Fitness Seller

Sticky Do you even MEME?

328894786_1521197975058803_5975477905888071244_n.jpg

327790119_3404193013188903_5204238035268095950_n.jpg

Volgens mij niet eens een meme dit :emo:

329533060_869150684182756_8643546649112885861_n.jpg

Door een biologische oorzaak dus, niet dat hij/zij/het zo progressief was en voor een dappere lgbtqinonbinary rol koos.

Er was in de oudheid best plek voor uitzonderingen. Shamanen en spirituele leiders vielen buiten het alledaagse werk van de stam en dus vaak ook buiten de mannetje-vrouwtje dichotomie. Als je met goden en geesten van dieren moet praten en alle aspecten van het leven ritueel begeleid zal het niet zo relevant meer zijn wat er tussen je benen zit. Finland dus Sami shamanisme die pas heel recent tot Christendom bekeerd, zijn tijdens bezetting altijd nog hun eigen dingen blijven doen. Zal vast nog wel goed bekend zijn hoe die rollen daarin werkten.

Kan me voorstellen dat als er zo'n biologische afwijking wordt geboren dat diegene gewoon als een gegeven van de natuur/goden wordt gezien en een speciale rol "tussen werelden in" krijgt.

Door een biologische oorzaak dus, niet dat hij/zij/het zo progressief was en voor een dappere lgbtqinonbinary rol koos.

Er was in de oudheid best plek voor uitzonderingen. Shamanen en spirituele leiders vielen buiten het alledaagse werk van de stam en dus vaak ook buiten de mannetje-vrouwtje dichotomie. Als je met goden en geesten van dieren moet praten en alle aspecten van het leven ritueel begeleid zal het niet zo relevant meer zijn wat er tussen je benen zit. Finland dus Sami shamanisme die pas heel recent tot Christendom bekeerd, zijn tijdens bezetting altijd nog hun eigen dingen blijven doen. Zal vast nog wel goed bekend zijn hoe die rollen daarin werkten.

Kan me voorstellen dat als er zo'n biologische afwijking wordt geboren dat diegene gewoon als een gegeven van de natuur/goden wordt gezien en een speciale rol "tussen werelden in" krijgt.
Wijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn, maar om wat ze zich voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.

Laatst bewerkt:
Wijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn? Maar om wat ze voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.
Je weet het niet hè. Misschien lagen er wel allemaal pannen in zijn graf.

Zo ben ik op werk ook altijd pansexueel.

Wijden ze er een serieus artikel aan en dan gebruiken ze de term non-binair niet eens juist. Het gaat bij non-binaire mensen niet om wat ze zijn, maar om wat ze zich voelen, namelijk niet man of vrouw, maar een mix van beiden of iets wat tussen beide seksen inzit.
Wat het ook was, het was vast iets waar de oude Grieken niet vies van waren. Taboe op geslacht en homoseksualiteit kwam volgens mij pas in de middeleeuwen

Wat het ook was, het was vast iets waar de oude Grieken niet vies van waren. Taboe op geslacht en homoseksualiteit kwam volgens mij pas in de middeleeuwen
Ik denk dat het altijd wel gevarieerd heeft per cultuur en per tijdsvak van die cultuur. De beschaafde mens is circa 100k jaar oud. Ik denk niet dat het pas in de middeleeuwen een ding werd. Er zullen vast wel eerdere beschavingen en religies zijn geweest waar het verboden was. Net als dat er religies en beschavingen waren waarin het geen probleem was.

En m.b.t. de middeleeuwen, alleen Europa had de middeleeuwen voor zover ik weet. Ik denk dat je beter kan zeggen 'met de komst van het Christendom'.

Die oude Grieken wisten wel hoe je moest partyen.

Voor zover ik weet is genderfluïditeit (en al die andere genderdingen) echter nooit echt een ding geweest. Misschien dat iemand hier meer over weet?

Aan de andere kant, we hebben geen flauw idee hoe men 10.000 jaar geleden over dingen dacht, laat staan 100.000 jaar geleden. We weten niet eens hoe, wanneer en door wie al die piramides gebouwd zijn. Ook niet waarom ze gebouwd zijn. Misschien was iedereen toen wel een non-binaire pansexuele queerboy.

Echter, als ik kijk naar al die huidige gendertypetjes, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat dat soort mensen dit
1675620409753.jpg

niet gebouwd hebben.

Die Oude Grieken waren gewoon netjes getrouwd, anders waren ze allang uitgestorven voor Alexander de Grote (die had ook wel vriendjes). Tuurlijk er werd wel wat gerommeld met mannen onder elkaar, vaak ook met een leeftijdsverschil, als een soort van voortgezetteopvoeding. Geen idee of dat wijdverbreid was of alleen een bepaalde bovenlaag.

Ik denk dat zeker buiten de elite de lijnen wat vrouwen- en mannendingen waren veel duidelijker waren en daarbinnen er hoogstens een paar uitzonderingen waren.

Ik denk dat zeker buiten de elite de lijnen wat vrouwen- en mannendingen waren veel duidelijker waren en daarbinnen er hoogstens een paar uitzonderingen waren.
Is opzich ook niet gek gezien de natuurlijke verhouding hetero, homo en bi.

Jongensliefde was echter wel een ding, zie de Spartaanse opvoeding.

Terug
Naar boven