Fitness Seller

Discussie-topic

• Topic Starter Topic Starter
Goed initiatief, alleen jammer dat het opgestart is door een belachelijk kinderlijke poster. Blijkbaar erger je je aan de kracht en passie die de 2 desbetreffende heren(Klaaswitz & Moraalridder) steeds in hun post stoppen.
Maar toch ben ik benieuwd hoe je 'plan' zich gaat ontwikkelen in dit topic, ook al zie ik de regenwolken als onvermijdelijk.

Voor jou is het inderdaad een peroonlijke zaak HardcoreNL, jij hebt al vaker in de clinch gelegen met deze heren.

Maar doel van dit topic is dat jij jezelf de vraag gaat stellen: Is dit nu een persoonlijke zaak? Of een persoonlijke zaak tussen hun en mij op dit forum? Hoe beïnvloeden deze discussies mijn dagelijkse leven?

Begrijpen jullie dat de huidige communicatietechnieken "SMS, MSN, chats, facebook, netlog, hyves, forums, twitter" een onduidelijkheid schept?

Mensen kunnen amper deftig communiceren mbv hun basisvaardigheden en de exponentiële groei van alternatieve communicatiemiddelen roept bij "denkers" onder ons vele vragen op.

Zijn jullie wel klaar voor dit onderwerp?
Anders trek ik me een tijdje terug... maar a.u.b. nog geen slot op dit topic zetten, dit kan best leerzaam worden.

Wat dacht je er van een tijdje terug te trekken richting het Riagg of zo?

"als je wilt toegeven"

Ja kijk, dan wordt het lastig serieus genomen te worden he.

Trouwens, ik ben hier een stevige Indische (met Thaise onderdelen) rijsttafel aan het maken die zijn weerga niet kent.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laat ik je een hint geven: Jij en je lullige ideetjes zijn lang niet zo interessant als dat het in jouw belevingswereld klonk toen je besloot dit topic aan te maken. Wat ging er eigenlijk door je heen op het moment dat dit idee concreet begon te worden? Heb je voorafgaand gehuild? Zat je voor de zoveelste keer schuimbekkend te surfen door de discussies op 'allerlei'. Vertel het me man, misschien kunnen we hier samen wat van leren.

Ik heb trouwens wel al 3 dt fouten gemaakt in 2 dagen. Het gaat bergafwaarts. En edit heeft geen zin want hij is al gequoteerd.

Ok, luister eens. Zoals ik al eerder zei, is discussie voeren iets anders dan ruzie maken. En alhoewel ik HardcoreNL af en toe wel heel erg bekrompen vind voor iemand met hersens, heb ik persoonlijks niets tegen hem. Dat jij denkt dat het persoonlijk wordt zegt meer over jou dan over ons. En dan je denkt dat een gesprekje op dit forum ook maar enige betekenis heeft voor mij in mijn persoonlijke leven vind ik nog meer achterlijk. Ik ben op dit forum om zo nu en dan eens wat te leren over BB, en het subforum is een leuke manier om te discussiëren over bepaalde zaken die mijn interesse hebben. (politiek)
En wist je dat discussiëren met mensen waar je het mee eens bent niet leuk is, want dan ben je snel klaar. Discussiëren met mensen waar je het niet mee eens bent daarentegen...
En nogmaals, leg eens uit waarom ik links ben, meneer de gedragswetenschapper.

Laatst bewerkt:
Laat ik je een hint geven: Jij en je lullige ideetjes zijn lang niet zo interessant als dat het in jouw belevingswereld klonk toen je besloot dit topic aan te maken. Wat ging er eigenlijk door je heen op het moment dat dit idee concreet begon te worden? Heb je voorafgaand gehuild? Zat je voor de zoveelste keer schuimbekkend te surfen door de discussies op 'allerlei'. Vertel het me man, misschien kunnen we hier samen wat van leren.

Wat gaat er door jou heen als je zoiets post. Zit je dan trillend van adrenaline op je toetsen te drukken, alwetend dat iemand zou moeten happen?
Ik heb trouwens wel al 3 dt fouten gemaakt in 2 dagen. Het gaat bergafwaarts. En edit heeft geen zin want hij is al gequoteerd.

Een negatieve trendlijn die ik al eerder doorzien had.

Ik vergeet altijd iemand te quoten als ik reageer. Nou ja, vergeten. Ik ga er vaak vanuit dat mijn post dan gewoon volgt op de post waarop ik wilde reageren. In de tussentijd zitten er dan vaak een aantal posts van anderen tussen waardoor ik alsnog in edit de quote erbij voeg. Hierdoor lijkt het alsof ik in heel veel posts de inhoud moet wijzigen omdat ik een onzekere poster ben of zo, maar dat komt dus meestal hierdoor. Dus ja, dan weten jullie dat.

Laatst bewerkt:
Voor jou is het inderdaad een peroonlijke zaak HardcoreNL, jij hebt al vaker in de clinch gelegen met deze heren.

Maar doel van dit topic is dat jij jezelf de vraag gaat stellen: Is dit nu een persoonlijke zaak? Of een persoonlijke zaak tussen hun en mij op dit forum? Hoe beïnvloeden deze discussies mijn dagelijkse leven?

Begrijpen jullie dat de huidige communicatietechnieken "SMS, MSN, chats, facebook, netlog, hyves, forums, twitter" een onduidelijkheid schept?

Mensen kunnen amper deftig communiceren mbv hun basisvaardigheden en de exponentiële groei van alternatieve communicatiemiddelen roept bij "denkers" onder ons vele vragen op.

Zijn jullie wel klaar voor dit onderwerp?
Anders trek ik me een tijdje terug... maar a.u.b. nog geen slot op dit topic zetten, dit kan best leerzaam worden.

Misschien ja...

Misschien gewoon omdat het kan...

Misschien om voor mezelf duidelijkheid te zoeken tussen persoonlijkheden IRL en internetpersoonlijkheden, hieruit te leren en zo wat beter te leren relativeren...

Misschien om te kijken hoe jullie hiermee omgaan...

Virtual reality is op korte tijd enorm aan het uitbreiden en mensen beginnen vaak zonder het te beseffen meerdere levens te leiden, naast hun eigenlijke leven in vlees en bloed. De scheiding is onduidelijk, privacy komt in gevaar (ze nemen een avatar aan, maar geven informatie mee vanuit het vleselijke bestaan), informatietoevoer wordt reusachtig, dit ten koste van de kwaliteit ervan.
Hoe gaan wij ermee om? Wanneer gaat het mis gaan? Hoe gaat het mis gaan? Geleerd wordt nl. uit fouten, welke fouten zullen eerst moeten gebeuren in het cyberbestaan vooraleer mensen eruit leren?

Zullen mensen zich beledigd voelen op een forum en hoe zullen zij hiermee coopen IRL?

Zijn we allen klaar voor een 2de, 3de of misschien zelf een 4de bestaan zonder duidelijke aflijningen tussen de deze?

Staan we hierbij stil? Hebben we ons eigen leven in handen? Vluchten we in een andere persoonlijkheid? Welke gevolgen zal dit hebben IRL?

...

!!! gezien de doelgroep tot wie ik dit topic richtte zich uitbundig laat horen, concludeer ik de opzet alleszins geslaagd en heeft het nut van dit experiment zichzelf bewezen !!!

voor de geïnteresseerden even geïllustreerd:

- ik noem 2 namen: Klaaswitz en Moraalridder... Ik veroordeel hun "typerend gedrag" en lok hen zodoende uit hun tent.

- Ik wacht op reacties en daarop volgen onmiddellijk... Jazeker, zoals geanticipeerd: Angelus en Thomastog. Twee namen die zeker niet mochten ontbreken binnen dit concept. Even later hebben we nog te doen met Medievil... De cirkel is (bijna) compleet.

Dan heb je nog een groep... Degenen die er totaal niets van snappen... Zij noemen alles maar gay. Dat is de grijze laag die een benaming tracht te geven aan hetgene zij niet begrijpen.
Ik snap er niets van, dus noem ik het maar gay, dan houdt het wel steek binnen mijn denkvermogen... Deze kunnen hebben dun rol hierbij ook bewezen.

Enkelen lezen niet tussen de lijntjes, zij denken dat dit topic in het leven geroepen is omwille van persoonlijke frustraties. Zij begrijpen duidelijk ook de opzet van dit experiment (nog) niet.

Tot zover mijn conclusie omtrent de beginfase... Verder heb ik niets meer in de hand en zien we wel welke kant het opgaat hier... Daar kunnen we later weer wat typerend internetgedrag in herkennen en trachten conclusies uit te trekken.

Ik anticipeer een volgende fase, maar dat hangt van één ding af en dit kan ik helaas niet vertellen, anders is het experiment beïnvloed.

PS: De verwijten die ik maak of gemaakt heb tot dusver zijn absoluut niet persoonlijk gericht, maar slechts naar de internetpersoonlijkheid (avatars) en hun rol binnen dit forum. Gelieve hier dan ook niet van wakker te liggen of aanstoot aan te nemen. Mocht dit toch gebeuren, bied ik mijn verontschuldigingen aan en hoop ik hiermee te hebben verklaard dat ik niets tegen jullie persoonlijkheden heb.

Ik tracht voor mezelf enkele relaties te onderzoeken tussen menselijk (groeps)gedrag IRL en op het net.

Dude, seriously.

Wie denk je nu zelf dat je bent? Hannibal Lecter? Wat een belachelijke praat, alsof jij de slimste kerel op aarde bent die iedereen kan doorgronden en die denkt dat hij slim overkomt door wat woorden uit het woordenboek te gaan gebruiken die moeilijk klinken :roflol:

Dit is echt een groot faal topic.

Misschien verdien je wel een nobelprijs ja, zo'n mensenkennis :roflol:

Ja, als je echt als intellectueel wilt overkomen zal je toch wel de Nederlandse taal enigszins moeten beheersen moraalridder. Valt me erg van je tegen dit, maar zal ongetwijfeld komen omdat je je persoonlijk aangevallen voelt door dit topic, denk je niet?

Ik vergeet altijd iemand te quoten als ik reageer. Nou ja, vergeten. Ik ga er vaak vanuit dat mijn post dan gewoon volgt op de post waarop ik wilde reageren. In de tussentijd zitten er dan vaak een aantal posts van anderen tussen waardoor ik alsnog in edit de quote erbij voegt. Hierdoor lijkt het alsof ik in heel veel posts de inhoud moet wijzigen omdat ik een onzekere poster ben of zo, maar dat komt dus meestal hierdoor. Dus ja, dan weten jullie dat.

Je moet de schijn hooghouden he:rolleyes: Met zulke laatste stuiptrekkingen lukt het niet, het schip is zinkende

Ik vergeet altijd iemand te quoten als ik reageer. Nou ja, vergeten. Ik ga er vaak vanuit dat mijn post dan gewoon volgt op de post waarop ik wilde reageren. In de tussentijd zitten er dan vaak een aantal posts van anderen tussen waardoor ik alsnog in edit de quote erbij voeg. Hierdoor lijkt het alsof ik in heel veel posts de inhoud moet wijzigen omdat ik een onzekere poster ben of zo, maar dat komt dus meestal hierdoor. Dus ja, dan weten jullie dat.

Verder kom je niet onzeker over hoor:roflol:

waar is builderb eigenlijk? En waarom heeft niemand hem een pm gestuurd van het bestaan van dit topic?

Met z'n alle in zo'n groot faal topic staan is gewoon een must.... :D

Ik wist al een tijdje dat halve garen als HardcoreNL moeite hebben met het detecteren van zelfspot en ironie maar valt me toch wel een beetje tegen van de wat gelouterde posters als Angelus en beginnerbb. Ik heb nog zoveel werk te doen hier. Jullie weten toch dat ik een bonk zekerheid ben en alleen maar speel met onzekerheid? Toch, jongens?

Terug
Naar boven