- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laatst ook al met Louis Couperus, de geschiedenis wordt herschreven.
Iron age was toch zo'n 3000 jaar geleden en niet 1000?

Hoe kan je dat na iemand zijn dood dan nog bepalen?
De ontwikkeling van Finnen loopt toch ook zo’n 2000 jaar achter?Iron age was toch zo'n 3000 jaar geleden en niet 1000?![]()
Wijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn, maar om wat ze zich voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.![]()
1,000 year old grave contained non-binary Iron Age leader, researchers suggest
The contents of the grave in southwest Finland have sparked debate for decades. Now DNA analysis has thrown a new option into the mix.yle.fi
Door een biologische oorzaak dus, niet dat hij/zij/het zo progressief was en voor een dappere lgbtqinonbinary rol koos.
Er was in de oudheid best plek voor uitzonderingen. Shamanen en spirituele leiders vielen buiten het alledaagse werk van de stam en dus vaak ook buiten de mannetje-vrouwtje dichotomie. Als je met goden en geesten van dieren moet praten en alle aspecten van het leven ritueel begeleid zal het niet zo relevant meer zijn wat er tussen je benen zit. Finland dus Sami shamanisme die pas heel recent tot Christendom bekeerd, zijn tijdens bezetting altijd nog hun eigen dingen blijven doen. Zal vast nog wel goed bekend zijn hoe die rollen daarin werkten.
Kan me voorstellen dat als er zo'n biologische afwijking wordt geboren dat diegene gewoon als een gegeven van de natuur/goden wordt gezien en een speciale rol "tussen werelden in" krijgt.
En binaire code bestaat ook nog niet zo lang.Iron age was toch zo'n 3000 jaar geleden en niet 1000?![]()

Je weet het niet hè. Misschien lagen er wel allemaal pannen in zijn graf.Wijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn? Maar om wat ze voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.
Wat het ook was, het was vast iets waar de oude Grieken niet vies van waren. Taboe op geslacht en homoseksualiteit kwam volgens mij pas in de middeleeuwenWijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn, maar om wat ze zich voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.
Ik denk dat het altijd wel gevarieerd heeft per cultuur en per tijdsvak van die cultuur. De beschaafde mens is circa 100k jaar oud. Ik denk niet dat het pas in de middeleeuwen een ding werd. Er zullen vast wel eerdere beschavingen en religies zijn geweest waar het verboden was. Net als dat er religies en beschavingen waren waarin het geen probleem was.Wat het ook was, het was vast iets waar de oude Grieken niet vies van waren. Taboe op geslacht en homoseksualiteit kwam volgens mij pas in de middeleeuwen
Die Oude Grieken waren gewoon netjes getrouwd, anders waren ze allang uitgestorven voor Alexander de Grote (die had ook wel vriendjes). Tuurlijk er werd wel wat gerommeld met mannen onder elkaar, vaak ook met een leeftijdsverschil, als een soort van voortgezetteopvoeding. Geen idee of dat wijdverbreid was of alleen een bepaalde bovenlaag.Wat het ook was, het was vast iets waar de oude Grieken niet vies van waren. Taboe op geslacht en homoseksualiteit kwam volgens mij pas in de middeleeuwen
Is opzich ook niet gek gezien de natuurlijke verhouding hetero, homo en bi.Ik denk dat zeker buiten de elite de lijnen wat vrouwen- en mannendingen waren veel duidelijker waren en daarbinnen er hoogstens een paar uitzonderingen waren.