AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws Dopingcontrole Healthcity Bilzen

een vervuilde biefstuk met 500mg test :trollface:

Ik probeer gewoon aan te halen dat de grens nogal vaag kan zijn. Ik bedoel stel dat ik als Nederlander een weekendje naar België ga. Ik zit midden in mn kuur en ik heb in Nederland m'n laatste inject gezet. Ik ga nietsvermoedend naar België waarvan ik dan toch weet dat je daar niet mag gebruiken. Technisch gezien doe ik in België niets verkeerd. Stel ik weet niet dat AAS vervolgens nog dagen in je lichaam zitten. En ineens krijg ik een controle...

miss wordt dat dan ook gezien als onder invloed zijn?
ik bedoel je kan ook weed smoren in holland en dan 'high' over de grens komen.

miss beschouwen ze je als high :D

miss wordt dat dan ook gezien als onder invloed zijn?
ik bedoel je kan ook weed smoren in holland en dan 'high' over de grens komen.

miss beschouwen ze je als high :D

Dan zou dat gewoon in de wet moeten staan, met minimale hoeveelheden waarna je niet meer een voertuig mag besturen. Dan gaat het alsnog niet om het gebruik op zich.

als je positief test, zeg je toch gewoon dat je een vervuilde beafsteak hebt gegeten?
kan je zo verder naar huis fietsen

...
je weet dat die testen in een labo worden gedaan right? Dat duurt tijd?

Als je plast ben je vrij erna.
Als je niet plast krijg je aanhoudingsbevel aan je kloten, huiszoekingsbevel, en evenhoge boete.
Binnen competitie doen ze enkel huiszoeking, boete evenhoog.

Ik heb niet geplast 2 jaar geleden op Sterkste man van België omdat ik cocaine had genuttigd 2 dagen eerder(en ephidrine voor de wedstrijd). Had ik geplast, had ik mijn job kwijtgeweest. Nu had ik een onverwachte huiszoeken paar dagen later, niks gevonden natuurlijk. Maar het heeft wel mijn relatie gekost.

Laatst bewerkt:
Jezus christus wat ben jij een uilskuiken. Goh! we kunnen dus gewoon weigeren en dan krijgen we geen boete! WOW dat daar nog nooit iemand op is gekomen.

Iedere bestuurder is verplicht om mee te werken aan een blaastest. Als je weigert dan levert de weigering op zich alleen al een misdrijf op. Een weigering staat bij de rechter gelijk aan de hoeveelheid drank, die de hoogste veroordeling oplevert.

Als je weigert ben je dus nog dommer dan iemand die drank op heeft en wel blaast. Succes bij de volgende controle ;)
Weigering van een blaastest is 150 euro.

Maar ze kunnen je toch nooit veroordelen op alleen een verdenking?

Tevens maak ik me geen zorgen, ik drink niet als ik rij.

Het is toch een prive plaats? Wat hebben ze er te zoeken?
Dan moeten ze al grondige bewijzen hebben om er iets komen te zoeken.
Huiszoekingsbevel ????

Weigering van een blaastest is 150 euro.

Maar ze kunnen je toch nooit veroordelen op alleen een verdenking?

Tevens maak ik me geen zorgen, ik drink niet als ik rij.

Wettelijk heb je de verplichting om aan een blaastest mee te werken.

Alcohol

Het is verboden om een voertuig te besturen als het alcoholgehalte in het bloed meer dan 0,5 ‰ bedraagt (ca. 2 glazen), maar het is uiteraard het beste om nuchter achter het stuur te zitten. Wie wordt aangehouden voor een alcoholcontrole, is verplicht om daaraan mee te werken. Als iemand op straat de blaastest weigert en er is toch voldoende verdenking dat men alcohol heeft genuttigd, dan kan de politie bevelen mee te werken aan de ademanalyse op het bureau. Als men dan weigert om mee te werken of de ademanalyse zodanig saboteert dat er geen uitslag komt terwijl er geen medische redenen zijn om niet mee te kunnen werken, maakt men zich schuldig aan een verkeersmisdrijf. Hierop staan hoge straffen en het rijbewijs kan meteen worden ingevorderd. De straffen voor rijden onder invloed variëren van een geldboete tot enkele jaren gevangenisstraf. Ook kan een rijverbod opgelegd worden en kan de rechter de rijbevoegdheid ontzeggen voor max. 5 jaar (10 jaar bij recidive)

Bron: Openbaar Ministerie

Voorbeelden van situaties waarbij bestuurders niet meewerkte aan een blaastest

http://www.tctubantia.nl/regio/achterhoek/6353318/Rijbewijs-ingenomen-na-weigering-blaastest.ece

http://www.pzc.nl/regio/tholen/5324791/article6751764.ece

Er bestaat een situatie waarbij alleen een boete wordt opgelegd, het gaat dan om gevallen waarbij geen vermoeden is van overmatig drankgebruik. Is er geen concrete aanwijzing/ verdenking dat de bestuurder heeft gedronken (zoals dranklucht/ slingerend over de weg), dan is er sprake van een overtreding op grond wet Mulder. Ben je geen verdachte --> wet Mulder en dus boete 150 euro.

Stap 1
Bestuurder als bedoeld in Artikel 8 Artikel WVW

Stap 2:
Indien er sprake is van verdenking van bestuurder als bedoeld in artikel 8 WVW --> artikel 163 Lid 1 WVW --> Artikel 163 Lid 2 WVW

Artikel 163.Wegenverkeerswet
1. Bij verdenking dat de bestuurder van een voertuig heeft gehandeld in strijd met artikel 8, kan de opsporingsambtenaar hem bevelen zijn medewerking te verlenen aan een onderzoek als bedoeld in artikel 8, tweede lid, onderdeel a, en artikel 8, derde lid, onderdeel a.

2. De bestuurder aan wie het in het eerste lid bedoelde bevel is gegeven, is verplicht ademlucht te blazen in een voor het onderzoek bestemd apparaat en gevolg te geven aan alle door de opsporingsambtenaar ten dienste van het onderzoek gegeven aanwijzingen.

Stap 3:

De consequenties van overtreding van de wegenverkeerswet artikel 164 lid 2 sub c WVW

Succes bij de volgende verkeerscontrole ;)

Zelfde regels voor een speekseltest? -Wanneer die beschikbaar zijn-

In België is weigeren van een alcoholcontrole gelijk aan maximumstraf op positief testen. Blazen dus.

Tss echt te erg voor woorden..
Daar sta je dan als opa compleet onschuldig

Direct weet ik niet, indirect kunnen ze dat zo opvragen, wordt doorgegeven aan justitie(kan ook rechtszaak van komen).
Als je dan een functie hebt waar gerechtelijk verleden van belang is: bye bye job.

Bv bij bewakingsactiviteiten, politie, ...
Bewijs van goed gedrag en zede, zijn ook een paar gradaties in(gewoon, om met kinderen te werken).
Maar als je ergens werkt en dan iets tegenkomt waardoor je op de zwarte lijst komt, geen goed gedrag en zede meer.
Hoe komt je werkgever dit te weten?

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

...
je weet dat die testen in een labo worden gedaan right? Dat duurt tijd?

Als je plast ben je vrij erna.
Als je niet plast krijg je aanhoudingsbevel aan je kloten, huiszoekingsbevel, en evenhoge boete.
Binnen competitie doen ze enkel huiszoeking, boete evenhoog.

Ik heb niet geplast 2 jaar geleden op Sterkste man van België omdat ik cocaine had genuttigd 2 dagen eerder(en ephidrine voor de wedstrijd). Had ik geplast, had ik mijn job kwijtgeweest. Nu had ik een onverwachte huiszoeken paar dagen later, niks gevonden natuurlijk. Maar het heeft wel mijn relatie gekost.
En een boete gekregen?

Bewijs van goed gedrag en zede, zijn ook een paar gradaties in(gewoon, om met kinderen te werken).
Maar als je ergens werkt en dan iets tegenkomt waardoor je op de zwarte lijst komt, geen goed gedrag en zede meer.
Hoe komt je werkgever dit te weten?

niet echt veel gradaties, type 1 of type 2 :D

Komt erop neer dat ik een ex-collega door zo'n positieve drugstest zijn job kwijt is, en iemand van mijn mma-gym in de tijd was flik, positief op cocaine(samen met 4 anderen van onze club, dus ws heeft iemand hem dat gedraaid) en ook bye bye job.

Hoe ze het te weten zijn gekomen, geen id.

aye, 1000 euro. En nog altijd geschorst, tot februari.

Laatst bewerkt:
als je positief test, zeg je toch gewoon dat je een vervuilde beafsteak hebt gegeten?

Ik heb ooit eens een drugstest moeten doen waarop ik positief testte en gebruikte toen ook het excuus dat iemand mij iets in het drinken gegooid had. Echter bleek ik na onderzoek in het ziekenhuis bijna 3x zoveel in mijn lichaam te hebben als was toegestaan (amfetamines :p) :D

Als ik het me niet vergis is dit enkel in Vlaanderen zo. Het Vlaamse dopingbeleid is trouwens onlangs onder vuur gekomen door een internationale instantie wegens te streng (kan me geen details herinneren).

Sport zelf ook in een Healthcity (op mijn unif en dus goedkoop voor mij, don't be hatin') en zou me een hoedje schrikken moest daar ineens controle komen. Al zou het wel grappig zijn om enkele wannabe's te zien panikeren :)

18/05/'09 Het Belgisch kampioenschap bodybuilding in het Nederlandse Vlissingen heeft niet plaats gevonden. Geen enkele van de 20 deelnemende atleten in het Theater Arsenaal wilde nog aan de wedstrijd deelnemen, toen ze merkten dat er dopingartsen van de Vlaamse Gemeenschap aanwezig waren. De namen van de weggelopen atleten zijn genoteerd.

"Wij zijn aangekomen op het ogenblik van de weging van de atleten. Toen hebben ze allemaal hun kar gekeerd en zijn weggegaan", aldus Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap. Driehonderd toeschouwers moesten zonder wedstrijd naar huis.

Geen andere verklaring
"Ik kan daar maar één besluit uit trekken maar dat is een louter persoonlijke mening. Iedereen daar heeft doping gebruikt. Ik zie geen andere verklaring voor hun gedrag. Ik heb het nog nooit zo grof meegemaakt", aldus Hans Cooman. Hij wil niet dat deze vaandelvlucht van de bodybuilders zonder gevolgen blijft.

De namen van de bodybuilders zijn genoteerd. Zij kunnen achteraf toch nog gecontroleerd worden. Vorig jaar werden er in het bodybuilden 29 controles uitgevoerd, daarvan bleken er 22 positief.

De amateurfederatie van bodybuilders ontkent dat er sprake zou zijn van een groot dopingschandaal bij het Belgisch kampioenschap in Vlissingen. Volgens de federatie is de versie die Hans Cooman nu geeft niet correct. Maar over wat er dan wel precies gebeurd is, blijft de federatie op de vlakte.

Terug
Naar boven