XXL Nutrition

Discrimineer je? En zo ja waarop ?

Peiling Peiling Discrimineer je? En zo ja waarop ?

• Huidskleur

Stemmen: 10 10,0%
  • Geloof

Stemmen: 38 38,0%
  • Mening

Stemmen: 19 19,0%
  • Sexuele voorkeur

Stemmen: 13 13,0%
  • Ik discrimineer niet

Stemmen: 20 20,0%

• Totaal stemmers
    100
Dus als jij wordt afgewezen voor een vacature waarbij HBO wordt geeist omdat je een mbo-diploma'tje hebt, ben je gediscrimineerd, hahaha.

hahaha, ja verdraai even zijn woorden.
Als jij door een andere vrouw dan je moeder wordt vastgehouden en daarom gaat janken, terwijl deze mevrouw je minstens net zo goed kan verzorgen is dat redelijk discriminatoir.

Jawel.
Maar meestal geldt discriminatie alleen bij onrechtmatig onderscheid maken (jaja, net even gewiki'd.)

Dat laatste klopt. Maar onderscheid maken op basis van je kwaliteiten is geen onrechtmatig onderscheid. Je bent dus niet gediscrimineerd als je het als MBO'er op een sollicitatieronde verliest van een HBO'er.

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

hahaha, ja verdraai even zijn woorden.
Als jij door een andere vrouw dan je moeder wordt vastgehouden en daarom gaat janken, terwijl deze mevrouw je minstens net zo goed kan verzorgen is dat redelijk discriminatoir.

Waarom dan? Dus als ik liever met mijn vriendin neuk dan met de jouwe, die ongetwijfeld ook lekker kan nken, ben ik ook aan het discrimineren?

ja dat was echt te slecht, zelfs vvv wint nog met 10-0 van die vrouwen:rolleyes::D

VVV is 4 maten te hoog. Bij studio voetbal werd gisteren verteld dat ze oefenen tegen B-junioren omdat ze tegen A-junioren bont en blauw uit de strijd komen en worden ingemaakt :roflol:

Dat laatste klopt. Maar onderscheid maken op basis van je kwaliteiten is geen onrechtmatig onderscheid. Je bent dus niet gediscrimineerd als je het als MBO'er op een sollicitatieronde verliest van een HBO'er.

Tsja, is net hoe je het interpreteert. Discriminatie betekent letterlijk onderscheid maken. Maakt dan geen **** uit of dit rechtmatig of niet gebeurt.

Tsja, is net hoe je het interpreteert. Discriminatie betekent letterlijk onderscheid maken. Maakt dan geen **** uit of dit rechtmatig of niet gebeurt.

Discrimineren is onrechtmatig onderscheid maken. Onderscheid maken op gronden die eigenlijk niet relevant zijn. Als een werkgever jou niet aanneemt omdat je een n*ger bent, maakt hij onderscheid op een kenmerk van jou wat niet relevant is.

Als een werkgever jou niet aanneemt omdat hij iemand kan aannemen die hoger geschoold is, maakt hij onderscheid op rechtmatige grond.

---------- Toegevoegd om 11:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Is een van de twee een negerin?

Als jij dat wil, dan wel.

Discrimineren is onrechtmatig onderscheid maken. Onderscheid maken op gronden die eigenlijk niet relevant zijn. Als een werkgever jou niet aanneemt omdat je een n*ger bent, maakt hij onderscheid op een kenmerk van jou wat niet relevant is.

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis. Ga je nog eens slikken of kom je weer terug met een reply b*ch?

Waarom dan? Dus als ik liever met mijn vriendin neuk dan met de jouwe, die ongetwijfeld ook lekker kan nken, ben ik ook aan het discrimineren?

:roflol:

Dat je nog serieus op hem ingaat. Iedereen op dbb weet dat hij een chromosoom teveel heeft.

Dat is het verschil tussen de juridische interpretatie en de letterlijke interpretatie.
Daarbij begon je hiermee:

Ja, maar slechts op basis van godsdienst, ras, coïtuse en nationaliteit. Als een klein kind liever niet door een vreemde vrouw wordt vastgehouden discrimineert hij toch niet?

En dat is natuurlijk gewoon bullshit.

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis. Ga je nog eens slikken of kom je weer terug met een reply?

Jij weet dondersgoed dat het woord 'discrimineren' in Nederland een andere betekenis heeft gekregen. Als de topic-starter een topic opent over discrimineren, dan bedoelt hij onderscheid maken op godsdienst, coïtuse, ras, nationaliteit, politieke voorkeur of heel misschien leeftijd. Niet op basis van het onderscheid maken tussen mensen met een andere lievelingskleur..

Onderscheid maken op basis van andere kenmerken valt niet onder de discriminatie. Als ik onderscheid maak op basis van mijn persoonlijke voorkeuren in de sociale omgang, dan discrimineer ik niet. Als ik onderscheid maak binnen mijn bedrijf op basis van opleidingsniveau, discrimineer ik niet.

Niet elke vorm van onderscheid maken is discrimineren. Ik zou zeggen, span maar eens een rechtzaakje tegen je werkgever in waarin je zegt dat jij als (voorbeeld) MBO'er wordt gediscrimineerd omdat je niet evenveel verdiend als een WO'er. Dat ga je niet winnen.

Nogmaals, alleen onrechtmatig onderscheid maken is discrimineren. De Van Dale zegt niet voor niets:

dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie

En dat is ook de LETTERLIJKE betekenis.

Jij weet dondersgoed dat het woord 'discrimineren' in Nederland een andere betekenis heeft gekregen. Als de topic-starter een topic opent over discrimineren, dan bedoelt hij onderscheid maken op godsdienst, coïtuse, ras, nationaliteit, politieke voorkeur of heel misschien leeftijd. Niet op basis van het onderscheid maken tussen mensen met een andere lievelingskleur..

Onderscheid maken op basis van andere kenmerken valt niet onder de discriminatie. Als ik onderscheid maak op basis van mijn persoonlijke voorkeuren in de sociale omgang, dan discrimineer ik niet. Als ik onderscheid maak binnen mijn bedrijf op basis van opleidingsniveau, discrimineer ik niet.

Niet elke vorm van onderscheid maken is discrimineren. Ik zou zeggen, span maar eens een rechtzaakje tegen je werkgever in waarin je zegt dat jij als (voorbeeld) MBO'er wordt gediscrimineerd omdat je niet evenveel verdiend als een WO'er. Dat ga je niet winnen.

Nogmaals, alleen onrechtmatig onderscheid maken is discrimineren. De Van Dale zegt niet voor niets:

dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie

Onzin. De letterlijke betekenis wordt nog steeds gebruikt. Kijk maar eens rond in de wetenschappelijke wereld. Dat het in de wereld van Jan Modaal steenvast de negatieve lading krijgt is niet mijn probleem. Discriminatie heeft niet de inherente eigenschap onrechtmatig te zijn. Punt.

Dikke mensen, dunne mensen, lengte, zwarte, geel, paars, geslacht, voorkeur, domheid, mening, geloof, uiterlijk, kleding, muzieksT, hobby's, opleiding... Heb ze allemaal wel gehad denk ik.

Haha, het is nog even wachten voor je je jaarsalaris erbij haalt. Of niet "bouwens".

Nee hoor ik ben niet zoals jij die elke keer mijn lichaamslengte erbij moet halen.

Jij probeert mij nu dingen in de schoenen te schuiven waar jij je iedere keer weer schuldig aan maakt. Epic fail!

Onzin. De letterlijke betekenis wordt nog steeds gebruikt. Kijk maar eens rond in de wetenschappelijke wereld. Dat het in de wereld van Jan Modaal steenvast de negatieve lading krijgt is niet mijn probleem. Discriminatie heeft niet de inherente eigenschap onrechtmatig te zijn. Punt.

Dit.

De Van Dale heeft zegt, als toonaangevend woordenboek, toch echt dat er onrechtmatig bij hoort te staan. Niet alleen de Van Dale trouwens. Het is algemeen bekend dat discrimineren gebeurd op basis van onrechtmatigheid.

En ook al zou discrimineren in de wetenschappelijke wereld slechts onderscheid maken zijn, dan nog heeft de term in de juridische en maatschappelijke wereld een andere lading gekregen. En dit topic gaat niet om discrimineren in de wetenschappelijke zin van het woord. Het gaat om discrimineren in maatschappelijk opzicht. Soms kunnen termen of woorden door de jaren heen, door allerlei ontwikkelingen, een andere lading krijgen.

Ik vind het prima dat jij steeds blijft vasthouden aan je mening, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee gelijk hebt.

Maar goed, ik ga maar weer eens aan het werk. Wij komen er toch niet meer uit vandaag.

Nee hoor ik ben niet zoals jij die elke keer mijn lichaamslengte erbij moet halen.

Jij probeert mij nu dingen in de schoenen te schuiven waar jij je iedere keer weer schuldig aan maakt. Epic fail!

Haha, ok ik daag je uit om nog een post van me te vinden waar ik over je lichaamslengte begin.

Dat ik uberhaupt weet dat jij luchtverkeersleider oid bent zegt alweer genoeg.

Terug
Naar boven