robdebob
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 20
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad. Welke school heb jij gezeten ? Vetten als energiebron oké, maar om glycogeenvoorraden aan te vullen ? Geen onzin verkondigen s.v.p/.

Inderdaad. Welke school heb jij gezeten ? Vetten als energiebron oké, maar om glycogeenvoorraden aan te vullen ? Geen onzin verkondigen s.v.p/.

hoe kom je erbij dat marathonlopers massa zouden kweken?

ok, dus zij eten waarschijnlijk zoveel omdat ze ook mega veel verbruiken tijdens/na trainingen? waardoor ze alsnog weinig massa kweken...omschrijf ik het zo goed?

wellicht tijd voor mn eigen subforum

ok, dus zij eten waarschijnlijk zoveel omdat ze ook mega veel verbruiken tijdens/na trainingen? waardoor ze alsnog weinig massa kweken...omschrijf ik het zo goed?
Maar het antwoord is daar toch heel simpel op?dat zeg ik ook nergens, ik zeg juist het tegenovergestelde: marathonlopers willen zo min mogelijk massa en min mogelijk vet....en TOCH eten ze vaak bergen pasta etc. (koolhydraten) als voeding....hoe zit dat dan?? DAT was mijn vraag![]()
Om toch even de puntjes op de i te zetten verstaat men onder lipolyse de afbraak van vet in vetzuren en glycerol. Het omzetten van glycerol in glucose is de gluconeogeneseDe omzetting van vet naar glucose (lipolyse) is een erg langzaam proces, dus je lichaam spreekt altijd eerst je glycogeenvoorraaden aan (die -behalve 's ochtends en na de training vrijwel altijd vol zijn). Als ze eenmaal leeg zijn en er is geen bron van glucose om de glycogeen bij te vullen zal het lichaam vetten dmv lipolyse converteren in glucose en vervolgens in glycogeen.

Was dit topic al helemaal vergeten![]()
Maar stel nu dat persoon X op ketodieet gaat, dan heeft hij toch hoe meer hij het einde van de cut naderd(minder vet) minder energie om te trainen? Of zie ik dit verkeerd?![]()
Denk dat het te zwart wit wordt gezien, de 1 reageert goed op een lage carb inname en de ander kan zoveel carbs eten wat die wilt en zal nog niet aankomen.
Mij is juist verteld om snelle carbs/suikers rondom je training te nemen en complexe carbs in de ochtend en middag. Carbs in de avond vermijden, tenzij je bulkt dan nog zie ik het nut niet in om carbs te loaden in de avond. Cardio kan trouwens altijd, daar heeft je lichaam alleen maar profijt van.
Tuurlijk, meeste mensen die ik het aanraad hebben hiermee succes.
---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------
Carbs'complexe dan) in de avond vermijden is weer zo een fabeltje. Je kan deze 's avonds voor je gaat slapen juist het beste gebruiken.
Proof? Carbs nemen voordat je gaat slapen slaat nergens op.
Het spreekt voor zich dat je weer gewicht aankomt wanneer je na een dieet terugvalt in het oude voedingspatroon. Voor succes op de lange termijn is dan ook een permanente aanpassing van de voeding nodig.Als je weinig koolydraten eet voor af te vallen ga je nadien een grote kans hebben terug te vallen.
Inderdaad lijkt het mij ook verstandig om de inname van enkelvoudige suikers te beperken. Maar ook de inname beperken van geraffineerde polysachariden en disachariden zoals sacharose en HFCS lijkt mij verstandig.Het beste is nog altijd minder vet eten en enkelvoudige suikers.
dat zeg ik ook nergens, ik zeg juist het tegenovergestelde: marathonlopers willen zo min mogelijk massa en min mogelijk vet....en TOCH eten ze vaak bergen pasta etc. (koolhydraten) als voeding....hoe zit dat dan?? DAT was mijn vraag![]()