MuscleMeat

Doet dit iets met je?

Peiling Peiling Deze nieuwsberichten doen...

• .. niets met mij

Stemmen: 104 86,0%
  • .. veel met mij

Stemmen: 6 5,0%
  • geen mening

Stemmen: 11 9,1%

• Totaal stemmers
    121

Wouter G

Ripped Bodybuilder
Waardering
222
Lengte
1m95
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Ruim honderd doden door aanslagen Bagdad
Uitgegeven: 8 december 2009 10:03
Laatst gewijzigd: 8 december 2009 10:58

BAGDAD - Het dodental door een reeks aanslagen dinsdag in de Iraakse hoofdstad Bagdad is tot zeker 101 opgelopen. Ongeveer 180 mensen raakten gewond.

© ANP
Dat heeft het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. De politie maakte melding van een reeks explosies, vermoedelijk veroorzaakt door autobommen, kort na elkaar.

Het eerste doelwit was een patrouille van de politie in het district Dora. Door die aanslag vielen zeker vijftien doden.
Kort daarna volgden nog zeker drie explosies in de buurt van overheidsgebouwen.

Afgenomen

Uit gegevens van de Iraakse regering blijkt dat het geweld in Irak het afgelopen anderhalf jaar is afgenomen. Maandag werd Bagdad echter ook al getroffen door een terreuractie. Door een aanslag op een school vielen acht doden.

Amerikaanse en Iraakse functionarissen waarschuwden onlangs nog voor een toename van het aantal aanslagen. Opstandelingen zouden in de aanloop naar de verkiezingen van begin volgend jaar onrust willen creëren in het Arabische land.

De parlementsverkiezingen worden mogelijk in februari gehouden.

Overzicht

Een overzicht van de bloedigste aanslagen dit jaar in Irak.

- 8 december: Autobommen ontploffen bij twee ministeries en een gerechtsgebouw in Bagdad. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken vielen door de aanslagen zeker honderd doden en 105 gewonden.
- 25 oktober: Bij twee overheidsgebouwen in Bagdad ontploffen autobommen. Zeker 155 mensen komen om, meer dan zevenhonderd mensen raken gewond.
- 11 oktober: Drie zelfmoordaanslagen in de stad Ramadi kosten aan zeker 23 mensen het leven.
- 19 augustus: In Bagdad komen ongeveer honderd mensen om en raken meer dan vijfhonderd mensen gewond door een golf bomaanslagen.
- 24 juni: Door een bom in Sadr City in Bagdad komen 62 mensen om.
- 20 juni: Een bom, verstopt in een vrachtwagen, explodeert in een dorp bij Kirkuk. Gevolg 72 doden en ruim tweehonderd gewonden.
- 29 april: In het sjiitische Sadr City komen 51 mensen om door bomaanslagen.
- 24 april: Door twee zelfmoordaanslagen sterven in Bagdad 65 mensen.
- 23 april: Zeker 56 mensen komen om door een zelfmoordaanslag in Muqdadiyah, even ten noordoosten van Bagdad.

© ANP

Elke dag verschijnt er minstens één nieuwsbericht over een vreselijke ramp, aanslag of een epidimie.

Mijn vraag:

Doen deze nieuws berichten nog iets met je?

Laatst bewerkt:
nee, ver van mijn bed show..

Eerlijk gezegd weinig. Dat soort berichten sla ik meestal ook over als ik een nieuwssite bezoek.

Het is natuurlijk erg triest voor die mensen..

maar persoonlijk doet het mij niets..

+ troost ik mij met het feit dat we op het moment een flinke overbevolking hebben op deze wereld..

dus meer zuurstof voor mij!:D = WIN!

Nee.
En begrijp uberhaubt niet waarom ze dit elke dag weer vermelden.. vind het nieuwswaarde 0.

Zolang het niet hier is... uit het oog, uit het hart. :P

je kan toch ook niet verwachten dat iedereen empathie kan opbrengen voor iets waar ze nog nooit zijn geweest of echt hebben gezien. en dat terwijl we hier al eigenlijk zo veel dingen aan ons hoofd hebben.. nee sorry lieve mensen daar, doet niks met me.

• Topic Starter Topic Starter
Het doet mij persoonlijk ook niet veel.

Daarentegen is het typisch om te zien wat een schokgolf er door Nederland gaat zodra er 1 Nederlander sterft in het Midden-Oosten, maar zodra er 100 Irakezen dood gaan..gebeurt er niets.

Who cares. :D

Het doet mij persoonlijk ook niet veel.

Daarentegen is het typisch om te zien wat een schokgolf er door Nederland gaat zodra er 1 Nederlander sterft in het Midden-Oosten, maar zodra er 100 Irakezen dood gaan..gebeurt er niets.

Doet net zo weinig met me

Tenzij het familie/vriend/kennis is doet dat me ook niks

Ik zag gisteren op tv een filmpje van een man die een slang bij eenden in de keel stak en ze zo vol spoot met voer. Zoiets vind ik echt 1000x zo erg dan een of andere ramp, elk mens verdient het om te sterven. Geen uitzonderingen.

Ik zag gisteren op tv een filmpje van een man die een slang bij eenden in de keel stak en ze zo vol spoot met voer. Zoiets vind ik echt 1000x zo erg dan een of andere ramp, elk mens verdient het om te sterven. Geen uitzonderingen.

+1 toen ik dat stukje las van die gestoorde kerel die dat hondje van een brug af gooide, kwam er bij mij een stuk meer emotie los dan toen ik las over een vrouw die is vermoord uit eerwraak..

We geven wel om een hondje die van een brug wordt afgegooid terwijl er dagelijks een bom ontploft in Irak. lol

Het doet wel wat bij mij, maar niet veel.

Daarom een k*tpoll met twee uitersten....

• Topic Starter Topic Starter
nee, de ver-van-mijn-bed-show doet mij altijd weinig tot niets, voel er ook niets voor om het nader te onderzoeken en mezelf in een depressie te storten

We geven wel om een hondje die van een brug wordt afgegooid terwijl er dagelijks een bom ontploft in Irak. lol

ja omdat dieren 100% onschuldig en totaal weerloos zijn (althans in het geval van het hondje)

natuurlijk is het erg voor deze mensen maarja op 1 of andere manier doet het me toch minder, maar als er ook jonge onschuldige kindjes sterven dan vind ik het wel altijd triest..

maar echt raken doet het me niet..

net zoals het hen niets zal uitmaken als er een paar duizend mensen in Nederland of België sterven door een overstroming of iets dergelijks..

Terug
Naar boven