Fitness Seller

Discussietopic #6 : Cardio Paradox

• Topic Starter Topic Starter
en had je het goed gelezen, dan had je gelezen dat het doel hier het DISCUSSIËREN is van een onderwerp. het is niet 100% written in stone dat het zo is, maar het zijn stellingen die stof geven tot nadenken. het is dus niet de bedoeling het zomaar af te kraken zonder argumenten te geven.

In welk tijdschrift publiceerde deze mel siff? Met alle respect voor de trainende en trainees, en dat heb ik erg veel, maar erg jammer is het dat vele mensen zich boven de wetenschap plaatsen.
Zelf ben ik wetenschapper en trainende. En de ervaring leert veel, maar belange niet alles. En geloof me, er wordt ongelooflijk veel bullshit verkocht door zogenaamde professionele sporters, vooral dan door bodybuilders. Ik pis soms in mijn broek als ik de onzin lees.
Ik denk dat het te maken heeft met de "taboe" en de "status" van de sport.
Over atletiek wordt veel meer onderzoek gedaan. Maar de wetenschappelijke begeleiding van bodybuilding is zo marginaal omdat er een zeker taboe rond is. En de dokters die er zich wel mee bezig houden zijn erg vaak ook marginale figuren.
Jammer voor de sport! (En dit zijn geen beschuldigingen, alleen maar mijn mening)
Het zou geweldig zijn als de sport beter begeleid zou worden. Want er zijn weldegelijk gezondheidsrisico's aan de sport verbonden, diue niet te onderschatten zijn.

[Link niet meer beschikbaar]

hij is de auteur van Supertraining en F & Fof Fitness, 2 boeken die behoren tot dé autoriteit op gebied van fitness/krachttraining.

mel siff is helaas gestorven aan een hartaanval. maar tot zijn door was hij ook nog een actievegewictheffer. en was geen bodybuilder!

er is een degelijk verschil tussen krachttraining en bodybuilding hoor :D

Een van de problemen met krachttraining zijn de cardiale komplikaties. Door krachttraining gaat ook de hartspier in dikte toenemen. Hierdoor wordt het moeilijker om deze van zuurstof te voorzien waardoor er een hartinfarct kan optreden. ook gaat de electrische geleiding moelijker waardoor ritmestoornissen kunnen optreden enz enz.
Voor personen die lang trainen, en zeker zij die anabolica hebben gebruikt, raad ik aan om een cardiologisch nazicht te laten doen op tijd en stond.

green man zei:
Een van de problemen met krachttraining zijn de cardiale komplikaties. Door krachttraining gaat ook de hartspier in dikte toenemen. Hierdoor wordt het moeilijker om deze van zuurstof te voorzien waardoor er een hartinfarct kan optreden. ook gaat de electrische geleiding moelijker waardoor ritmestoornissen kunnen optreden enz enz.
Voor personen die lang trainen, en zeker zij die anabolica hebben gebruikt, raad ik aan om een cardiologisch nazicht te laten doen op tijd en stond.

dit geldt dan ook voor elke sport gericht op kracht en anaërobe capaciteit me dunkt

Mel Siff modereerde zeer actief de nog steeds bestaande Yahoo lijst: Supertraining waar de discussie mij behoorlijk boven de pet ging/gaat.
Ook was hij de gangmaker achter een simpeler webpagina: Dolfzine genaamd, waar diverse auteurs aardige artikelen schrijven/schreven over krachttraining en cardio.

www.dolfzine.com is het adres al leidt dolfzine.net je naar hetzelfde adres.

Espi

Hoi WAZZUP...

Wat die reumatische artritis en artrose en spier reuma betreft, kan ik uitermate goed over mee praten. Ik heb continue pijn !!!... :( dus mijn redenering was en is...liever 10% of zelfs 20% meer onafgebroken pijn hebben en een tof en sterk, en wanneer ik opnieuw een tweetal jaren zal hebben getrained,een zeer sterk krachtig gespierd lichaam hebben ;) !!! M'n hart,nou,dat zullen we wel zien hé...

Onverschrokken er opnieuw tegenaan, no matter the consequences.

Bye,

Chris ( Chris_Antw)

Terug
Naar boven