je noemt de term derealisatie en daar heb ik ook flink last van gehad in voorgaande jaren. Door de geestelijke stoornissen die voor mij ondragelijk waren, was ik vrijwel continu angstig en ben ik er ook een tijd van overtuigd geweest dat ik overleden was en de wereld om mij heen een soort droom was. Een andere overtuiging die ik had was dat ik een levend lijk was in deze fysieke wereld. Het was allemaal erg verwarrend voor mij maar ik ben er uiteindelijk sterker uitgekomen met een flinke cocktail aan medicijnen.
Hier zat je in een randpsychotische toestand, dit zijn betrekkingsideeën/wanen. Als je dit ooit weer krijgt moet je zorgen dat je goed slaapt en rust neemt. Dat helpt mij ook.

overtuigd geweest dat ik overleden was en de wereld om mij heen een soort droom was
Heb ik ook soms (nu minder) maar hoe ben je er van af geraakt?

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 00:42 ----------

Is op voorschrift van een dokter neem ik aan? en kan het ook kwaad?
Verder ga ik me inderdaad maar is verdiepen in meditatie etc.

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 00:30 ----------

Ik herken me erg in je verhaal. Dat van overtuiging dat je dood bent.. Eigenlijk is die derealisatie (hoe ik me het herinner) ontstaan naar een avond overmatig alcohol gebruik op erg jonge leeftijd. Op het moment van dronkenschap was werd alles wazig en ik dacht dat ik dood ging. De volgende ochtend werd ik wakker met dit eigenaardige gevoel (derealisatie). Vaak heb ik eraan gedacht dat ik me die avond heb dood gezopen.

Dit is weliswaar meer een soort van gedachten, ik ben er wel gewoon 100% van overtuig dat ik echt leef:)

Verder weet ik ook niet zeker of de alcohol echt samenhangt met de derealisatie, achteraf gezien ga je alles een plaatsje geven en misschien is het wel helemaal niet zo gegaan als in mijn herinneringen.

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 00:31 ----------

precies,
alleen jammer dat ik er zo achter moet komen:o
Neem geen medicatie is alleen een tijdelijke oplossing en heeft het bij mij verergert

overtuigd geweest dat ik overleden was en de wereld om mij heen een soort droom was
Heb ik ook soms (nu minder) maar hoe ben je er van af geraakt?

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 00:42 ----------

Neem geen medicatie is alleen een tijdelijke oplossing en heeft het bij mij verergert

Naar mijn mening kan medicatie best nuttig zijn, zolang je maar de goede medicatie neemt.

Naar mijn mening kan medicatie best nuttig zijn, zolang je maar de goede medicatie neemt.

ja maar het is tijdelijk je komt er 100x beter uit als je het zelf oplost word je ook sterker van en is gezonder

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 00:49 ----------

Ik zit gemiddeld genomen beter in mijn vel nu. Daar ligt het aan denk ik.

Had altijd veel overgewicht tot de afgelopen 2 jaar had echt wel weinig zelfvertrouwen dat is nu al verbeterd zou alleen fysiek nog beter willen worden en dan komt het zelfvertrouwen vanzelf wel denk ik

Zolang medicatie niet nodig is moet je het niet doen..eerst goed onderzoeken of dit nodig is.
Ik heb al een en ander gehad wat betreft psychische shit (om het zo maar even te noemen) en het enige aan medicatie dat ik ooit heb gehad ik een paar pilletjes temazepam om te slapen. Meer niet, en maar goed ook want bij de meeste moet je eerste weken wennen, minimaal en jaar erop blijven en daarna rustig afbouwen.

Raad deze site vooral aan en het programma ervan ;) Heeft al veel mensen geholpen waarbij niets anders hielp.

http://www.agorafobie.be/

Pregnenolone kan de hersenen deels herstellen. Iemand hier heeft het al eens gebruikt bij psychoses en zou hiermee hersteld zijn.

Het is zo te bestellen op internet en niet te verkrijgen bij apotheek.

http://www.super-nutrition.com/nl--Pregnenolone-50-mg--Hormonale-supplementen--H010

info
http://en.wikipedia.org/wikregnenolone

http://www.livestrong.com/article/493482-pregnenolone-anxiety/

dankje voor de tip,
Toch lijkt me wel risico vol om op mijn leeftijd, en zonder voorschrift zomaar medicatie als dit in te nemen. Ook staat er nog vrij weinig van op internet. Er staat ook iets over progesteron: Pregnenolone can be converted to progesterone .
Is dit niet een beetje lijp om in te nemen?

Het kan ook omzetten naar DHEA en andere hormonen. Is een voorloper van alle hormonen.

En nee, want omzettingsproces is heel miniem. Het gaat vooral om de effecten op de hersenen en immuunstimulatie bij deze stof.

Het is een stof die niet bekend is als medicatie hier, maar wel werkzaam is. Op jou leeftijd is het antuurlijk oppassen. Maar als je bv. Antidepressiva neemt heeft nog een grotere uitwerking op je hormonen. En dit schrijven ze toch voor aan jongeren.

Raad deze site vooral aan en het programma ervan ;) Heeft al veel mensen geholpen waarbij niets anders hielp.

http://www.agorafobie.be/

Pregnenolone kan de hersenen deels herstellen. Iemand hier heeft het al eens gebruikt bij psychoses en zou hiermee hersteld zijn.

Het is zo te bestellen op internet en niet te verkrijgen bij apotheek.

http://www.super-nutrition.com/nl--Pregnenolone-50-mg--Hormonale-supplementen--H010

info
http://en.wikipedia.org/wiki/Pregnenolone

http://www.livestrong.com/article/493482-pregnenolone-anxiety/

sorry nog een paar vraagjes hier over :P

- is 50 mg niet een te hoge dosering?
- heeft dit ook een effect op mijn spiergroei, aangezien het gewoon een steroid is.

Nee 50mg is juist goed ;)

Het heeft geen effect op je spiergroei (spijtig genoeg). Het is geen anabole steroid en omzettingsprocessen zijn te miniem.

a

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is het THC gehalte veel te hoog in weed. Goed dat je gestopt bent met blowen, want wat jij schrijft lijkt op een beginnende psychose. Moest je toch nog willen blowen, ga dan voor een weedsoort met veel CBD en weinig THC. THC kan psychoses triggeren, maar dat zal je zelf ook wel beseffen.
Stop ook met jezelf lam te zuipen, is nergens voor nodig. Succes in ieder geval, and stay clean! ;)

Heb je ook nog last van paranoia? Anders heb je misschien baat bij een licht anti psychoticum. Sowieso at all costs blijf van drugs af.

sterkte !

Terug
Naar boven