XXL Nutrition

Dringend advies nodig!

spikos

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
137kg
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Spike ben geboren in DenHaag en ben woonachtend in Beverwijk. Ben 25 jaar oud en woon samen.

Ik zal jullie in het kort vertellen wat mijn probleem is en weet dat hier mensen zijn die me echt kunnen helpen. Heb een half jaar geleden een topic gelezen hierzo over een man van 140kilo die heel graag wou afvallen maar elke keer niet lukte via het forum kwam hij in contact met mensen die hem konden helpen dit is uiteindelijk gelukt hij viel goed af en kreeg een beter leven.

Mijn verhaal,

Het begon zoon kleine 5 jaar terug ik was een sport man ik voetbalde en zat om de dag in de sport school ik deed toen ook aan kracht training samen met mijn (ex) vriendin we waren een heel goed duo en we ging altijd zin of geen zin we gingen... Ik had een mooie bouw en was te vreden. Jammer genoeg liep het stuk en we gingen uit elkaar. Ik heb toen bijna 7 weken weinig tot niet gegeten gewoon van verdriet.

3 maanden erna ontmoete ik mijn huidige vriendin (schat van een vrouw)
Ben nog steeds blij met der en gaat prima. Alleen 1 probleem ze hield van lekker eten en kon koken als een chefkok. Door haar ben ik gaan houden van eten... jammer genoeg van verkeerd eten en vooral veel eten (helaas ook onregelmatig) Zoals jullie weten is dit geen goeie combinatie ergens wist ik het maar het eten was mij de baas. We aten elke dag heerlijk en lekker alleen nu zoon 5 jaar later weeg ik rond de 145kilo en ben 189cm lang. Ik raakte verslaaft aan eten en niet zoon beetje ook. Ik raakte in een depressie en beloonde me elke keer weer met eten. Misschien zijn er mensen die dit herkennen? Het is een hell want de enige die je voor de gek houd is jezelf...

Ik voelde me al 3 jaar niet lekker en niemand wist wat het was en werd elke keer naar huis gestuurd door de artsen het is stress hier neem dit maar of neem dat maar ik werd er gek van ik raakte steeds dieper in een depressie uiteindelijk werd ik gek echt gewoon gek en heel agressief.
Het werd van kwaad tot erger ik had vaak ruzie en ik kon der niks aan doen ik voelde me echt heel rot. Misschien hebben jullie hem al door...

Jep ik had diabetes type 2 hier liep ik dus al jaren mee misschien wel vanaf me geboorte ik heb geen idee. Door de suikerziekte was ik altijd moe en sloom ik at en dronk gigantisch veel en ik sliep haast nooit want dat ging niet ik leed ook aan slapeloosheid. Eigenlijk weet ik nu sinds een jaar dat ik diabetes heb. Dit kwam als een klap en heeft me leven in rep en roer gebracht. Ik was even niet meer mezelf ik wist niet of ik wel zo wou leven ik werd gewoon van gek naar gestoord ik werd echt helemaal niet meer mezelf.

Uiteindelijk na insuline spuiten en hoge bloeddruk pillen begon ik weer op te knappen ik voelde me als nieuw dit had ik in geen jaren meer gehad ik had energie voor 3 ik was niet meer te houden het ging weer lekker...

Ik sta nu wat sterker in me schoenen alleen er zit iets me heel erg dwars afvallen lukt me niet echt. Ik hou me aan een dieet nu een paar maanden maar het gaat me niet snel genoeg heb problemen gehad met het instellen van me diabetes en had elke keer te hoge scores (bloedsuiker gehalte meten)

Nu willen de artsen in het ziekenhuis een maag verkleining gaan doen. Gelukkig is dit uitgestelt tot juni/juli. Ik moet nu 20kilo afvallen voor die tijd anders kan de operatie verkeerd gaan of in ieder geval er zouden risico's zijn.

Nu wil ik mijn oude leven weer op pakken ik wil weer de sport school in duiken en ik wil snel afvallen ik wil zien dat ik het op eigen houtje kan ik wil namelijk niet geopereerd worden ik denk als ik mezelf er toe kan zetten om naar de sport school te gaan en of andere dingen doen die zouden kunnen helpen ben ik hier toe bereid.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen ik zit ook met een hoge bloeddruk en met diabetes type 2 en ik volg een dieet maar ik wil normaal kunnen leven hoe kan ik dit het beste doen..

Als ik geen hulp wou of niet me best ga doen dan zou ik hier geen topic openen en jullie met mijn probleem lastig vallen... Ik ben ten einde raad ik wil het zonder operatie doen en ik wil afvallen liefst zo snel mogelijk (jaja het klinkt zoals iedereen die wilt afvallen)

Dit is mijn doel:

-afvallen
-diabetes onder controlle krijgen
-gezond leven en eten
-terug me oude leven oppakken en weer kracht training gaan doen.
Als ik een maag verkleining krijg gaat dit niet lukken omdat ik weinig kan eten en drinken.

Wie kan mij echt helpen? Ga aub niet zeggen eigen schuld of wat dan ook ik heb hier nu 2 maanden over nagedacht en het heeft me veel verdriet gedaan. Dat ik het tot zover heb laten komen...

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik met shake's bij de drogist vandaan een heel end kwam. Ik wil advies van jullie niet die van een arts waar ik gewoon een nummertje ben of weer 1 van hun clienten...

Als ik hulp krijg van jullie wil ik hier wekelijks posten hoe de week is verlopen. Een soort van dagboekje zeg maar.

Alvast super bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen. Liever jullie als mijn artsen in het ziekenhuis!

Lees het boek Burn the Fat Feed the Muscle.

Daarin staan ideeen om gezond te eten en dus ook tegen diabetes.
Het begin van het boek is gebaseerd om je te motiveren om het te doen.

Als ik jou was ik begonnen met bewegen en dan al het slechte en vette voedsel weggooien.
Ook niet van die shakies van de kruidvat, maar gewoon vast voedsel zodat je metabolisme hoog blijft.
Ook complexe dingen eten zoals volkoren brood ipv wibrood.
En dan het aantal kcal wat je nu eet met 100 per dag verminderen naar ongeveer 2500-3000.

Laatst bewerkt:
Spike, den haag, 25 jaar oud?

m1dz7wpa18he.jpg
?

Allereerst, gefeliciteerd met de eerste stap. Die is het moeilijkst:)
Nu is het gewoon stap voor stap naar je doel. Per week denken en niet naar juli kijken. Per dag kijken wat je dag taken zijn, schrijf het op en behaal je doelen. Ik heb hieronder een lijstje met tips:

• ·Waarom je wilt afvallen en je oude leven terug wilt is duidelijk. Houd dit in gedachten. Schrijf het op en herinner jezelf eraan. Enkel positieve gedachten!
  • ·Ik zou eerst voor hulp binnen je familie zoeken, zorg ervoor dat je emotioneel gesteund wordt. Dat ze je helpen waar nodig en dat ze je behoeden als jij een chocolade cakeje naar binnen werkt. Zoek mensen op die hetzelfde willen als jij. Ik zou hier op DBB een log openen zodat je je progressie hier kan posten en wij wellicht ook steun/tips kunnen geven.
  • ·Focus op wat je wilt. Niet op wat je hebt. Jij wilt 10%(?) vet, focus hierop. Dit kan erg veel voor je doen. Je hebt het lichaam eerder gehad, dus het is zeker mogelijk.
  • ·Stel realistische doelen volgens de SMART methode. Dus bijvoorbeeld elke week 1 % vet verliezen. (zal in het begin 2-3% zijn)
  • ·Neem kleine stappen. Schrijf op wat je per dag moet doen. Dus 6 keer eten, 5liter water drinken, groenten eten bij elke maaltijd, proteïnen eten bij elke maaltijd. Etc. Je moet minimaal 3 weken een nieuwe gewoonte volhouden voordat het een echte gewoonte is.(herprogrammeren van je gedachten)
  • ·Haal je doelstellingen, houd ze bij op papier. Meet je progressie en maak foto’s. Dit kan echt een goeie hulp zijn. Soms zul je het niet meer zien zitten, als jij dan je progressie tot die tijd ziet en je trainingslog leest, zul je zien dat het motiveert.

Laatst bewerkt:
+1 en vooral lezen lezen lezen en uitproberen!

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Ik volg al 3 weken een dieet en dit gaat tot nu toe erg goed ik raak geen extra ding meer aan en na een week volhouden met moeite merkte ik in de 2e en 3e week dat ik geen eens meer iets extra's wil niet eens een droog crackertje of wat dan ook.

Ik wil ook mijn afval race op schrijven en foto's maken ik weet dat dit inderdaad erg goed helpt. Ik ga me best doen.

Zijn er ook nog middelen die me erbij kunnen helpen? Waardoor me vet misschien makkelijker verbrand?

bedankt zover en nee ik ben niet die Spike van de foto maar ik ken hem toevallig wel.

groetjes

Terug
Naar boven