airwalk of fietsen, ik doe niet aan hardlopen want ik heb geen zin in blessures. Hartslag tussen 150-180 meestal - ligt aan mn bui. Ik hou van afwisselen, maakt het minder saai.
LEZEN!
De vetverbranding hartslag is een belangrijke factor wanneer je wil vermageren. Het doel van aërobe training is om je hartslag gedurende een bepaalde tijd (minstens 20 minuten) op een hoger niveau te brengen. Het is zeer belangrijk om op de juiste hartslag te trainen.
Om een optimale vetverbranding te bekomen, moet je hartslag tijdens de training in een bepaalde zone blijven. Deze zone is gebaseerd op je leeftijd, je hartslag in rust en het gewenste resultaat.
De hartslag waarop je cardiovasculair systeem verbetert, ligt op 80 tot 85% van je maximale hartslag. Bovendien is je vetverbranding in deze zone optimaal. Om je maximale hartslag te bepalen, kan je 220 verminderen met je leeftijd. Van deze uitkomst neem je 80 en 85%, dit is de zone waarbinnen je hartslag moet liggen tijdens aërobe activiteiten. Als voorbeeld nemen we een persoon van 34 jaar oud.
Maximale hartslag: 220 – 34 = 186
Optimale hartslagzone voor aërobe training:
186 * 80% = 148
186 * 85% = 158
Als deze persoon de beste resultaten wil boeken met aërobe training, moet een activiteit gedurende 20 tot 30 minuten volhouden houden, terwijl de hartslag binnen de zone 148-158 ligt.
De trainingshartslag geeft de intensiteit van de training aan. Trainen aan de juiste intensiteit levert de beste resultaten op. Daarom is het gebruik van een hartslagmeter ten zeerste aan te raden. Deze geeft steeds de hartslag aan, waardoor je gemakkelijk kan bijsturen: misschien moet je harder trainen, of misschien train je reeds te hard en moet je wat gas terugnemen.
Persoonlijk heb ik zeer positieve ervaringen met een hartslagmeter. . Zonder een hartslagmeter betrap ik mezelf erop dat ik tijdens de opwarming te snel en tijdens de training zelf te traag loop. Een hartslagmeter is onmisbaar voor iedereen die zijn conditie wil verbeteren en een optimale vetverbranding wil bekomen.
Oefeningen met hoge intensiteit zijn oefeningen die uitgevoerd worden op ongeveer 80% van de maximale hartslag, terwijl met oefeningen met lage intensiteit bedoeld wordt dat deze training gebeurt op minder dan 70% van de maximale hartslag.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
groeten!
---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------
Waarom eet iedereen altijd kipfilet? Kalkoenfilet bevat minder vet en meer eiwitten...
Is dat beetje vet zo erg dan ?
Koken dat spul!
en het is vaak per KILO te koop