MuscleMeat

Discussie over voedingschema

Ik kom voor je trainingsdag op:
198 gram eiwitten
36 gram vetten
132 gram koolhydraten
1520 kcal

• Topic Starter Topic Starter
--

Laatst bewerkt:
Op zich niets mis met je schema. Ik begrijp zelf alleen de keuzes van de maaltijden 1 op trainingsdag en rustdag niet zo.
Zijn er veel die het zo doen hoor en het werkt wel. Maar zelf zou ik maaltijd 1 geen carbs nemen dan en alleen eiwitten en vetten gebruiken en pas bij maaltijd 2 de havermout en bosbessen doen.
Maar dat is dus puur persoonlijke voorkeur.

Ik zou het schema gewoon doen, er is verder niets mis mee en je hebt 12 weken nog waarin nog heel erg veel kan gebeuren.
Als er iets niet helemaal goed loopt naar je idee, gelijk contact zoeken met je coach. Wie is je coach?

Super bedankt voor je reactie!

Mag ik vragen hoe je aan die 132 koolhydraten komt?

Hij vertelde mij dat bosbessen 43 koolhydraten had en 22 calorieën

Zou dit kunnen kloppen? Want mij lijkt dit onlogisch ..

30gram bosbessen kan nooit 43gram KH hebben natuurlijk. Zal ws 43gr KH per 100gram bosbessen zijn.

Super bedankt voor je reactie!

Mag ik vragen hoe je aan die 132 koolhydraten komt?

Hij vertelde mij dat bosbessen 43 koolhydraten had en 22 calorieën

Zou dit kunnen kloppen? Want mij lijkt dit onlogisch ..
Ik zie nu dat de diepvriesbosbessen op myfitnesspal niet kloppen. Geeft inderdaad veel meer carbs aan dan bij het aantal kcals hoort.

Kom nu uit op:
198 Eiwit
36 gram vet
92 gram koolhydraten

1.516 kcal

Op zich niets mis met je schema. Ik begrijp zelf alleen de keuzes van de maaltijden 1 op trainingsdag en rustdag niet zo.
Zijn er veel die het zo doen hoor en het werkt wel. Maar zelf zou ik maaltijd 1 geen carbs nemen dan en alleen eiwitten en vetten gebruiken en pas bij maaltijd 2 de havermout en bosbessen doen.
Maar dat is dus puur persoonlijke voorkeur.

Ik zou het schema gewoon doen, er is verder niets mis mee en je hebt 12 weken nog waarin nog heel erg veel kan gebeuren.
Als er iets niet helemaal goed loopt naar je idee, gelijk contact zoeken met je coach. Wie is je coach?

Klopt er is niet veel mis mee behalve de verkeerde berekening .. Heb het al 2 x aangegeven maar hij blijft erop dat het klopt.

Mijn coach is ---

Moest vandaag met dit schema beginnen maar hebb er een goed gevoel over.

Laatst bewerkt:
Ik zie nu dat de diepvriesbosbessen op myfitnesspal niet kloppen. Geeft inderdaad veel meer carbs aan dan bij het aantal kcals hoort.

Kom nu uit op:
198 Eiwit
36 gram vet
92 gram koolhydraten

1.516 kcal

Ja dit heb ik hem aangegeven maar hij zegt dat de berekeningen van carbs naar calorieën anders werkt bij sommige producten. Dus niet de gram koolhydraten x 4. Dit zou voor bepaalde producten zijn zoals bosbessen zoeteaardappellen en ananas etc.

Word er zo onzeker van! Moet vandaag met dit schema beginnen maar me gevoel zegt dat het niet goed zit.

Dit stuurde hij me erbij

image.jpeg

Klopt er is niet veel mis mee behalve de verkeerde berekening .. Heb het al 2 x aangegeven maar hij blijft erop dat het klopt.

Mijn coach is -- .

Moest vandaag met dit schema beginnen maar hebb er een goed gevoel over.

Verschillende calorie calculators geeft een verschil in berekening. Maar de hoeveelheid die jij hebt is prima voor jouw gewicht en VVM.

Laatst bewerkt:
Ja dit heb ik hem aangegeven maar hij zegt dat de berekeningen van carbs naar calorieën anders werkt bij sommige producten. Dus niet de gram koolhydraten x 4. Dit zou voor bepaalde producten zijn zoals bosbessen zoeteaardappellen en ananas etc.

Word er zo onzeker van! Moet vandaag met dit schema beginnen maar me gevoel zegt dat het niet goed zit.

Gewoon beginnen !

Het verhaal over de caloriën klopt niet. Dat geldt alleen voor eiwitten en sommige vetbronnen en bij de vetbronnen ook nog eens zeer marginaal dus rekenen we daar sowieso gewoon hetzelfde voor alle vetten.
Eiwit zit wel een aardig verschil in in bruto caloriën en netto benutte caloriën. Maar is zo te zien ook (wellicht onbewust) rekening mee gehouden.

Wat een hoop poep.. De voedingswaarde staat gewoon verkeerd ingevuld op myfitnesspal.

Dat was dus ook mijn gedachten!!

Maar ik zal er mee beginnen.. Hoop dat het me meer goed zal doen dan slecht waar ik eigelijk bang voor ben..

Bedankt voor je snelle hulp iniedergeval!

Niet alles wat in Myfitnesspal staat klopt. Soms staat er een groen vinkje bij wat betekent dat de genoemde macro's legitiem zijn en gecontroleerd. Iedereen kan zelf producten toevoegen in de app, dus als iemand het verkeerd invoert dan ben jij de pineut zeg maar. Je kunt bijna alles online controleren, dus als je twijfelt, gewoon even op ah.nl kijken! Als je bijvoorbeeld de blauwe bessen neemt van de appie kom je ook uit op 43kcal per 100gram. http://www.ah.nl/producten/product/wi162671/ah-doosjevol-blauwe-bessen

Niet alles wat in Myfitnesspal staat klopt. Soms staat er een groen vinkje bij wat betekent dat de genoemde macro's legitiem zijn en gecontroleerd. Iedereen kan zelf producten toevoegen in de app, dus als iemand het verkeerd invoert dan ben jij de pineut zeg maar. Je kunt bijna alles online controleren, dus als je twijfelt, gewoon even op ah.nl kijken bijvoorbeeld! Als je bijvoorbeeld de blauwe bessen neemt van de appie kom je ook uit op 43kcal per 100gram. http://www.ah.nl/producten/product/wi162671/ah-doosjevol-blauwe-bessen

Zal ik dan maar gewoon 100 gr bosbessen nemen inplaats van 30

Terug
Naar boven