Fitness Seller

Duizenden doden in louisiana

spiertje16

Monstrous Giant
Waardering
0
Duizenden doden in Louisiana

Uitgegeven: 1 september 2005 15:59

BATON ROUGE - In de Amerikaanse staat Louisiana zijn door de orkaan Katrina duizenden mensen om het leven gekomen. Dat heeft de Democratische senator Mary Landrieu donderdag gezegd.

"We begrijpen dat er duizenden doden zijn", aldus de senator tijdens een persconferentie in Baton Rouge. Ook in andere staten zijn veel mensen omgekomen

http://www.nu.nl/news/583695/29/Dui..._Louisiana.html

duizenden doden :eek:
niet normaal
die mensen wisten van de orkaan

Ernstige shit idd. Ben benieuwd hoe het dodental zich ontwikkeld de komende dagen, hoop het beste voor die mensen daar.

Je moet trouwens niet vergeten dat er een hoop mensen bij zaten, die niet de middelen hadden om te vluchten he. En uiteraard ook mensen die de gehele ramp gewoon onderschatten.

usa durft zelfs te beweren dat deze ramp erger is dan de tsunami....wat een lef...ongelovelijk

• Topic Starter Topic Starter
sirieus?
waar staat dat dan?

arrogante amerikanen.. heb je gezien op tv wat voor schorem het overleeft heeft!
ongelovelijk. natuurrampen zijn er om de mensheid te zuiveren.. en dan blijft dat soort leven!
klinkt misschien hard, maar denk er eens over na

Denk eraan dat als hier ooit een echte ramp is, we ook in Nederland helaas hele groepen hebben die aan het plunderen en roven zouden slaan.

Vond het aan de ene kant wel grappig om te zien op het nieuws dat iedereen pakte wat 'ie pakken kon :D tjah als het gratis is..

Maar duizenden doden? Dat had ik echt niet verwacht aangezien de mensen het van te voren wisten. Zijn dat die mensen die in het stadium zijn gebleven?

Er zijn veel doden gevallen in Biloxi, maar nu dus ook in New Orleans omdat de hele stad is overstroomd. Beetje achterstallig onderhoud, vooral omdat de regering het niet nodig vond om New Orleans beter te beschermen. 50% minder budget sinds 2001.

bashein zei:
Denk eraan dat als hier ooit een echte ramp is, we ook in Nederland helaas hele groepen hebben die aan het plunderen en roven zouden slaan.

Ik zou het ook doen en mijn vriendin zegt net dat ze het ook zou doen!
al die goederen zijn verzekerd! en tja ik heb ik tijd van nood altijd al een thuis bioscoop gewilt :D

Het is totale anarchie daar. Volgens mij is zelfs Marshall Law van kracht nu daar, wat de macht totaal bij het leger legt.

Plunderaars worden nu neergeschoten, maar andersom worden ook reddingshelicopters beschoten. Er is een tekort aan medicijnen, voeding en schoon drinkwater. De kans op een uitbraak van ziektes is groot.

Zeer apart om te zien hoe dit kan gebeuren bij een westers land met zoveel resources tot z'n beschikking als de VS.

Totale chaos in New Orleans

BATON ROUGE - Een detachering van driehonderd manschappen van de Nationale Garde is donderdag in New Orleans (Louisiana) geland om de orde te herstellen. De militairen kregen de toestemming om op "geteisem" te schieten, maakte de gouverneur van Louisiana bekend.

De soldaten waren in Irak gestationeerd. De groep is goed getraind, ervaren en "oorlogsbeproefd", aldus gouverneur Blanco. Volgens haar weten deze troepen hoe ze moeten schieten en doden en "zij zijn meer dan bereid om dat te doen, mocht het nodig zijn".

Een chef van de staatspolitie van Louisiana bestempelde de situatie op het gebied van recht en orde in New Orleans als "slecht". Maar volgens hem zijn de anarchistische wantoestanden rond de noodopvang in het stadion Superdome "gestabiliseerd". Hij erkende dat agenten hun politiepenning hebben teruggegeven omdat zij er niets voor voelden plunderaars te bestrijden.

Noodhulp

De Amerikaanse Senaat is donderdag akkoord gegaan met het verzoek van president Bush om 10,5 miljard dollar beschikbaar te stellen voor noodhulp. Vrijdag buigt het Huis van Afgevaardigden van het Amerikaanse parlement (Congres) zich over het voorstel.

Waarnemers gaan ervan uit dat ook het Huis het geld beschikbaar stelt. Bush kondigde voor de komende weken een tweede verzoek voor noodhulp aan.

http://www.nu.nl/news/583947/22/Totale_chaos_in_New_Orleans.html

Is wel ironisch dat het gebeurt in een gebied met veel petrochemische industrie. Klimaatveranderingen zijn de oorzaak dat dit soort rampen groter en groter worden. Klimaatveranderingen en uitstoot petrochemische industrie + uitstoot consumenten kan die klimaatveranderingen veroorzaakt hebben. Directe verband is dan misschien nooit echt aangetoond maar het feit blijft dat er steeds meer veranderingen in het klimaat gemeten worden die niet echt logisch zijn.

Champ zei:
arrogante amerikanen.. heb je gezien op tv wat voor schorem het overleeft heeft!
ongelovelijk. natuurrampen zijn er om de mensheid te zuiveren.. en dan blijft dat soort leven!
klinkt misschien hard, maar denk er eens over na

Denk zelf eens na zou ik zeggen voordat je dat soort ongenuanceerde uitspraken doet.

MrJ zei:
Zeer apart om te zien hoe dit kan gebeuren bij een westers land met zoveel resources tot z'n beschikking als de VS.

Niet echt - De bevolkingsdichtheid van Amerika is gelijk aan een Nederland met 1 miljoen mensen ipv 16. Ook zijn de afstanden en bereikbaarheid dmw wegen en infrastructuur in sommige (armere Zuidelijke) staten niet op en top. Het is niet zomaar één land zoals de kleine Europese landjes, maar een huge continent waar het inzetten van de beschikbare resources niet zonder slag op stoot gaat.

huckfinn zei:
Niet echt - De bevolkingsdichtheid van Amerika is gelijk aan een Nederland met 1 miljoen mensen ipv 16. Ook zijn de afstanden en bereikbaarheid dmw wegen en infrastructuur in sommige (armere Zuidelijke) staten niet op en top. Het is niet zomaar één land zoals de kleine Europese landjes, maar een huge continent waar het inzetten van de beschikbare resources niet zonder slag op stoot gaat.

Maar come on, dat hadden ze kunnen zien aankomen en alvast materieel in stelling kunnen brengen.

Buiten dat zou je vanm de VS verwachten binnen 24 uur alles op gang te hebben.

Maar goed, de beste stuurlui zitten op DBB. ;)

Martial law (niet Marshall law, alhoewel ik hem wel lachen en niet onlogisch vond) is goed in deze omstandigheden. Sommige agenten hebben hun funktie neergelegd omdat ze geen plunderaars wilden bestrijden. Wat is dat voor onzin? Zoals al door meer mensen aangehaald: zie je iemand eten stelen, dan laat je ze lopen. Zie je iemand met een breedbeeld-TV, dan schiet je hem neer. Wat is daar zo erg aan? Is diefstal minder erg omdat er op dat moment ook grotere problemen zijn? Nee.

MrJ zei:
Maar come on, dat hadden ze kunnen zien aankomen en alvast materieel in stelling kunnen brengen.

Buiten dat zou je vanm de VS verwachten binnen 24 uur alles op gang te hebben.

Materiaal is sneller in Irak dan Louisiana. :D

zover ik weeet is de orkaan net anders gegaan dan men had verwacht en zijn ook vele toch achter gebleven! en en orkaan die een compleet vracht schip even ergens anders neer zet een eebn stalen betonnen loods van zijn fundering trekt en deze even 50 meter verplaaatst lijkt me idd stukken zwaarder dan de tsunamie! al den ik wel dat die een groter gebied omstreek!

dj_phreak zei:
Martial law (niet Marshall law, alhoewel ik hem wel lachen en niet onlogisch vond) is goed in deze omstandigheden. Sommige agenten hebben hun funktie neergelegd omdat ze geen plunderaars wilden bestrijden. Wat is dat voor onzin? Zoals al door meer mensen aangehaald: zie je iemand eten stelen, dan laat je ze lopen. Zie je iemand met een breedbeeld-TV, dan schiet je hem neer. Wat is daar zo erg aan? Is diefstal minder erg omdat er op dat moment ook grotere problemen zijn? Nee.

Idd. Er zit een wezenlijk verschil in voedsel om te overleven dan een doorweekte Sony meenemen. :)

(Maar 't is dus Martial Law. :o )

dj_phreak zei:
Materiaal is sneller in Irak dan Louisiana. :D

Hehe, je zou 't bijna denken ja. :p

Terug
Naar boven