Fitness Seller

Doel van koolhydraten?

Het gaat misschien niet zozeer om de hoogte van de insulinespiegel maar meer om de duur ervan.

Inderdaad. Welke school heb jij gezeten ? Vetten als energiebron oké, maar om glycogeenvoorraden aan te vullen ? Geen onzin verkondigen s.v.p/.

De omzetting van vet naar glucose (lipolyse) is een erg langzaam proces, dus je lichaam spreekt altijd eerst je glycogeenvoorraaden aan (die -behalve 's ochtends en na de training vrijwel altijd vol zijn). Als ze eenmaal leeg zijn en er is geen bron van glucose om de glycogeen bij te vullen zal het lichaam vetten dmv lipolyse converteren in glucose en vervolgens in glycogeen.

Nu jij weer:)

hoe kom je erbij dat marathonlopers massa zouden kweken?

dat zeg ik ook nergens, ik zeg juist het tegenovergestelde: marathonlopers willen zo min mogelijk massa en min mogelijk vet....en TOCH eten ze vaak bergen pasta etc. (koolhydraten) als voeding....hoe zit dat dan?? DAT was mijn vraag ;)

ok, dus zij eten waarschijnlijk zoveel omdat ze ook mega veel verbruiken tijdens/na trainingen? waardoor ze alsnog weinig massa kweken...omschrijf ik het zo goed?

Dit is het goede antwoord op je eigen vraag :)

Even wat rekenen:
Een marathon lopen kost ongeveer 3500 kcal
Spaghetti = 346 kcal per 100 g
Dus je moet een kilo spaghetti eten als je dat wilt compenseren:cool:

Laatst bewerkt:
ok, dus zij eten waarschijnlijk zoveel omdat ze ook mega veel verbruiken tijdens/na trainingen? waardoor ze alsnog weinig massa kweken...omschrijf ik het zo goed?

dat zeg ik ook nergens, ik zeg juist het tegenovergestelde: marathonlopers willen zo min mogelijk massa en min mogelijk vet....en TOCH eten ze vaak bergen pasta etc. (koolhydraten) als voeding....hoe zit dat dan?? DAT was mijn vraag ;)
Maar het antwoord is daar toch heel simpel op?

Edit:
Ik zie dat je zelf al achter het orginele antwoord bent gekomen.

De omzetting van vet naar glucose (lipolyse) is een erg langzaam proces, dus je lichaam spreekt altijd eerst je glycogeenvoorraaden aan (die -behalve 's ochtends en na de training vrijwel altijd vol zijn). Als ze eenmaal leeg zijn en er is geen bron van glucose om de glycogeen bij te vullen zal het lichaam vetten dmv lipolyse converteren in glucose en vervolgens in glycogeen.
Om toch even de puntjes op de i te zetten verstaat men onder lipolyse de afbraak van vet in vetzuren en glycerol. Het omzetten van glycerol in glucose is de gluconeogenese :)

zit mezelf af te vragen of carbs en insuline echt nodig is om spiergroei te creëren.

• Topic Starter Topic Starter
Was dit topic al helemaal vergeten :D
Maar stel nu dat persoon X op ketodieet gaat, dan heeft hij toch hoe meer hij het einde van de cut naderd(minder vet) minder energie om te trainen? Of zie ik dit verkeerd? :p

Was dit topic al helemaal vergeten :D
Maar stel nu dat persoon X op ketodieet gaat, dan heeft hij toch hoe meer hij het einde van de cut naderd(minder vet) minder energie om te trainen? Of zie ik dit verkeerd? :p

de eerste 2 weken van het dieet, en de eerste dag of 2 na de refeed voel je erg moe, sloom, fitloos, en wil je het liefst alleen maar slapen.

Wat gebeurt er? de carbs is op. je lichaam gaat over naar lopen op vet.
dat kost wat moeite, en daardoor stijgt je cortisol hormoon ook aanzienlijk.
daarom word je dus ook zo moe ect ect.

dus of keto dieet zo goed is betwijfel ik.
of je zou het zonder refeeds moeten doen... maar dan is het geen keto maar atkins dieet.

Als je weinig koolydraten eet voor af te vallen ga je nadien een grote kans hebben terug te vallen. Of je zou altijd low carb moeten eten. Het beste is nog altijd minder vet eten en enkelvoudige suikers. Enkelvoudige suikers moet je zowiezo altijd laag houden. Vetten gewoon onder 70 gram houden voor af te vallen en nadien deze terug aanvullen als je op gewenste gewicht bent. Je gaat niet bijkomen, je lichaam zal deze vetten gewoon verbruiken. Zolang het gezonder vetten zijn.

Denk dat het te zwart wit wordt gezien, de 1 reageert goed op een lage carb inname en de ander kan zoveel carbs eten wat die wilt en zal nog niet aankomen.

Mij is juist verteld om snelle carbs/suikers rondom je training te nemen en complexe carbs in de ochtend en middag. Carbs in de avond vermijden, tenzij je bulkt dan nog zie ik het nut niet in om carbs te loaden in de avond. Cardio kan trouwens altijd, daar heeft je lichaam alleen maar profijt van.

???

Meen je dat nou, Cools?

Tuurlijk, meeste mensen die ik het aanraad hebben hiermee succes.

---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

Denk dat het te zwart wit wordt gezien, de 1 reageert goed op een lage carb inname en de ander kan zoveel carbs eten wat die wilt en zal nog niet aankomen.

Mij is juist verteld om snelle carbs/suikers rondom je training te nemen en complexe carbs in de ochtend en middag. Carbs in de avond vermijden, tenzij je bulkt dan nog zie ik het nut niet in om carbs te loaden in de avond. Cardio kan trouwens altijd, daar heeft je lichaam alleen maar profijt van.

Carbs'complexe dan) in de avond vermijden is weer zo een fabeltje. Je kan deze 's avonds voor je gaat slapen juist het beste gebruiken.

Tuurlijk, meeste mensen die ik het aanraad hebben hiermee succes.

---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

Carbs'complexe dan) in de avond vermijden is weer zo een fabeltje. Je kan deze 's avonds voor je gaat slapen juist het beste gebruiken.

Proof? Carbs nemen voordat je gaat slapen slaat nergens op.

Als je weinig koolydraten eet voor af te vallen ga je nadien een grote kans hebben terug te vallen.
Het spreekt voor zich dat je weer gewicht aankomt wanneer je na een dieet terugvalt in het oude voedingspatroon. Voor succes op de lange termijn is dan ook een permanente aanpassing van de voeding nodig.
Dat bij low carb het risico om weer aan te komen groter is dan bij andere dieten lijkt mij echter niet waaschijnlijk. Zeker niet gezien de mate van calorierestrictie.

Het beste is nog altijd minder vet eten en enkelvoudige suikers.
Inderdaad lijkt het mij ook verstandig om de inname van enkelvoudige suikers te beperken. Maar ook de inname beperken van geraffineerde polysachariden en disachariden zoals sacharose en HFCS lijkt mij verstandig.

Het effect van minder vet lijkt echter teleurstellend:

AUTHORS' CONCLUSIONS: The review suggests that fat-restricted diets are no better than calorie restricted diets in achieving long term weight loss in overweight or obese people. Overall, participants lost slightly more weight on the control diets but this was not significantly different from the weight loss achieved through dietary fat restriction and was so small as to be clinically insignificant.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18646093

als je is wist hoe hun warming up eruit ziet, en dan nog te praten over hun training, ... daar alleen al verbranden ze net zoveel als dat ze opeten

Terug
Naar boven