Fitness Seller

Droog of massa?

Muscler

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Ik heb gehoord dat wanneer je met lichte gewichten veel herhalingen doet je sterker wordt en ook strakker gespierd. Alhoewel het aangeraden is voor mensen die moeten afvallen, ik voel persoonlijk hiermee meer spierpijn na een set dan wanneer ik met zware gewichten minder herhalingen doe. Maar goed, ik weet dat ik niet hoef af te vallen (juist andersom), dus wat zal ik doen?

Graag vertellen hoeveel sets en herhalingen per oefening.

Laatst bewerkt:
Post anders even hoe je erbij staat. En weinig herhalingen met veel gewicht is het best voor spiergroei en massa. Vanaf je boven de 15 gaat is het spieruithouding. En spierpijn is geen indicatie voor groei of een goeie training. Niet te veel luisteren naar mensen die er niets van kennen , goed het forum hier doorlezen en je zal meer weten dan 95-99% van je gym.

• Topic Starter Topic Starter
Post anders even hoe je erbij staat. En weinig herhalingen met veel gewicht is het best voor spiergroei en massa. Vanaf je boven de 15 gaat is het spieruithouding. En spierpijn is geen indicatie voor groei of een goeie training. Niet te veel luisteren naar mensen die er niets van kennen , goed het forum hier doorlezen en je zal meer weten dan 95-99% van je gym.
Aha ok ok! Hey, wat bedoel je precies met ''Post anders even hoe je erbij staat.''? Lengte, gewicht etc.?

post ff je lengte/gewicht/vp% hoelang je traint, en je schema's

Ik heb gehoord dat wanneer je met lichte gewichten veel herhalingen doet je sterker wordt en ook strakker gespierd. Alhoewel het aangeraden is voor mensen die moeten afvallen, ik voel persoonlijk hiermee meer spierpijn na een set dan wanneer ik met zware gewichten minder herhalingen doe. Maar goed, ik weet dat ik niet hoef af te vallen (juist andersom), dus wat zal ik doen?

Graag vertellen hoeveel sets en herhalingen per oefening.

12 sets per week
8-12 reps per set.

post ff je lengte/gewicht/vp% hoelang je traint, en je schema's
Lengte: 178 cm., Gewicht: 68 kilo en van de vet% weet ik niet hoe je het uitrekent. Kan iemand even linken? Heb nooit echt een schema gehad, ging gewoon door met wat ik al wist. Train rond de 3 maanden.

schema

wie kan me helpen met een trainings schema voor bodybuilding ben pas begonnen grtz ???

kuur

aja en weet niemand meschien wat een goeie kuur zo zijn om bij mijn training te pakken :cool:

@pep,
kerel dit meen je niet!

ga lezen train een aantal jaar en ga dan pas denken aan kuren ofzo.
nadenken heet dat gast..

TS, wil je vooral heel sterk worden of vooral heel gespierd.

Richtlijnen zijn doorgaans 3-5 voor kracht, 8-12 voor massa, 15+ voor uithouding.

Ieder lichaam werkt uiteraard anders en je zou hier eens wta meer info moeten zoeken als je echt de finesse wilt weten.

TS, wil je vooral heel sterk worden of vooral heel gespierd.

Richtlijnen zijn doorgaans 3-5 voor kracht, 8-12 voor massa, 15+ voor uithouding.

Ieder lichaam werkt uiteraard anders en je zou hier eens wta meer info moeten zoeken als je echt de finesse wilt weten.
Ik wil vooral gespierd worden. Dat betekent dus dat ik moet gaan bulken, toch? Met andere woorden acht tot twaalf herhalingen doen, en qua voeding boven me kcal behoefte zitten. Om te weten wat je dagelijkse behoefte is moet toch het vetpercentage berekent worden? Hoe haalt men daaruit de dagelijkse kcal behoefte? En hoeveel sets moet ik doen per oefening tijdens fitness?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven