AndroidHealthClinic

Doel: 17% vet verliezen

Tamara80

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m64
Massa
59kg
Hallo, ik ben sinds 1 maand met krachttraining begonnen. Daarvoor jaren groepslesjes zoals bodypump, body combat en x-co. Na een vervelende periode rugklachten waarin ik niet veel kon en na een operatie niet veel mocht doen ben ik nu weer heerlijk aan het sporten. Tijdens de intake bleek mijn vetpercentage een schrikbarende 37%..!! Hellup! Gemeten met zo'n weegschaal. Morgen ga ik weer meten, ben benieuwd..

Mijn schema de afgelopen 4 weken:
ma-wo-vr de volgende oefeningen:
5-10 min. warming up cross trainer
daarna alles in supersets:
statische buikspieroefeningen (plank/hoover hoe je het noemen wil) voorkant en zijkanten en met gymbal.
squad/ bent over row
lunges/ dumbbell chest press
deadlift/ upright row
opdrukken/ oefening met medicinbal (benen uit elkaar en met de bal beurtelings links en rechts de grond aantikken)
cabel row/ clean and press
biceps/ triceps

Daarnaast ben ik erg met mijn voeding bezig, veel groente, weinig koolhydraten en visolie en een aantal eiwitisolaat shakes per dag.

Goed bezig?? Tips/aanvullingen?

Weegschaal is niet betrouwbaar neem huidplooimeter
Ik zou:
Kwark gaan eten
Onderhoud berekenen.
Een GOED voedingsschemamaken.

Waar is je cardio of kijk ik daar overheen?

Succes als je vragen heb laat maar even weten

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer zou ik die kwark moeten eten?ik heb dat een tijdje gedaan, rond 20-21 als laatste maaltijd, maar nu een shake.
Ik doe na de kt ca 20 min cardio, niet zo veel dus, maar dacht dat dat door de supersets ook niet echt nodig is?

cardio kan later altijd nog ;)
Gelukkig doe je wel compounds. Maar geen borst?
Wat is je onderhoud qua voeding?

Volgens de berekeningen die ik heb kunnen vinden zou ik ca1900 kcal binnen moeten krijgen voor onderhoud, cutten dus 1400.

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 07:42 ----------

Vandaag ga ik even vragen op de sportschool of ze mijn vetpercentage ook met een huidplooimeter kunnen bepalen..in de hoop dat die 37% niet klopt..

nee joh. direct 500 eronder??
Zit bij die onderhoud je activiteitsfactor er al bij?

Ja, die zit erbij. Wel alles berekend met de 37% vetpercentage. Wat stel jij voor dan? En hoe lang zal het gaan duren? Waar kan ik me op instellen bij het maken van (sub) doelen?

ten eerste, die 37% klopt niet.
Gebruik een huidplooimeter.
Bereken dan je VP.
Elke gym heeft toch een huidplooimeter?

Vandaag gaan we een nieuw schema opstellen. Ik twijfel tussen 3x fullbody (zoals nu maar dan oefeninegn wat aanpassen, dit was opstartfase) of 2x upper en 2x lowerbody? En hoeveel, hoelang zou ik cardio moeten doen? En met welke hartslag, op 65% hfmax ,of gewoon voluit? Er bestaan zoveel verschillende meningen hierover..

als je met je voeding zo veel onder je onderhoud gaat zitten hoef je niet zoveel cardio te doen.
na de krachttraining een 30-45 min is zat, zeker als je je krachttraining zo pittig houd als wat je nu doet 14 oefeningen per sessie is behoorlijk veel!
Probeer je ook de gewichten die je er bij pakt steeds hoger te pakken?

Tot nu toe heb ik in die 4 weken een aantal gewichten 1x verhoogd. De "hoofdoefeningen" durf/mag ik echter nog niet opvoeren qua gewicht..ik doe de squad en de deadlift nu met 15 kg en dat is ff max...zit nu 3 maanden post ok en mag max 10kg tillen..vanaf 6 maanden mag alles weer. Mij nog onduidelijk of ik de komende 3 maanden wel die 10kg al op mag gaan bouwen (hopelijk wel!) Ga ik nog eens navragen aan orthopeed. Anders worden de verhoudingen straks wel erg krom, dan squad ik evenveel als biceps..haha, dat lijkt me scheve verhoudingen geven! Ik ga kijken of ik nu tijdelijk over kan gaan op wat apparaten waarmee ik dezelfde spiergroep train maar de rug minder belast, zodat ik toch door kan gaan met opbouwen.

Nou, ze hadden geen huidplooimeter en geven toe dat de weegschaal enkel als evaluatief middel gezien kan worden, maw: die 37% klopt misschien niet, maar als hij op dezelfde weegschaal een lager percentage aan gaat geven dan zou dat wel iets moeten zeggen..(?)
Tot nu toe nagenoeg geen verandering..0,3 procent verschil oid.. boehoe

**** die weegschaal.
Zeg dat maar

hahahahahahahaha! zal ik doen! ze gaf me nog het advies om liever verschil in de spiegel te zien, tja dat snap ik, dat zou ik ook liever zien!!

Hou gewoon lekker je eigen weegschaal aan en de spiegel.

Foto's

Bij deze 2 foto's, met data. Lijkt alsof er wel iets veranderd is in positieve zin, maar veel is het niet.. Toch maar eerst vnl cardio gaan doen??
(en ja, ik kan beter eerst de rommel opruimen voor ik een foto maak, maar die waren eigenlijk meer voor eigen gebruik..maar nu ik toch op dit forum zit..)
Kunnen jullie meteen mijn vetpercentage schatten? Mij lijkt 30% reeeler dan 37%.

Dit is dichter bij de 30 als bij de 40;)

Ik zie verschil :) Gewoon lekker doorgaan en over twee weken weer foto's maken. Qua bf schat ik 30-35% en dat is voor een vrouw echt niet schrikbarend hoor.
Zou wel focus op kt houden omdat daarmee je je vvm en dus je basisstofwisseling vergroot.

Ik zie zeker al wel verschil in je foto's hoor. !!

Is aardig wat vanaf al hoor.

Terug
Naar boven