MuscleMeat

Dit pik je toch niet?

• Topic Starter Topic Starter
lol?

Ten eerste lijkt het me gewoon een overtreding, en ten tweede is een stadswacht, of sterker nog, iedere burger, bevoegd om aan te houden bij constatering op heterdaad. Is het buiten heterdaad, en de stadswacht is bevoegd voor het feit, wat ze zijn, want dit is makkelijk op verstoring van openbare orde te verhalen, dan word het een moeilijker verhaal.

Nee, als jij te hard rijd mag je mede weggebruiker je echt niet aan de kant zetten. Het is een soortgelijk voorbeeld. Er is een groot onderscheid tussen een misdrijf en een overtreding:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdrijf

Krachtens art. 53 Sv, lid 1 is 'in geval van ontdekking op heterdaad ieder bevoegd de verdachte aan te houden.' Indien dus een strafbaar feit wordt ontdekt door een burger, wanneer dit gaande is of zeer kort geleden heeft plaatsgevonden, dan is een burger dus bevoegd om de verdachte aan te houden.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Strafbaar feit = overtreding of misdrijf.

Dus als jij er zou fietsen en twee stadswacht-r**ards houden je aan, dan laat je ze gewoon hun gang gaan? Jij zou dat gerechtvaardigd vinden?

Joh als je iets doet wat niet mag moet je niet verbaast gaan staan kijken als je daar op wordt aangesproken. En als je daarbij nog eens een grote bek op zet dan zijn wat corrigerende acties wat mij betreft op z'n plaats. Beetje respect kan geen kwaad.

Er word vaak vergeten dat stadwachten meestal ook buitengewoon opsporingsambtenaren zijn, en ze in veel gevallen gewoon bevoegd zijn om je een proces verbaal aan te smeren of aan te houden.

Dit pik je niet idd.. als ik die stadswacht was had ik m allang knock out gemept.

Krachtens art. 53 Sv, lid 1 is 'in geval van ontdekking op heterdaad ieder bevoegd de verdachte aan te houden.' Indien dus een strafbaar feit wordt ontdekt door een burger, wanneer dit gaande is of zeer kort geleden heeft plaatsgevonden, dan is een burger dus bevoegd om de verdachte aan te houden.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Strafbaar feit = overtreding of misdrijf.

In Belgie is zulks niet toegestaan, wel staande houden, maw: zorgen dat de persoon ter plaatse blijft tot de bevoegde instanties, bv Politie, ter plaatse zijn.

Er word vaak vergeten dat stadwachten meestal ook buitengewoon opsporingsambtenaren zijn, en ze in veel gevallen gewoon bevoegd zijn om je een proces verbaal aan te smeren of aan te houden.

In Belgie niet, hier mogen stadswachten verbaliseren, maar nooit arresteren of zo. In de praktijk noteren ze waar zwerfvuil ligt enzo ;)

Laatst bewerkt:
Stadswachten zijn een grote plaag. Die knakkers kicken echt op macht. In dit geval wilden ze een bekeuring uitschrijven voor het fietsen op de stoep. Die man wilde geen identiteitsbewijs overhandigen dus werd hij aangehouden voor de wet ID. Vervolgens begon het spelletje

Wat een sukkel zeg.Wel een goede knietje van de agent.Duurde veels te lang eingelijk...als ik agent was was het meteen BAP BAP!.Kijkhun met zn 6..wat is dat nou joh.

Wel grappig video.

Dat knietje was helemaal niet nodig en is volgens mij gewoon buitensporig geweld.
"De dader" had ook op andere manier overmeestert kunnen worden.

Van mij had de dader zijn strot mogen doorbijten.

Nog nooit meegemaakt, komop man 1 mannetje, een beetje goed opgeleide politieagent hoort zo iemand toch gewoon face down tegen het beton te kunnen smijten en te boeien.

Die stadswachten kan je nog wel begrijpen dat ze assistentie vragen, maar dat er weer 4 agenten moeten komen is gewoon zwak.

Ik geef je gelijk, daar niet van. Maar zo gaat het wel bijna overal.

Lekkere wijf op je avatar trouwens, Samaire Armstrong toch?

Wat een zielig persoon met z'n gegil JE DOET ME PIJN ! ! ! ! ! !

Huillebalk.

Vond dat knietje wel aardig :D zo zie ik't graag

+1343154615235246135,2354516
Dat knietje vond ik uit de kunst, mijn petje af voor deze stadswachter.

Stadswachters hoefden bij mij al niet aan te komen of mij vast te houden. Van me af blijven en oprotten met je bijna WW-loontje.

En natuurlijk snel wegrennen voordat de echte blauwe komt. Tuurlijk te vet dat ze dit met 5/6 man moeten oplossen. Ik zou ook zo hebben gereageerd als ik een stukje over de stoep zou fietsen. Dan is een waarschuwing gewoon van toepassing, niet arresteren.

heeft iedereen hier net zn "werken binnen wettelijke kaders" gehaald ofzo?

Die gasten op het terras aan de overkant hadden prima beeld , eerste rang :D
Leuk dat knietje trouwens , k*t agent !!

Centaur, bij welke toezicht werk je?

zwak..echt veel te ver geescaleerd..en dan een knietje geven..applaus hoor..ik bedoel t gaat over het feit dat ie over de stoep fietst??!! zo jammer..:scratch:

:roflol:. Iedereen (nja, zo goed als iedereen) zegt altijd: "Jaaa, politie moet harder op treden bla bla..) doen ze het een keertje is het weer niet goed.

Vergelijking met Amerika:

http://www.youtube.com/watch?v=LgFenCL0jzw&feature=related

^^^ Zo hoort het vind ik, niet aan de regels houden en daarna ook nog als een idioot je proberen te verzetten.. Dan verdien je ook niks minder

:roflol:. Iedereen (nja, zo goed als iedereen) zegt altijd: "Jaaa, politie moet harder op treden bla bla..) doen ze het een keertje is het weer niet goed.

Vergelijking met Amerika:

http://www.youtube.com/watch?v=LgFenCL0jzw&feature=related

^^^ Zo hoort het vind ik, niet aan de regels houden en daarna ook nog als een idioot je proberen te verzetten.. Dan verdien je ook niks minder
Wat een mega eikel die agent :rolleyes:
en een super watje !

Hij had van mij een beuk terug gekregen en meer !!

Terug
Naar boven