Fitness Seller

Breaking News Doping werkt niet, dus legaliseren die handel ...

Week of 2 geleden was in het nieuws dat een groep wielrenners epo kreeg toegediend en een andere groep niet(wie wel of niet kreeg wisten de renners niet) en de uitkomst was dat iedereen even snel was als dat ze eerder met/zonder epo fietsten. Inmiddels is epo dan wel achterhaald en zullen er andere stofjes gebruikt worden maar moest even aan Armstrong denken, alle titels kwijt door epo en dan blijkt het goedje overrated...

Dat was een test bij amateurs, dus niet te extrapoleren naar profwielrenners, althans dat vond Boogerd.

Week of 2 geleden was in het nieuws dat een groep wielrenners epo kreeg toegediend en een andere groep niet(wie wel of niet kreeg wisten de renners niet) en de uitkomst was dat iedereen even snel was als dat ze eerder met/zonder epo fietsten. Inmiddels is epo dan wel achterhaald en zullen er andere stofjes gebruikt worden maar moest even aan Armstrong denken, alle titels kwijt door epo en dan blijkt het goedje overrated...

Hebben alleen epo getest,maar de renners gebruikte combinaties epo en groeihormonen en bloeddoping deze combo's zijn niet getest.

Je zal toch vast de docu hebben gezien, Armstrong gebruikte veel meer dan enkel epo. Het goedje kwam alleen zo in het nieuws omdat het toen nieuw was. Desalniettemin won Armstrong natuurlijk omdat hij de beste was van de hele groep dopingzondaars. (99% denk ik)
Toch kan ik me dat onderzoek niet helemaal voorstellen en dat het enkel een placebo effect heeft.

Terug
Naar boven