MuscleMeat

Dit is Nederland in de toekomst

Ghalid

Cool Novice
Waardering
2
[ Wahahahahaha ]

Hoe ziet jullie toekomst eruit [ als je de nieuwe elektronische identiteitskaart op zak hebt?]

Een klein voorproefje:

[ Telefoniste : 'Pizza Hut, goede morgen.'

Klant: 'Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen.'

Telefoniste : 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'

Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'

Telefoniste : 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32 0475-65 25 32 . Vanuit welke locatie belt U ons?'

Klant : 'Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?'

Telefoniste : 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'

Klant: (zucht diep) 'Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'

Telefoniste : 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'

Klant: 'Hoezo?'

Telefoniste : 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'

Klant: 'Oei! Wat raadt u mij dan aan?'

Telefoniste : 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'

Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'

Telefoniste : 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.

Klant: 'Oké... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'

Telefoniste : 'Goed. Dat kost samen dertig euro.'

Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'

Telefoniste :'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'

Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'

Telefoniste :'Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening.'

Klant (boos): ' Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?

Telefoniste : 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'

Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'

Telefoniste : 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'

Klant: '@#%/$@&?#!'

Telefoniste : 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'

Klant: (Sprakeloos)

Telefoniste : 'Nog iets anders, meneer?'

Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'

Telefoniste : 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar...'

Klant: hangt op. ]

verbaast me nog dat dit geen topic van kaasisgroen of gta4jwz is

HAHA -_-

oud en niet grappig

Supersip.... wel de telefoonnummers weten maar geen nummerweergave. Wat een k*tsysteem

Denken jullie in de moskee dat het echt zo gaat worden Ghalid?

waarom dit het niet wordt is toch duidelijk niemand wil dit dus wie gaat het dan invoeren

HAHAHAHAHA.

r*tard.

Zo zurig Bas altijd, waarom toch.

• Topic Starter Topic Starter
Zozo, 58 posts sinds 2005 en dan deze onzin uitkiezen voor een topic... supersip inderdaad.

ik weet niet waar iedereen zo dom over doet, maar ik zie het nog wel gebeuren dat dit de normale gang van zaken word. Rekeningrijden (kastje) Ov-chipkaart, Kenteken registratie en afschaffen cq ontmoedigen van chartaal geld.

:angstig:

Grappige avatar, Ghalid

ik weet niet waar iedereen zo dom over doet, maar ik zie het nog wel gebeuren dat dit de normale gang van zaken word. Rekeningrijden (kastje) Ov-chipkaart, Kenteken registratie en afschaffen cq ontmoedigen van chartaal geld.

+1

Goed topic.

Voor mij is het inleveren van vrijheid voor de verbetering van 'veiligheid' ook flink door aan't slaan. Ik heb namelijk wél wat te verbergen voor de overheid, dus voor mij mogen ze die leuke systemen allemaal wel achterwegen laten.

Laatst bewerkt:

Lijkt me wel zo fijn ja, al zal afschaffen niet gebeuren. Of ben je tegen internetbankieren, pinnen en creditcards?

volgens mij zit dit dr aan te komen kvoel mij ook echt zo'n deel van het systeem nu ik mijn ID heb :(

Dat wordt lachen geblazen Ghalid.

Bijna grappig..

Lijkt me wel zo fijn ja, al zal afschaffen niet gebeuren. Of ben je tegen internetbankieren, pinnen en creditcards?

Ja, ik ben tegen iederevorm van betutteling en controle drang door de overheid of andere organisaties:)

Daarbij wil ik wel zeggen als jij wil internetbankieren en de hele reutemeteut, dan mag jij dat van mij, maar ik vind het belachelijk dat het steeds meer als norma gaat gelden, puur en alleen om je te kunnen traceren en controleren.

Ik heb liever dat zig 1 keer in de 5 jaar ene in een bus opblaast inruil voor meer vrijheid, als dat alles door de overheid word gecontroleerd en er 1 keer in de 10 jaar eentje er tussen door glipt ;)

Edit: 3000ste post :woot:

Laatst bewerkt:
Congratis karma give away? Just do it

+1

Goed topic.

Voor mij is het inleveren van vrijheid voor de verbetering van 'veiligheid' ook flink door aan't slaan. Ik heb namelijk wél wat te verbergen voor de overheid, dus voor mij mogen ze die leuke systemen allemaal wel achterwegen laten.

Dat is gewoon een fabeltje dat je hier meer veiligheid mee krijgt. Dit is gewoon een politiestaat volledige controle op het volk. Als dit ooit gebeurt doe ik er alles aan om dat te ontkomen

Terug
Naar boven