Fitness Seller

douane kosten berekenen?

Ano_1986_0

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
10
is het mogelijk om ergens een overzicht te krijgen hoeveel taks en kosten je moet betalen als je een bestelling (suplementen) doet uit het buitenland?

de bestelling bedraagt een kleine 25-30 LBS (ongeveer 13 tot max 16kg)

het heeft ook met de waarde van de spullen te maken.

het heeft ook met de waarde van de spullen te maken.

Idd! Volgens mij wordt daar het meest naar gekeken. Anders moet je eens op de site van de belastingdienst kijken. Daar staat ook de douane bij. Verder zou je ze nog kunnen bellen.

• Topic Starter Topic Starter
bellen naar de belastingsdienst of naar het bedrijf die de spullen levert,of naar het verkooppunt?

Zover ik weet hangen er toch geen douanekosten meer aan het verzenden binnen europa?

Ik heb hier nog een factuur liggen: op de productwaarde van 119 USD zal ik €38 betalen aan BTW (€20,75) en invoerrechten (€10,76) en administratiekosten (€7,20). Verzending is via FEDEX gebeurd.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier nog een factuur liggen: op de productwaarde van 119 USD zal ik €38 betalen aan BTW (€20,75) en invoerrechten (€10,76) en administratiekosten (€7,20). Verzending is via FEDEX gebeurd.

:eek: :eek: :eek:

het totale bedrag ,producten + verzendig bedraagt ongeveer 680$ de producten alleen kosten ongveer 495$ kan er dat dan iemand door op 1 of andere manier berekenen?

In Nederland betaal je 6% BTW over het totale bedrag inclusief verzendkosten. Als je pech hebt rekenen ze soms zelfs 19%, is mij ook gebeurd.

Invoerrechten is uit mijn hoofd 12% en wordt alleen berekend over het bedrag van je producten.

Kan dat ik eea door de war haal, is al een tijdje geleden dat ik uit de VS besteld heb en met de douane in conflict ben geraakt.

heb al een paar keer pech gehad, ruim gerekend kwam ik ongeveer op 30% uit die je erbij mag rekenen... maar verschilt natuurlijk van product naar product, ene was sri voor wagen, andere setje grippers van ironmind...

voor belgie invoer ongeveer 10% + btw... 21%.

moet je positief zien, als je pecht hebt en er wordt gerekend, dan doe je nog een koopje in vergelijk met aankopen binnen eu...

In Nederland betaal je 6% BTW over het totale bedrag inclusief verzendkosten. Als je pech hebt rekenen ze soms zelfs 19%, is mij ook gebeurd.

Invoerrechten is uit mijn hoofd 12% en wordt alleen berekend over het bedrag van je producten.

Kan dat ik eea door de war haal, is al een tijdje geleden dat ik uit de VS besteld heb en met de douane in conflict ben geraakt.

Zoals de meeste mensen. Bestellingen uit de VS worden steeds meer en steeds intensiever gecontroleerd omdat de staat er goed op kan verdienen.
Kortom een hoop sores en vervelende bijzaken als je zo graag je proto een tientje of wat goedkoper wil hebben. Zoek een goedkope EU/NL aanbieder, die zijn er genoeg en je hebt je spullen tenminste op tijd.

De hype van bestellen uit Amerika voor 2 stuivers is over. ;)

Terug
Naar boven