XXL Nutrition

Doodstraf in Nederland

Peiling Peiling Doodstraf invoeren?

• Totaal stemmers
    95
Wat snap je niet ? Je leest het stukje niet en gaat dan maar wat roepen heb ik de indruk.

Van der Vlis had geestelijke problemen en het gaat mij on de grenzen van de doodstraf als die wordt ingevoerd.

Als een koelbloedige crimineel 4 man dooschiet is het simpel.

Dat zijn praktische bezwaren die in de maatschappij gaan komen als je de doodstraf invoert. In de VS executeren zijn mensen met een vermogen van een lantaarnpaal plat gezegd, is dat de bedoeling ?

Groot deel van de ter dood veroordeelden in de VS is inderdaad zwak begaafd.
Echt heel trieste situatie. Moet je niet willen als modern land.

Het gaat om de situatie ALS hij levend gepakt zou zijn....dacht dat je dat wel eruit kon halen...

Maar dat is hij niet, die kerel is puur gaan moorden als laatste wraakactie op de maatschappij. Mensen zoals hem moet je vooraf opsporen en behandelen want naderhand is er niets meer om straf te geven.

Doodstraf zou in de praktijk humaan gebeuren en in veel gevallen waar het "toepasselijk" zou zijn juist een welkome straf zijn voor zo iemand. Zou ik zelf in een situatie zitten waarbij ik mensen gruwelijk leed heb aangedaan en mocht ik kiezen tussen de doodstraf of een leven lang uit moeten zitten waarbij mensen me nog te min vinden om op te spugen dan zou dat een makkelijke keuze zijn waarschijnlijk. (Maar goed, ik ben dan ook geen psychopaat.) waarbij je op een ochtend gehaald wordt al ware het een medische ingreep en je gaat slapen dmv. spuitje maar niet meer wakker wordt. Nou nou.. Leven lang zitten is dan een erger vooruitzicht en geeft inderdaad ook de mogelijkheid nieuw bewijsmateriaal te bekijken en terug te komen op een uitspraak.

Ik denk dat vaak waar mensen roepen Doodstraf! ze bedoelen: martelen maar dat gaat het hem dus niet worden.

Paar weken geleden had je trouwens een mooie documentaire op de Nederlandse televisie over een Amerikaanse moordzaak waarbij drie jongens veroordeeld waren. Paradise Lost 3. Pas recentelijk bleek dmv. DNA dat zij inderdaad onschuldig waren en dat er enorme gerechtelijke dwalingen speelden. En waarschijnlijk zijn die ook weer alleen aan het licht gekomen door grote media aandacht en waren anders ook al lang ter dood gebracht. Aanrader alhoewel het een somber beeld schetst van rechtspraak.

Maar dat is hij niet, die kerel is puur gaan moorden als laatste wraakactie op de maatschappij. Mensen zoals hem moet je vooraf opsporen en behandelen want naderhand is er niets meer om straf te geven.

Volgens mij is een motief nooit bekend geworden dat jij dat kennelijk wel weet is verdacht....???.

Wat mij betreft is hij gewoon een gestoorde gast, met een psychisch probleem. Vele mensen zouden hem, als hij levend werd gepakt vast hebben zien hangen maar het gaat dan om de vraag waar ligt de grens.

Verder is het opsporen van elke leip in de samenleving een utopie, alle maatregelen bijvoorbeeld na die van Tristan zijn allemaal om het volk tevreden te stellen maar niet perse efficient. En dan gaan ze ook de hulpverleners en instellingen terecht wijzen want er moet een zondebok zijn eh...

Volgens mij is een motief nooit bekend geworden dat jij dat kennelijk wel weet is verdacht....???.

Wat mij betreft is hij gewoon een gestoorde gast, met een psychisch probleem. Vele mensen zouden hem, als hij levend werd gepakt vast hebben zien hangen maar het gaat dan om de vraag waar ligt de grens.

Verder is het opsporen van elke leip in de samenleving een utopie, alle maatregelen bijvoorbeeld na die van Tristan zijn allemaal om het volk tevreden te stellen maar niet perse efficient. En dan gaan ze ook de hulpverleners en instellingen terecht wijzen want er moet een zondebok zijn eh...

Al die lui zijn het zelfde, kruipen in een hoekje omdat ze gepest worden en doen vervolgens zoiets.

http://www.youtube.com/watch?v=0Vh_Cq7h_gI

Nee, die mensen kunnen er ook niet aan doen dat ze zo zijn, aangezien vrije wil een illusie is. Het leven zelf is altijd alleen maar de schuldige, en die kent het woordje schuld niet.

Kapot maken al die boefjes.

Terug
Naar boven