MuscleMeat

Dextrose: Ook op niet trainingsdagen? En na cardio work-out?

Mike1985

Novice
Waardering
0
Ik had in één van de topics gelezen dat het goed is om ''dextrose (Druivensuiker)'' te combineren met een Whey eiwit shake om zo de opname te verbeteren?

Nu mijn vraag.. Ik neem 's ochtends na het opstaan een eiwitshake. Na mijn training (rond 18.30 uur) neem ik een tweede shake, dit keer met 70 gram extrose (0,8 x lichaamsgewicht).
Wat moet ik doen op de dagen dat ik niet train. Ik neem dan wel gewoon de shake om toch aan mijn eiwitbehoefte te komen, maar moet ik dan de dextrose eruit laten, omdat ik niet train? Dus op niet-traningsdagen niet nemen?

Als ik op een dag geen krachttraining doe maar een cardio work-out (Cardio op sportschool, 5km trimmen, stuk mountainbiken), moet ik dan mijn eiwit shake combineren met dextrose?

Het enige moment waarop dextrose is "toegestaan" voor mij is in de bulk, en in je whey shake direct na je krachttraining. Dextrose zijn snelle koolhydraten en zorgen voor een insulinepiek wat weer bijdraagt aan het snel transporteren van onder andere eiwitten naar je spieren.

Buiten dat ene voordeel is dextrose gewoon een flinke energieboost die naar mijn mening onnodig is.

Het enige moment waarop dextrose is "toegestaan" voor mij is in de bulk, en in je whey shake direct na je krachttraining. Dextrose zijn snelle koolhydraten en zorgen voor een insulinepiek wat weer bijdraagt aan het snel transporteren van onder andere eiwitten naar je spieren.

Buiten dat ene voordeel is dextrose gewoon een flinke energieboost die naar mijn mening onnodig is.
kan je dextrose ook in je cut nemen? dus na je krachtraining dextrose en dan cardio???

kan je dextrose ook in je cut nemen? dus na je krachtraining dextrose en dan cardio???

Lijkt me niet handig. Met die dextrose ga je je glycogeenspiegel weer aanvullen, en die wil je juist zo leeg mogelijk hebben als je aan de cardio gaat. Zolang je nog glycogeen hebt, verbrand je nagenoeg geen vet.

oke dan wat bcaas of wat eiwit daarna cardio? na de cardio goede carbs bronnen en proteine

oke dan wat bcaas of wat eiwit daarna cardio? na de cardio goede carbs bronnen en proteine

Mijn persoonlijke routine was vroeg in de avond krachttraining, daarna een wheyshake op water, en dan direct de cardio. Na de cardio hield ik mijn glycogeenspiegel zo leeg mogelijk, zodat het lichaam in rust of bij minste inspanning ook nog vet aan ging spreken voor energie.

Door de krachttraining trek je je glycogeenspiegel aardig leeg. Als je daarna cardio gaat doen spreek je veel sneller je vetten aan. Na de cardio eenmaal thuis, nam ik een tonijnsalade met tonijn op water, wat sla en komkommer, de koolhydraten daarin zijn zo complex dat ze bijna te verwaarlozen zijn door hun thermische waarde.

Laatst bewerkt:
Lijkt me niet handig. Met die dextrose ga je je glycogeenspiegel weer aanvullen, en die wil je juist zo leeg mogelijk hebben als je aan de cardio gaat. Zolang je nog glycogeen hebt, verbrand je nagenoeg geen vet.

Waarom word het dan aangeraden om 1 of 2 maal per week te refeeden ? Als je je glycogeenspiegel dan toch alleen aanvult, belemmert het toch alleen je vetverbranding voor de rest van de week ?

Ik heb het even over een BF van rond de 12.

Mijn persoonlijke routine was vroeg in de avond krachttraining, daarna een wheyshake op water, en dan direct de cardio. Na de cardio hield ik mijn glycogeenspiegel zo leeg mogelijk, zodat het lichaam in rust of bij minste inspanning ook nog vet aan ging spreken voor energie.

Door de krachttraining trek je je glycogeenspiegel aardig leeg. Als je daarna cardio gaat doen spreek je veel sneller je vetten aan. Na de cardio eenmaal thuis, nam ik een tonijnsalade met tonijn op water, wat sla en komkommer, de koolhydraten daarin zijn zo complex dat ze bijna te verwaarlozen zijn door hun thermische waarde.

Wat als je BCAA's (Essential Amino Stack van XXL) inneemt VOOR de cardio om spierafbraak tegen te gaan heeft dat zin of werkend effect? als je bijvoorbeeld je cardio doet 's morgens op een lege maag? Dus dextrojuice is niet echt goed spul voor tijdens je cut?

grtz

Wat als je BCAA's (Essential Amino Stack van XXL) inneemt VOOR de cardio om spierafbraak tegen te gaan heeft dat zin of werkend effect? als je bijvoorbeeld je cardio doet 's morgens op een lege maag? Dus dextrojuice is niet echt goed spul voor tijdens je cut?

grtz

Persoonlijk zou ik dan de Bcaa's voor de training nemen en na de krachttraining gelijk een Whey shake met water, zoals Centaur ook aangeeft. Vervolgens cardio, ik voel me dan beter omdat je met een Whey shake iets meer volume in je maag hebt waardoor de cardio beter is vol te houden.
Dit is uiteraard persoonlijk, maar omdat in Whey toch ook al Bcaa's zitten vind ik dit een mooie combi.

Edit, ik lees net dat je 's ochtends cardio doet, ik neem dan ook altijd gewoon een Whey shake met water gelijk bij het opstaan.

dus in de cut eet je na je krachttraining haast geen kh? je zegt dat je komkommer eet maar komkommer bevat haast geen kh per 100 gram 1 gram kh dat is niks ?

dus in de cut eet je na je krachttraining haast geen kh? je zegt dat je komkommer eet maar komkommer bevat haast geen kh per 100 gram 1 gram kh dat is niks ?

Er zitten in sla en komkommer weldegelijk kh, maar zoals Centaur zegt zijn dit complexe met lage thermische waarden en dat beetje kh zal dan ook niet funest zijn voor het gerealiseerde vetverbrandingsproces.

Terug
Naar boven