MuscleMeat

Dilemma: oplossing voor desktop

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik wil eigenlijk een nieuwe desktop maar nu zit ik te twijfelen tussen deze twee opties:

- extern scherm, keyboard en muis kopen en gewoon aansluiten op mijn laptop (macbook pro)

- aparte desktop (imac) kopen

Ik begrijp de verschillen grotendeels, maar kan toch niet echt kiezen. Iemand iets soortgelijks gehad, en hoe bevalt je keuze? Als je verborgen voor- en nadelen weet verneem ik het ook graag.

Ik zie het voordeel van het eerste echt niet.... Vind je een laptop zo naar werken dan?

• Topic Starter Topic Starter
Als je op je bureau werkt wil je toch graag een groot scherm, groot toetsenbord en aparte muis? Gewoon het "desktopgevoel" zeg maar. Desktopschermen hebben ook gewoon nog betere beeldkwaliteit. Laptop gebruik ik meer op verplaatsing/ in zetel/ in bed. Voor op bureau kan ik het desktopgevoel niet missen. Denk dat dit bij de meeste mensen wel zo is?

Als je een goeie laptop hebt is het eerste natuurlijk veel goedkopere oplossing...

Aan de andere kant als je bereid bent te investeren zou ik gewoon voor een heel systeem gaan. Prijstechnisch is dat veel goedkoper dan een laptop (en iMac). Al vind ik die iMac's wel heeele mooie apparaatjes.

Naar mijn mening is het touchpad van de macbook pro te goed om nog een muis aan te sluiten.
Ik werk liever zonder muis, ook omdat ik het gewend ben dat je muis verder gaat als je sneller gaat en ik denk dat dit verdwijnt met een externe muis.

Als je toch dat desktop gevoel wil dan denk ik dat het beter is om een scherm, toetsenbord en muis te kopen i.p.v. een iMac want dan staan al je bestanden en instellingen gewoon op 1 ding en niet op 2.
Wat mij handiger lijkt anders ga je gegarandeerd wel minstens 1 keer vloeken :)

Ik heb trouwens nog een mooi 22 inch scherm staan dat ik voor weinig geld kwijt wil omdat ik het niet nodig heb, als je interesse hebt stuur dan een pm dan zoek ik een op wat voor scherm het is :)

groetjes

Als je een goeie laptop hebt is het eerste natuurlijk veel goedkopere oplossing...

Aan de andere kant als je bereid bent te investeren zou ik gewoon voor een heel systeem gaan. Prijstechnisch is dat veel goedkoper dan een laptop (en iMac). Al vind ik die iMac's wel heeele mooie apparaatjes.
Voor de duidelijkheid: ik heb al de laptop. Ik twijfel dus over het scherm of de imac erbij nemen. Bedankt voor de reactie.

Naar mijn mening is het touchpad van de macbook pro te goed om nog een muis aan te sluiten.
Ik werk liever zonder muis, ook omdat ik het gewend ben dat je muis verder gaat als je sneller gaat en ik denk dat dit verdwijnt met een externe muis.
De touchpad is geweldig, maar vooral als je gaat photoshoppen is een externe muis zeker sneller en handiger. Maar ik heb er nog één van mijn oude desktop dus die kan ik blijven gebruiken :)

Als je toch dat desktop gevoel wil dan denk ik dat het beter is om een scherm, toetsenbord en muis te kopen i.p.v. een iMac want dan staan al je bestanden en instellingen gewoon op 1 ding en niet op 2.
Wat mij handiger lijkt anders ga je gegarandeerd wel minstens 1 keer vloeken :)
Momenteel zet ik al mijn bestanden op een netwerkschijf die op de router is aangesloten. Erg handig, enige nadeel is dat het veel langzamer is vanwege dat het USB is en via UTP moet natuurlijk. Maar het langzame is best te verdragen als je de handigheid er naast zet. Wat de instellingen betreft is het echter zeker een voordeel idd.

Ik heb trouwens nog een mooi 22 inch scherm staan dat ik voor weinig geld kwijt wil omdat ik het niet nodig heb, als je interesse hebt stuur dan een pm dan zoek ik een op wat voor scherm het is :)

groetjes
Ik probeer zelf een 23" scherm kwijt te geraken :P Qua scherm zou ik sowieso de apple cinema nemen die speciaal gemaakt is voor de macbooks.

Bedankt voor de reactie.

Ben voor de eerste optie gegaan. Net uitgepakt en geïnstalleerd. Nog geen seconde spijt gehad, fenomenaal is dat Apple 24" cinema scherm, je moet de lichtsterkte ook echt verminderen met 4-5 vakjes want de helderheid van 330 cd/m2 is erg krachtig. Het idee van 1 computer te hebben voor zowel desktop als laptop is ook erg aangenaam en handig. PC/windows gaat nu definitief het huis uit ;)

Ik zou gaan voor een extra scherm etc.

Mij lijkt niets zo irritant als twee computers hebben en dat je dan niet weet welke bestanden waar opstaan. Gewoon je laptop als een desktop gebruiken.

die apple schermen zijn de beste :)

Als ik thuis kom sluit ik men laptop ook op mijn extern scherm aan, ik vind het uitgebreid bureaublad gewoon zalig om mee te werken. Dan gebruik ik 1 scherm voor te werken (programmeren) en het ander scherm voor te surfen, heel handig.

Terug
Naar boven