AndroidHealthClinic

Door de bomen het bos niet meer zien..

BlackCrow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
71kg
Dag DBB'ers,

Laat ik mij even voorstellen; ik ben ''BLackCrow'', 21 jaar en redelijk nieuw in het sportwereldje. Door alle informatie op het internet weet ik niet goed waar ik moet beginnen met het maken van een sportschema (én eetschema). Ik fitness om af te vallen maar vooral ook om spiermassa te vergroten, dus krachttraining en cardio wissel ik af. Ik weet nu niet of ik liever eerst een paar maanden een full-body training wil aanhouden of dat het beter is als ik een split schema volg.. En welke apparaten ik het beste kan gaan gebruiken.. etc

- Ik fitness ongeveer 3/4 keer in de week.
- Mijn doel is dus om vet te verbranden + spiermassa te vergroten
- Ik wil weten welke oefeningen ik precies kan doen, hoeveel herhalingen en reps het beste is (meestal hou ik 12x3 aan)..

En heel belangrijk; ik wil ook een eetschema. Momenteel heb ik een ongeregeld ongestructureerd eetpatroon. Ik eet overigens wel gezond, maar meestal veel te weinig…

Kunnen jullie mij helpen met de schema's en de allerbelangrijkste dingen die ik moet weten en kunnen? Want sporten is veel leuker als ik ook daadwerkelijk weet wat ik doen :)

Dankjewel!!

The more you know the less you grow (Elliot Hulse)

; zei:
Mijn doel is dus om vet te verbranden + spiermassa te vergroten

Daar zul je dus eerst een keuze in moeten maken, wat is voor jou het belangrijkste op dit moment?

Splitschema zou ik als beginner niet doen.

Misschien dat stronglifts 5x5 met cardio werkt? of ben ik achterlijk Xd. Dat kan namelijk heel goed dat ik onzin praat! Dan heb k niks gezegd en laat ik het aan de experts over!

Als beginner kun je makkelijk tegelijk vet verbranden en spiermassa vergroten door te gaan fitnessen. Een goeie 3x per week full body kan je nu geweldige resultaten mee maken. Google 'jason blaha 5x5' maar ff en kijk het hele filmpje wat erbij staat.

Voor de voeding moet je gewoon myfitnesspal downloaden en bijhouden hoeveel kcal je eet. Neem dan elke week foto's van jezelf en kijk hoe je lichaam per week verandert. Kom je na vet aan dan verlaag je je kcal met 200-500 en kom je geen spier aan verhoog je met 200-500. Je lichaam kan er trouwens van dag tot dag heel verschillend uit zien, kijk echt over een aantal weken hoe je lichaam verandert en ga van daar met je kcal spelen.

Voedingsschema's zijn onnodig, zorg dat je genoeg eiwit (1,5-2g per kilo lichaamsgewicht) en totaal kcal binnenkrijgt. Eet dan wel voornamelijk gezondere dingen en bergen groenten, maar af en toe frituur of een biertje ga je ook niet dood aan zolang je maar de kcal bijhoudt.

---------- Post added at 16:05 ---------- Previous post was at 16:01 ----------

Overigens is cardio niet direct nodig, met full body verbrandt je al bergen kcal. Maar als je het bijv. leuk vindt om te hardlopen ofzo kan het ook weinig kwaad zolang het je prestaties in de sportschool niet in de weg staat (2 uur wielrennen /hardlopen en de dag erna squatten wordt misschien lastig).

En om blessures te voorkomen; zoek op youtube naar filmpjes hoe je oefeningen uit moet voeren. Een paar goeie bronnen: Omar Isuf, Elliot Hulse, Scott Hermann, Matt Ogus.

Terug
Naar boven