Fitness Seller

Domino Day 2005: 4.155.476 steentjes vallen

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Het team van Robin-Paul Weijers is het ook dit jaar weer gelukt om meer dominosteentjes om te laten vallen dan voorgaande jaren. Vanavond vielen tijdens de live-uitzending op SBS6 volgens de telling van de dominotaris 4.155.476 dominosteentjes om van de in totaal 4.321.000 geplaatste steentjes. Nederland heeft nu weer de koppositie in de wereld, en daarmee een notering in het Guinness Book of World Records. De recordpoging duurde circa twee uur, nadat Anastacia het eerste steentje een zet had gegeven.

Dit jaar zijn er een aantal dingen anders gedaan dan voorgaande jaren. Zo is er voor het eerst gebruik gemaakt van een liftsysteem, waardoor de opgang naar een tweede verdieping kon worden overbrugd. Er was namelijk niet genoeg ruimte voor de steentjes op één verdieping. Ook was er dit jaar veel aandacht voor het verhalende aspect van Domino Day. Elk project vertelde een bekend verhaal of mythe en ook een aantal bouwers namen actief deel aan het schouwspel.

De meest gevreesde uitdagingen waren de Builders Challenges. Tijdens het vallen van de steentjes moesten de laatste rijtjes stenen nog worden neergezet door een aantal uitverkoren bouwers. De tweede Builders Challenge mislukte doordat een steentje naast een net viel en op een hoofdlijn terechtkwam. Hierdoor kwamen de vallende steentjes te snel aan bij de bouwer. Ondanks die tegenvaller is Weijers zeer tevreden over de prestaties van de bouwers. En dat alles is in acht weken tijd neergezet door bouwers uit 16 verschillende landen in het FEC te Leeuwarden.

De uitzending werd internationaal in elf landen uitgezonden en is, naar voorlopige cijfers, door zo'n 50 miljoen mensen bekeken.

(bron:fok.nl)

Was weer erg leuk om naar te kijken!! Erg knap allemaal!!

bah, jammer dat ze het gehaald hebben, graag had ik de vloek van de domino-mus over hun heen zien komen. :mad:

• Topic Starter Topic Starter
boeie die mus... lekker belangrijk.... alles voor de record poging :p

Stelletje simpele zielen man, dat ze dat nog een sport durven te noemen, dit is bijna net zo erg als darten. Tuurlijk was het geinig om die steentjes te zien vallen, zelf ik heb er zeker wel 5 minuten naar zitten kijken, maar ze moeten eens kappen met dat overdreven gedoe, sommige stonden te janken alsof hun moedertje net was overleden. :rolleyes:

lekker nutteloos, steentjes rechtzetten en die vervolgens weer laten omvallen

Er zullen we een hoop blije nerds zijn in nederland...

jaloerse rakkers... met jullie bevende handjes ;)

;) het eerst wat ik morgen ga doen is een dominodoos kopen........

een recordpoging in ruil voor een dierenleven

walgelijk gewoon , ze moesten het programma verbieden :mad:

koetje zei:
een recordpoging in ruil voor een dierenleven
walgelijk gewoon , ze moesten het programma verbieden :mad:

dierenleed... jemig het ging om een huis-tuin en keuken mus...

Wat een ophef...;)

Ik snap niet wat die mensen er aan vinden om hier de hele dag naar te kijken.

Er moeten wat mij betreft veel meer steentjes aan te pas komen. 4 miljoen boeit me niet. Trek het op tot minimaal 10 miljoen en ze hebben er een kijker bij.

Ik begrijp de mensen die daaraan meedoen niet, het lijkt wel of ze voor de rest geen leven hebben...

Ik doe zelf ook wel eens nutteloze dingen, maar daarvoor een vogeltje afschieten is imo wat overdreven.

Die mensen hebben geen leven daar. Dagen achter elkaar steentjes op de grond neerzetten. Woei!

Zullen ze nog nken tijdens die inspannende bezigheden van ze?

Zelfs al hebben ze er 1 miljard, dan nog ga ik niet een avond gebiologeerd voor de TV ernaar zitten kijken.

Ik begrijp ook niet in hoeverre dit een recordpoging is he, het enige wat je moet doen is aanzienlijk meer steentjes neerzetten dan vorig jaar, en hop, weer een record.

Here is the room for those who care (shows empty room)

Terug
Naar boven