AndroidHealthClinic

Deskundig antwoord gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpuister

Novice
Waardering
0
Het volgende,

Een studie genoot van mij (verpleegkundige hbo-v opleiding) doet nu ruim 6 jaar aan trainen (bodybuilding) en kwam met de opmerking naar mij toe dat hij gaat beginnen met een nieuwe kuur.

Op zich niet erg bijzonder, alleen wil hij een nieuw middel gaan gebruiken die nog niet als kuur vriendelijk wordt aangeschreven, om het zo maar te noemen.

Alleerst wil ik echt goed duidelijk maken dat ik dit niet aanprijs en zeker (nog) niet tot nadoen wil aanzetten !!!!!!

De eigenlijke vraag:

Is er iemand hier bekend met het kuren op het volgende middel:
preindopril tert butylamine ?

Hij begint te kuren op 2 mg per dag tot uiteindelijk 8 mg per dag opbouwend in 12 weken, ik heb dit ten zeerste afgeraden.

Ik weet wat het middel is en hoe het werkt, hij ook.
Mijn vraag is alleen of iemand hier al enig ervaring mee heeft en deze wil delen.
gezien de werkzame stof ben ik niet blij met zijn keuze, maar hij is vast beraden door te gaan.

Graag serieuze reacties.

Nooit van gehoord.

Maar dat komt omdat ik me liever beperk tot bewezen goeie spullen....noem het bekrompen....het werkt tenminste.

Nooit van gehoord. Wat is de werkzame stof dan en heb je nog wat meer info?

wil je anders even uitleggen waarom je maat denkt iets te hebben aan een bloeddruk verlagend middel ???

Dit middel is een bloedvatverwijder....

Heb het even opgezocht, wat heeft dit voor nut met betrekking tot krachttraining. Niet veel vermoed ik.
Perindopril tert-butylamine 2 mg PCH, tabletten 2 mg
Perindopril tert-butylamine 4 mg PCH, tabletten 4 mg
Perindopril tert-butylamine 8 mg PCH, tabletten 8 mg
Perindopril-tert-butylamine
Lees de hele bijsluiter zorgvuldig door voordat u start met het innemen van dit geneesmiddel.

Bewaar deze bijsluiter. Het kan nodig zijn om deze nog eens door te lezen.

Heeft u nog vragen, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Dit geneesmiddel is aan u persoonlijk voorgeschreven. Geef dit geneesmiddel niet door aan
anderen. Dit geneesmiddel kan schadelijk voor hen zijn, zelfs als de verschijnselen dezelfde zijn
als waarvoor u het geneesmiddel heeft gekregen.

Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die niet in
deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
In deze bijsluiter:
1.
Wat is Perindopril tert-butylamine PCH en waarvoor wordt het gebruikt
2.
Wat u moet weten voordat u Perindopril tert-butylamine PCH inneemt
3.
Hoe wordt Perindopril tert-butylamine PCH ingenomen
4.
Mogelijke bijwerkingen
5.
Hoe bewaart u Perindopril tert-butylamine PCH
6.
Aanvullende informatie
1.
WAT IS PERINDOPRIL TERT-BUTYLAMINE PCH EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT
Perindopril tert-butylamine PCH wordt gebruikt:

bij de behandeling van verhoogde bloeddruk (hypertensie)

bij de behandeling van hartfalen (een gezondheidstoestand waarbij het hart niet voldoende bloed
kan rondpompen om aan de behoefte van het lichaam te voldoen)

ter vermindering van het risico op complicaties van het hart, zoals een hartinfarct, bij patiënten met
een stabiele aandoening van de kransslagaders (een gezondheidstoestand waarbij de
bloedtoevoer naar het hart is verminderd of geblokkeerd) die al een hartinfarct hebben gehad
en/of een operatie hebben ondergaan om de bloedtoevoer naar het hart te verbeteren door het
verwijden van de bloedvaten ernaar toe
Perindopril tert-butylamine PCH behoort tot de groep van geneesmiddelen die ACE-remmers worden
genoemd. Deze werken door de bloedvaten te verwijden, waardoor het voor uw hart makkelijker wordt
om er bloed doorheen te pompen.

ACE remmers zijn medicijnen die de werking van Angiotensine Converting Enzym (ACE) remmen. Ze worden voorgeschreven bij een gestoorde linkerventrikelfunctie (EF<40%) en bij bloeddrukverhoging, al dan niet als gevolg van een nieraandoening. Een ACE-remmer remt de omzetting van Angiotensine I in Angiotensine II. Angiotensine I komt uit de lever. Angiotensine is een stof met een krachtige vaatvernauwende werking die gevormd wordt in de nieren; zie Renine-Angiotensine systeem. Doordat de vorming van angiotensine II wordt geremd, wordt vaatvernauwing verminderd, en dus wordt de bloeddruk verlaagd. Door de verlaging van de bloeddruk wordt het hart minder belast (afterload reductie), waardoor bij hartfalen het hart tegen een lagere weerstand in kan pompen.
Mogelijke bijwerkingen:

• Kriebelhoest: dit komt voor bij 20-30% van de mensen.
  • Lage bloeddruk / duizeligheid
  • Huiduitslag / jeuk
  • Nierfalen
Voorbeelden van deze medicijnen: capoten (captopril), zestril (lisinopril), acupril (quinapril),New-ACE, coversyl (perindopril)

Geniaal zeg!
Dat een verpleegkundige hbo-v opleiding zoiets bedenkt!

Zonder teveel gebash, ik snap niet dat jullie voor een twijfelachtig middel gaan als dit.
Waarom niet ''normale'' aas?

Misschien wil ie het BIJ ze kuurtje nemen tegen hoge bloeddruk die hij van die kuur denkt te krijgen?
Anders zou het echt nergens op slaan idd, zo van als het maar een farmaceutisch preparaat is zal het wel werken, ofzo. Laat hem dan eens endoxan proberen, dan leert ie zulke rare ideeen wel af :p:p

Its her again! :rolleyes::angstig::bang::eek2:

Als je echt wist waarvoor het diende kwam je niet af met zo'n lompe vraag. 6 jaar medisch onderwijs, tja!

Het spijt me hoor.. maar wat leren ze jullie op school?

Wat wil je bereiken met een bloeddrukverlagend middel?

Hou alsjeblieft ff stil dat je verpleegkunde studeert.. je zet me beroep voor lul

• Topic Starter Topic Starter
Het spijt me hoor.. maar wat leren ze jullie op school?

Wat wil je bereiken met een bloeddrukverlagend middel?

Hou alsjeblieft ff stil dat je verpleegkunde studeert.. je zet me beroep voor lul

Mischien is het handig als je eerst eens wat leest voor je een antwoord geeft. (veel voorkomende fout).

Ik ben het niet eens met deze keuze zie boven.

Zijn intensie was het gebruiken van deze medicatie omdat het de bloedvaten enorm verwijdert en daardoor een grote pomp geeft.

Inmiddels is hij gelukkig gestopt omdat hij er misselijk van werdt en dreigde flauw te vallen. (gelukkig maar, in dit geval dan).

thnxs voor de reactie's.

Ow boy :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven