AndroidHealthClinic

Doel: 17% vet verliezen

Pittig schema hoor! Moet zeker goedkomen. Zou daarmee het gewicht geleidelijk.opvoeren en cardio bewaren voor als je niet meer afvalt.

Sowieso geen 37%, 30% misschien ik zou zelfs nog wat lager geven op die 2e foto.

Cardio bewaren voor als je niet meer afvalt vind ik persoonlijk niet echt een goeie instelling. Cardio verhogen als je niet meer afvalt is beter. Goed je conditie nu al beginnen opbouwen, anders wordt dat echt afzien als je plots cardio moet beginnen doen. Ook best iets zoeken van cardio die je leuk vindt en dan werk je meteen nog wat aan je conditie erbij.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden! Heb vandaag mijn mountainbike uit het stof gehaald en ben van plan ca. 2 keer per week te gaan fietsen, cardio in de gym vind ik zoooooo saai! Dus blijf doorgaan met kt (zeker! Dat is te leuk om niet te doen!)daarnaast ga ik vaker de fiets pakken, das altijd een obstakel geweest omdat we overal minimaal 10km vandaan wonen en ik dan met de mamafiets met 2 kids erop op pad moest..maar mijn oudste gaat morgen beginnen op school dus..met 1 kind is dat wel te doen.. Ga mijn programma wel wat aan laten passen..woensdag meer nieuws hierover!

Veel succes :).

Voortgang

Afgelopen vrijdag uitleg gekregen over mijn nieuwe trainingsschema. Nu een split: 2x per week benen,borst,biceps,buik en 2x per week rug, schouders, triceps, buik.
Ik ga lekker! mensen om me heen beginnen het nu ook echt te zien!:)

Goed bezig! Ik las dat je een aantal shakes per dag drinkt? Is dat niet een beetje te? Imo moet je het niet als maaltijd zien maar als een toevoeging!

Heb je trouwens een voedingsschema?

Ik drink nu alleen als ontbijt een eiwitshake ,en op trainingsdagen ontbijt ik met brinta en na de training een shake. Verder neem ik ipv een toetje na het eten rond 21u wat kwark. Tijdens de lunch en het diner neem ik zoveel mogelijk groente en zo min mogelijk koolhydraten, en wat ik neem is volkoren. En om 10 en 15u een tussendoortje, daarvoor pak ik nu voortaan gewoon fruit. Dus niet echt een afgewogen eetschema.. suggesties..?

Belangrijkst: download een (leeg) voedingsschema en begin met puzzelen. Neem de moeite om een voedingsschema te maken waar je je langere tijd aan kan houden. Als je een goed eetschema hebt, post het hier en pas eventueel weer aan. Zorg ook dat je voldoende drinkt.

YES! Ik ben afgelopen maand 3 kg, en 5% vetpercentage kwijtgeraakt! Mijn spiermassa was met 2-3% toegenomen! Helemaal happy.

Gemeten met een weegschaal of met een tang?

Helaas met een weegschaal, want met tang doen ze bij mij op de sportschool niet ivm de lage inter- en intrabeoordelaars betrouwbaarheid.
Maar ik heb telkens op het zelfde tijdstip op dezelfde weegschaal gemeten, en je ziet het ook echt. Zal wel weer eens een foto plaatsen.

Mijn schema:
maandag: alles 3x ca. 12
overhead squat 12 kg
alternate hammer curl 6kg
calf raise standing 20 kg
dumbbell bicep curl 6 kg
dumbbell rear lunge 15 kg (vind ik een k*t oefening..)
dumbbell step ups 4 kg per hand
dumbbell bench press 8 kg
dumbbell incline fly 6 kg
knee hip raise (buikspieren)
sit squat (met bal in squat positie 2x 60 sec. tegen muur aan blijven staan)

Woensdag:
plank 3x 1 minuut
side plank 3x 1 minuut links/ rechts
reverse crunch
dumbbell deadlift 18 kg
reverse flyes 4 kg
tricep dumbbell kickback 8 kg
dumbbell up right row 6 kg
bench dip
dumbbell rear lateral raise (liggend) 6 kg
dumbbell rear delt row 8 kg

Vrijdag: combidag / apparaten alles 2x ca. 12
Lat pull down 32,5 kg
chest press 25 kg
row 27,5 kg
clean and press 15 kg
deadlift 20 kg
hoover op bosebal kneeing in
side plank links rechts 3x 1 minuut
sit squat met bal tegen muur 2x 1 minuut
sitting biceps curl 8 kg
triceps pull down 8 kg
calf raise 20 kg

zo dat was het.. waar ik eigenlijk naartoe wil is om van bench press, squat en deadlift mijn "hoofdoefeningen" te maken, echter nog even een maandje geduld (na hernia ok) voordat ik dat op mag gaan bouwen..nu nog even dit schema 4 a 6 weekjes volgen.
Iemand nog goede/leuke suggesties? zal zo ff foto maken

Foto's

Zie het verschil met de laatste foto, voor de eerste foto, kijk even wat verder terug in mijn blog.

Laatst bewerkt:
toch duidelijk verschil, gaat de goeie kant op... Mooi man!

Duidelijk verschil zeg! Ga zo door.

Netjes.
Gewoon volhouden.
Zolang je in je ritme kan blijven is niks onmogelijk;)

Suc6

Thanx!

Terug
Naar boven