En dat zie je dus verkeerd, als er andere mogelijkheden zijn om hem te verhinderen. Sla je hem dan toch dood puur om hem dood te slaan heb je echt wel een interessante casus.
En nogmaals, aan noodweer/noodweerexces zitten zeker wel voorwaarden verbonden.
Ik heb het dan ook niet over dood slaan om dood te slaan maar wanneer jij die kerel van je kind af slaat en hij vervolgens ergens op valt en zijn nek breekt is dat niet jouw probleem. Wanneer jij hem bewusteloos slaat en vervolgens nog 10 minuten op zijn hoofd gaat springen denk ik dat het al wat lastiger wordt maar gezien de situatie denk ik dat je nog steeds weg komt met een vrij milde straf. Pas wanneer je zo iemand in je kelder flikkert en stelselmatig foltert met de dood tot gevolg denk ik dat je een serieus probleem hebt.
In Amerika is ieder geval bij een soortgelijk incident geen enkele strafvervolging geweest.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er in Nederland zulke gevallen zijn geweest, kan me een supermarkt herinneren waar ze iemand van de trap af hadden geschopt (volgens mij geen strafvervolging) en ook een keer dat een inbreker achterna gezeten was en vervolgens met een knuppel bewerkt (wel strafvervolging).

<3

Laat ze t maar bewijzen.