AndroidHealthClinic

Domino Day 2005: 4.155.476 steentjes vallen

Peoples zei:
dierenleed... jemig het ging om een huis-tuin en keuken mus...

Wat een ophef...;)

Die huis tuin en keuken mus is een beschermd diersoort en mag dus niet zomaar worden afgeschoten :rolleyes:

Voor de rest boeien me die dominostenen niet zo erg. Heb nog nooit naar dat programma gekeken. Had deze keer alleen even gekeken naar het begin omdat anastacia de opening zou doen, en die vind ik wel weer de moeite waard :hornyna: Maar aan de reacties te zien is dat ook niet echt de moeite waard om het gehele programma te zien;)

Zolang ze die steentjes niet recht laten zetten door een een groep Parkinson patienten vind ik het niet erg knap. Veel oefening heb je er niet voor nodig, je hebt alleen wat meer mensen en wat meer tijd nodig, en klaar is het 'domino-day-record'. Ik heb gister 2 minuten gekeken maar ik zat me echt dood te ergeren aan het feit dat ze bij iedere steen die viel net deden of ze een medicijn tegen Aids ondekt hadden ofzo.

fok:(ik had gehoopt dat er een hele zwerm mussen aan zouden komen vliegen die die Esmeralda uit evenwicht hadden gebracht toen ze tussen die dominosteentjes stond te zwalken:(:sob:

• Topic Starter Topic Starter
Er hebben toch mensen een poging gewaagd om Domino Day van gisteren te verpesten. Twee Eindhovense studenten van 24 en 21 jaar zijn gisteravond bij het FEC in Leeuwarden aangehouden omdat ze muizen probeerden binnen te loodsen. De beesten waren verstopt in een pizzadoos en moesten de steentjes voortijdig omgooien.

De mannen kwamen naar eigen zeggen pizza bezorgen bij de organisatie. Een beveiligingsambtenaar vertrouwde het zaakje echter niet. De politie vond later inderdaad een pizza in de bovenste en onderste doos, maar tussenin zaten 19 muizen verstopt.

De politie heeft de mannen aangehouden en overgebracht naar het bureau. Daar deden de mannen afstand van de muizen. Ze zijn in beslag genomen en overgedragen aan de dierenambulance.

De actie volgde op de commotie die afgelopen week ontstond nadat de organisatie van Domino Day een mus dood schoot die de hal was binnengevlogen. Uiteindelijk hebben onder andere de radio-dj's Ruud de Wild en Wouter van der Goes enkele duizenden euro's uitgeloofd voor diegene die de steentjes voortijdig wist om te gooien.

(bron:fok.nl)

Wat een helden zeg..........

Volgens mij kun je de stenen veel eenvoudiger opstellen, zodat je binnen 10 minuten tientallen miljoenen stenen ziet vallen.

Inderdaad, gewoon zo'n oud breed rijtje naast elkaar. Misschien een ideetje voor volgend jaar?

jammer dat ik het gemist heb...

we gaan gewoon voor 1 miljard, geen gelul.

www.dodemus.nl ... voor degene die het nog niet wist ...

Page hits: Page hits: 367742 op het moment dat ik keek
Condoleances: Aantal Condoleances: 7102

Record Domino Day omstreden!!!

Tijdens een onderdeel dreigde de lijn op een balk, in de handen van een meisje, vast te lopen. Het meisje kantelde de balk, zodat de lijn doorliep. Eén blokje in de vallende reeks bleef staan.

Voor sommige kijkers het bewijs dat de recordpoging, waar 2,4 miljoen mensen naar hebben gekeken, is mislukt. Hun conclusie is dat het wereldrecord van ruim 3,9 miljoen steentjes niet is gebroken, omdat even daarvoor was te zien dat het veld 180.000 blokjes groot was.

De storm over de doodgeschoten mus is amper gaan liggen of er dient zich alweer een tweede rel aan rond Domino Day. Tijdens de live-uitzending vrijdagavond was duidelijk te zien hoe een bouwer een handje hielp toen de rij vallende steentjes dreigde te stokken. De vraag is nu of het wereldrecord van 4.155.476 steentjes wel telt.

Het bewuste voorval speelde zich af tijdens de derde builderschallenge waarbij bouwers om de spanning te verhogen in sneltreinvaart steentjes moesten bijzetten. Tijdens het bewuste onderdeel moest een meisje een gele balk vasthouden waarop een jongen paarse blokjes plaatste om een gat te overbruggen.

Hij zette de steentjes op het oog erg ver uit elkaar. De lijn dreigde halverwege de gele brug inderdaad vast te lopen. Het meisje schrok en kantelde in paniek de balk, zodat de lijn doorliep. In beeld is duidelijk te zien dat één blokje in de vallende reeks blijft staan.

Voor Henk Welleweerd uit Apeldoorn is dat het waterdichte bewijs dat de recordpoging is mislukt. Hij trok zaterdag, net als andere kijkers, onmiddellijk bij Endemol aan de bel nadat hij de beelden op video had teruggezien.

,,Het domino-effect kan op een enkele rij stenen onmogelijk één steentje overslaan.’’ Zijn conclusie is dat het wereldrecord van ruim 3,9 miljoen steentjes niet is verbroken, omdat even daarvoor was te zien dat het veld 180.000 blokjes groot was.

De lezing van uitvoerend producent Willem Bol van Endemol is anders. Volgens hem besloeg het veld slechts 150.000 steentjes, dus staat de geldigheid van het wereldrecord buiten kijf. ,,Dat kan ik zo op de plattegrond laten zien. We kunnen elk steentje traceren. Als er 180.000 in beeld stond was daar de ’aanlooplijn’ bij en die telt wel gewoon mee voor het record.’’

Vandaag zitten Endemol, de notaris die bij de recordpoging aanwezig was en de organisator bij elkaar om de beelden te bestuderen. ,,Als er iets fout is gegaan, zullen we het aantal gevallen steentjes naar beneden bijstellen, maar een record blijft het.''

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven