MuscleMeat

Dit Is Echt Belangrijk!

Koemar

Novice
Waardering
0
Ik ben pas begonnen met fitness. Ik ben bezig om redelijk wat kilootjes aan te komen. Maar ik merk dat ik automatisch grijp naar de chips, cola, patatje met, je weet wel. Omdat ik denk: Als ik vet wordt, dan train ik dat toch weer strak. Dit is eigenlijk wel fout (verstopping van bloedvaten op lange termijn). Maar nu denk ik van: hoe moet ik anders aankomen als ik geen junkfood eet? Wat moet ik dan wel eten? Brood, aardappelen? En hoeveel. Ik wil aankomen! Ben nu 68kg. 1.82m. lang en ben 19 jaar oud. Ik wil 75 tot 80 kg zijn! Please tell me! En ik wil weten hoe ik mijn schuine buikspieren echt heftig kan trainen. Heb een schuine buikspieroefening geleerd, maar ik vind het niet genoeg effectief (misschien omdat ik veel vet eet). Alvast bedankt.

Kwark, brinta, havermout, tonijn, kip, biefstuk, rijst, melk, enz, enz...

daarbij lijnzaadolie, whey eiwit en vit+min

post in vervolg jouw vragen in de daarvoor bedoelde secties

traine in trainingsectie
voeding in voeding
coïtus in coïtus
klets in t hanenhok ed:)

maar goed,
hoe kom je aan:

trainen, rust en goed eten zijn de 3 hoekstenen van een gezond en mooi fysiek.
wat moet je eten:
kijk maar eens rond in t voedingsectie en daar worden veel vragen beantwoord.

kan wel een heel schema neerzetten maar punt is dat je erzelf ook wat van mag leren. dus trek lering uit andere topics, stel zelf vragen mocht je iets niet begrijpen. stel een voeidngschema op.

eet om de 2 a 3 uur een goed uitgebalanceerde maaltijd die bestaat uit vold eiwitten (kip/tonijn/kwark/melk/eieren) en complexe kh (havermout/brinta/(zoete) aarsappelen/rijst/volkoren brood/voldoende groente) en/of onv vetten (vette vis zoals zalm, makreeel/noten/olijfolie/lijnzaad)

na trainen raad ik je aan om een shake te nemen bestaande uit wei-eiwit (spierhertsel) en druivesuiker(snelle energie)

en heb geduld! dat is de belangrijkste boodschap die ik je momenteel mee kan geve

en gooi niet alles in een keer om. koop in supermarkt dan een paar blikjes tonijn of koop wat ipfilet en vervang je ongezonde zooi hiervoor. na verloop van tijd kanje meer vervangen totdat je een mooi schemaatje hebt, maar neem er de tijd voor. in een keer alles omgooien wertk alleen maar averechts

Laatst bewerkt:
Ik was 4,5 maanden geleden ook ongeveer even zwaar als jou en ben nu aan het bulken en ben nu 83,5 kilo!!!ook wel vet erbij hoor, dus je doel (75 tot 80 kg) is echt wel snel haalbaar als je goed je best doet en veel info van dit forum haald.

als je hier op het forum wat zoekt in het voedingsgedeelte zul je qua voeding al heel wat te weten kunnen komen denk ik,probeer anders gewoon eerst 2 of 3 weken je inname vanfrisdrnak snoep, koekjes etc etc. te beperken, daarna helemaal schrappen, of tot voor zover jij wilt gaan dan..zo kun je er eerst even aan wennen maar ik neem toch aan dat je die kilo's die je erbij wilt hebben liever in spieren ziet dan vet..:)meestal is het ook wel zo dat wanneer je resultaat gaat zien van je inzet je wel gemotiveerder word en daardoor ook beter op je voeding gaat letten.

• Topic Starter Topic Starter
hey tjibbe, ik heb wel gekeken naar andere topics hierover, maar ik zou graag willen weten hoe jij zo bent aangekomen! ik heb respect voor je.

ja tjibbe vertel dat maar eens

jah idd tjibbe, lekker smikkelen of is het geheim een flinke snuif lijm?

dandyman zei:
eet om de 2 a 3 uur een goed uitgebalanceerde maaltijd die bestaat uit vold eiwitten (kip/tonijn/kwark/melk/eieren) en complexe kh (havermout/brinta/(zoete) aarsappelen/rijst/volkoren brood/voldoende groente) en/of onv vetten (vette vis zoals zalm, makreeel/noten/olijfolie/lijnzaad)
Erm ... ik ben Belg en de helft van die dingen ken ik dus niet :/

Kwark heb ik nog al gehoord maar ik weet eigenlijk nog altijd niet juist wat het is... en brinta heb ik helemaal nog nooit van gehoord. Sow, wat zijn die dingen :)

Oh en BTW, ik heb ook nog nooit van aarsappelen gehoord maar het klinkt nogal vies :p (j/k hé ;))

Ja tjibbe, biecht op!

hehe

ik ben ook in 4 maanden van 70 naar 82 kilo gegaan,
Ik ben gestopt met roken, hard gaan trainen en een redelijk goed eetschema (die ik alleen nog wat moet perfectioneren)

kijk wat rond in de voedingsectie

ga ik nu ook doen :P

:thumbs: suc6

titan zei:

Kwark heb ik nog al gehoord maar ik weet eigenlijk nog altijd niet juist wat het is... en brinta heb ik helemaal nog nooit van gehoord. Sow, wat zijn die dingen :)

Oh en BTW, ik heb ook nog nooit van aarsappelen gehoord maar het klinkt nogal vies :p (j/k hé ;))

ben er ook ene en ken dit alles wel :-)
Kwark is gewoon platte kaas, kun je best in de Aldi kopen en in de magere uitvoering.
Zoete aardappelen zien er wel uit gelijk gewone aardappelen, hebben ze in de Carrefour en meestal bij de Turk...wel duur
Lijnzaadolie koop je bij een of ander kruidenwinkeltje, kruidengilde of zo of de apotheek.
Brinta zou normalerwijs bij de havermout moeten staan, is een beetje een gemalen havermoutpap indien klaargemaakt..

Kwark is platte kaas?

Het is een soort van yoghurt (vloeibaar).

jinxx zei:
Kwark is platte kaas?

kwark is in Belgïe echt wel gekend als platte kaas...zeker niet als yoghourt...met platte kaas bedoel ik niet dunne sneetjes goude of cheddar é.
Staat zelfs op de pot vermeld meen ik.

Jezus zeg, wat een paniektopic...iig de titel :D.

Als je wilt aankomen, moet je gewoon goed en gezond eten en natuurlijk keihard trainen. Maar als je alleen je armpjes traint, moet je niet verwachten, dat de kilo's erbij schieten ;). Gewoon al de spiertjes in je lichaam trainen, dan kom je lekker snel aan.

Succes

(whehe, ik dacht echt toen ik deze topictitel zag dat de topicstarter voedsel had ontdekt, waar je doodziek van werd ofzo :D)

titan zei:

Ik ben ook belg, dus dat maakt niks uit :D. Kwark is magere platte kaas, bij de aldi vind je die voor een halve euro per pot van een halve kilo. Brinta is gemalen tarwe, bereid je met melk ofzo. Deze vind ik zonder problemen bij de ontbijtgranen in de delhaize. Net als de havermout, al hou ik me daar nog niet mee bezig.

Ik moet in het vervolg trouwens eens checken of er geen pagina twee is, dan vermijd ik dat ik in de herhaling val :D.

jinxx zei:
Kwark is platte kaas?

Als jou kwark vloeibaar is zitten r niet genoeg eiwitten in! Als je boven de 10 procent komt is dat spul toch aardig stijf :)

Ha, klopt ja Rob. Ik had vanochtend kwark met 7,5 gram eiwit/100gram.
Stond toch ff gek te kijken toen ik de uitgelekte kwark zag.
Normaal is dat bijna een koffiefilter vol en is het kommetje eronder maar voor iets meer dan de helft gevuld.
Nu hield ik maar een halfvol filter over en een boordevol kommetje met vloeistof.

Ergo.. voelde me behoorlijk genept. Het stomme is, dat je voor magere kwark met 7,5 gram eiwit/100g nog meer betaalt ook! Die kwark van de Aldi (Jogging) en die van AH (huismerk, niet de Euroshopper) vind ik het lekkerst en ook makkelijk (geen stomme nietafsluitbare bak, die al stuk gaat bij het transport, of zelfs al in de winkel)

Espi

wel raar dat tjibbe het nou ineens laat af weten he als ie zn 'geheim' moet gaan vertellen :p

ja he pascalletjuhh, dat is inderdaad wel jammer dat tjibbe niet wil zeggen hoe hij 17 kilo is aangekomen in 4,5 maand!

Terug
Naar boven