AndroidHealthClinic

Doel van koolhydraten?

Ik begrijp er ook echt de ballen van, maar, een "simpele vraag";

kan je TEVEEL koolhydraten eten?

(2,3kg bijgekomen in 3 weken, 3xBW eiwitten, 1,5xBW vetten, 7xBW KH, BW van 61,7kg naar 64kg en ik word te vet naar mijn zin :s, geen cardio, totaal 3100kh)

Zeker, maar als je enkel schone koolhydraten eet (rijst, groente, brinta, havermout) dan zul je echt niet snel dik worden.

Zeker, maar als je enkel schone koolhydraten eet (rijst, groente, brinta, havermout) dan zul je echt niet snel dik worden.

Nee, dat is niet het geval denk ik. Het zijn vooral koolhydraten uit brood en ook al 100 gram uit chocomelk. Ook vervang ik soms een brood-maaltijd door Smacks, omdat ik dacht dat dit ook vrij eiwitrijk was, maar gisteren nog eens op de verpakking gekeken en dit viel lelijk tegen want er zaten ook immens veel koolhydraten in! (7 gram eiwitten, 82 gram koolhydraten - op 100 gram!)

Kan cardio op rustdagen iets doen of ga ik dan mijn spiergroei tegenwerken?

Je kunt ook overwegen om wat minder te eten, het is maar een idee:P

Je kunt wat carbs of vetten schrappen he;)

Dat hangt ervan of hoe "vies" jij eet:P. Je word vaak vet door een groot overschot door carbs en vet. Cardio kan zeker. Je kunt het proberen om daar je vetgain mee te vertragen.
Dat zul je moeten gaan ondervinden.

Wat is een goed product met weinig koolhydraten en relatief veel eiwitten?

Dat hangt ervan of hoe "vies" jij eet:P. Je word vaak vet door een groot overschot door carbs en vet. Cardio kan zeker. Je kunt het proberen om daar je vetgain mee te vertragen.
Dat zul je moeten gaan ondervinden.

En zolang ik genoeg eiwitten eet (2,5-3xBW) zal dat mijn spiergroei niet afremmen?

Waarom maken ze dat allemaal toch zo ingewikkeld ...

Wat is een goed product met weinig koolhydraten en relatief veel eiwitten?

Platte kaas of kwark of gestremde melk of ongerijpte kaas of zurig melkgerecht!

idd eiwitten blijft een constante factor. En dan kun je met de kh's en vet bepalen hoeveel je aankomt. Vrij simpel toch? Kom je teveel aan, dan schroef je ze wat omlaag en te weinig dan schroef je ze wat omhoog.

En zolang ik genoeg eiwitten eet (2,5-3xBW) zal dat mijn spiergroei niet afremmen?

Waarom maken ze dat allemaal toch zo ingewikkeld ...

Platte kaas of kwark of gestremde melk of ongerijpte kaas of zurig melkgerecht!

skip de chocomel. Bomvol snelle suikers,daar word je dus vet van. Alles zo complex mogelijk eten en 2 stuks fruit( snelle koolhydraten) rond training en ontbijt. minder eten is een optie. en je koolhydraat inname verminderen. Het is toch een beetje uitvinden wat werkt voor jou.

ik persoonlijk hou altijd standaard 50/30/20 aan, en als ik te vet wordt verlaag ik me kcal inname. Dit werkt prima voor mij.

Maar het zou kunnen dat je heel gevoelig bent voor koolhydraten.

of kan dat niet de reden zijn dat hij zo snel vet aan zet?:rolleyes:

Edit: Eiwitbronnen: eieren, tonijn op water, roodvlees, en nog zo veel meer.

Laatst bewerkt:
ketogeen is alleen goed voor cutten.
je lichaam gaat over naar vet verbranding, ipv carbs.
dat is alles ;)

kh is nodig voor insuline
insuline = anabool hormoon.

Eigenlijk kan je beter je vetten gewoon verlagen, want het lichaam heeft meer moeite met energie uit vetten te halen dan uit koolydraten. Je bent anaboler bezig en toch verbrand je vetten.

Laatst bewerkt:
Vetten als energiebron oké, maar om glycogeenvoorraden aan te vullen ? Geen onzin verkondigen s.v.p/.
Hetzij beperkt kan het glyceroldeel van een triglyceriden gebruikt worden voor aanvulling van de glycogeenvoorraad (naast aminozuren en melkzuur).

Drievierde van het leverglucose komt uit de afbraak van het glycogeen in de lever terwijl één vierde "nieuw" wordt gemaakt uit bepaalde stoffen zoals : aminozuren, glycerol en melkzuur.
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/theorie/koolhydraten.htm

The glycerol backbone of lipids can be used for gluconeogenesis. This requires phosphorylation to glycerol-3-phosphate by glycerol kinase and dehydrogenation to dihydroxyacetone phosphate (DHAP) by glyceraldehyde-3-phosphate dehydrogenase (G3PDH). The G3PDH reaction is the same as that used in the transport of cytosolic reducing equivalents into the mitochondrion for use in oxidative phosphorylation. This transport pathway is called the glycerol-phosphate shuttle.http://themedicalbiochemistrypage.org/gluconeogenesis.html

True! en ik vind dat "schone" maar bullshit...
Complexe koolhydraat/ geen complexe koolhydraat;)

Complexe koolhydraten veroorzaken een minder extreme insulinerespons dan simpele koolhydraten. Insuline is anabool, maar zorgt er ook voor dat je lichaam vet gaat opslaan. Hoe hoger het insulineniveau hoe meer het geneigd is om vet op te slaan ipv spieren op te bouwen. Dus je kan beter een laag insulineniveau hebben voor lange tijd voor optimale resultaten.

Dus:

-Simpele koolhydraten (zoals suiker, dextrose etc.) -> Hoog insuline niveau voor korte tijd -> vet-opslag
-Complexe koolhydraten (Volkorenproducten, polysachariden) ->Laag insuline niveau voor lange tijd -> meer spieropbouw

-Simpele koolhydraten (zoals suiker, dextrose etc.) -> Hoog insuline niveau voor korte tijd -> vet-opslag
-Complexe koolhydraten (Volkorenproducten, polysachariden) ->Laag insuline niveau voor lange tijd -> meer spieropbouw
Volgens mij is dit te zwart wit. Insuline is een anabool hormoon, zowel wat betreft vetmassa als spiermassa. Behalve dat het de vetopslag stimuleert en de lipolyse remt stimuleert het ook de opname van aminozuren, de opbouw van eiwitten en remt het de afbraak van eiwitten.
Waarom zou een laag insuline niveau zorgen voor meer spieropbouw?

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven