Halo allemaal,
Ik heb nu een maand of 2 last van m'n rechterschouder als ik mn arm zijwaarts hoger dan 90gr. hou dan voel ik een pijnlijk gevoel. Toen ik dit voor het eerst voelde heb ik m'n schouders een week ontzien toen dit niet hielp. heb ik daarna een week alle oefeningen waarbij ik er last van had heel licht gedaan. Dit hielp ook niet, toen 2 weken totale rust genomen. Daarna weer heel lichtjes begonnen te trainen dus echt licht vb. bench 40 ipv 110 en niet te diep laten zakken en dan 20 ipv 8 herhalingen. Biceps, triceps alles heel licht gepakt veel herhalingen. Na zo 2 weken getrained te hebben nog niet echt verbetering. Anderhalve week geleden toch besloten het dan maar even totale rust te geven en nu merk ik wel een lichte verbetering echter..
Wat is het nu? In de sportschool lopen 2 fysio's rond die allebei iets anders zeiden na wat testjes de een zegt waarschijnlijk een ontsteking de ander een spierscheurtje. Allebei gaven ze het advies licht te blijven trainen. Maar ja weinig verbetering wat de pijn betreft dus net toch maar ff bij de huisarts langsgegaan en zij zegt: slijmbeursontsteking van de schouder, ik kan gewoon weer gaan trainen en mag van haar ook zwaar gaan trainen ze zegt dat je er geen spieren of aanhechtingen mee kunt beschadigen. Dus gewoon weer zwaar trainen tenzij het echt teveel pijn doet een beetje pijn mag. En Als het over een maand nog pijn doet wil ze een injectie geven.
Maar nu mijn vraag ok ze is huisarts en heb ook alleen goede ervaringen met haar, maar dit advies (zwaar doortrainen tenzij te pijnlijk) gaat zo'n beetje
tegen alles in wat ik op de verschillende fora hierover heb gelezen..
Iemand ervaring hiermee tips? Let me know want zie mezelf gewoon krimpen
Greetzz