AndroidHealthClinic

Duizenden doden in louisiana

Ik zag vanmorgen beelden op het rtl nieuws waar een groep mensen massaal HELP roept.
Wat me wel opviel is dat 3/4 van de mensen van afrikaanse afkomst (of afro american) is.

Qua hulp schieten de autorieteiten natuurlijk zwaar te kort. Bij zo´n ramp moet er gelijk ingesprongen worden, ze hebben heus wel het materiaal ervoor hoor.

MrJ zei:
Maar come on, dat hadden ze kunnen zien aankomen en alvast materieel in stelling kunnen brengen.

Buiten dat zou je vanm de VS verwachten binnen 24 uur alles op gang te hebben.

Maar goed, de beste stuurlui zitten op DBB. ;)

true. Probeer je maar eens voor te stellen dat je een gebied van ettelijke honderden kilometers moet bevoorraden voor een miljoen mensen, terwijl het gehele gebied onder water staat, dijken zijn doorgebroken, bomen her en der de weg versperren, wegen anderszins onbegaanbaar zijn, er geen electriciteit is, etc etc.

Het is op gang, er is echter niet genoeg capaciteit (infrastuctuur) om het snel genoeg op de juiste plaats te hebben... 1700 vrachtwagens staan er klaar, maar je moet ook de juiste spullen op de juiste plek hebben om ze te kunnen vervoeren. En om te weten wat waar heen moet moet je eerst weten wat waar nodig is...

Overigens hoorde ik vanochtend iemand op TV zeggen dat de Amerikanen de ramp waarschijnlijk onderschat hebben door zich alleen te richten op de de orkaan zelf en niet op de watersnood die er nu heerst.

Peoples zei:
Ik zag vanmorgen beelden op het rtl nieuws waar een groep mensen massaal HELP roept.
Wat me wel opviel is dat 3/4 van de mensen van afrikaanse afkomst (of afro american) is.

misschien omdat 75% van de mensen daar zwart is ?

of bedoel je wellicht iets anders ?

dj_phreak zei:
Martial law (niet Marshall law, alhoewel ik hem wel lachen en niet onlogisch vond) is goed in deze omstandigheden. Sommige agenten hebben hun funktie neergelegd omdat ze geen plunderaars wilden bestrijden. Wat is dat voor onzin? Zoals al door meer mensen aangehaald: zie je iemand eten stelen, dan laat je ze lopen. Zie je iemand met een breedbeeld-TV, dan schiet je hem neer. Wat is daar zo erg aan? Is diefstal minder erg omdat er op dat moment ook grotere problemen zijn? Nee.

helemaal mee eens, je hebt toch voedsel en water nodig.

Peoples zei:
Louisiana, het zuiden, voormalig walhalla van de slavernij... Geen geschiedenis gehad op school?

Dani zei:
Louisiana, het zuiden, voormalig walhalla van de slavernij... Geen geschiedenis gehad op school?

Niet de gehele Amerikaanse geschiedenis!

Ik bedoel hier helemaal niks racistisch mee, viel me gewoon op.

wazzup zei:
Denk zelf eens na zou ik zeggen voordat je dat soort ongenuanceerde uitspraken doet.

Het is een extreme gedachtgang, maar vele natuurprogramma's en boeken over de geschiedenis van de mensheid is het daar over eens..

Alleen gebruiken die schrijvers andere woorden... zij zijn beter in woorden, daarom verdienen zij hun geld met schrijven en ikke niet

wie kent de tekst "survival of the fitest" niet.
Dat is een tekst die je moet lezen zonder daarbij je emoties te laten werken.
Als we het zouden hebben over een mieren kolonie dan zou je het misschien wel zo zien

Champ zei:
Het is een extreme gedachtgang, maar vele natuurprogramma's en boeken over de geschiedenis van de mensheid is het daar over eens..

Alleen gebruiken die schrijvers andere woorden... zij zijn beter in woorden, daarom verdienen zij hun geld met schrijven en ikke niet

wie kent de tekst "survival of the fitest" niet.
Dat is een tekst die je moet lezen zonder daarbij je emoties te laten werken.
Als we het zouden hebben over een mieren kolonie dan zou je het misschien wel zo zien
Je hebt gelijk. De intelligente mensen zijn gevlucht, de geestelijk of sociaal zwakkeren waren achtergebleven. Natuurlijk een grove generalisatie, maar het idee is niet eens vreemd.

Jezus. Van een VS forum dit verhaal. :(

Drove into HELL (New Orleans) last night... Sensitive types stay out
Thought maybe some might enjoy my adventure..

First off I wanted to post what REALLY is going on in this city. Please don't get this thread locked people. The news stations are only showing a minuscule of reality. This post may offend some people but I will post what I saw, like it or not it is REALITY.
.
.
.
.
.

Well last night I was watching the 6pm news when they announced the 17th street canal pumps failed as well as another break in the levee. My house is right off St. Charles Ave. and up to 6pm yesterday is was the only part of the city that was dry. Since the pumps failed and the new break St. Charles Ave. would be under 9ft of water in the next 12-15hrs. My brother and I felt if we wanted to save anything we had to leave NOW. We loaded up flashlights, rope, our medical ID's, both our .45 Glocks, 2 shotguns and rode out. En-route we listened to the radio which broad casted all the news about the looters and what not, in hindsight it was a mistake. My mother didn't want us to go by dad who is a Vietnam vet told to be safe and "shoot to kill" if it ever comes to that.

One the way we had to pass 5-6 checkpoints to allow entry into the city. We stated we were medical personnel who were activated, showed our ID and off we went. On the radio reports were coming in about the officer who was shot in the head, the 2 gunman who opened fired on the NOPD station, and how looters were carjacking cars to get out of the city. This started making my brother nervous and giving seconds thoughts.

Anyway we get to the city and it looks like a freaking war zone. The best visual I can give is the movie "Blackhawk Down" when all the Somalians are rushing the city. They are people EVERYWHERE, they are pissed off, and all have weapons, 2X4's, Axes, and guns. If this wasn't bad enough we are 2 white boys in a truck in a sea several hundred armed pissed off blacks. There wasn't a white person to be found. I couldn't get over the little 8-10yr old kids with weapons, I ever saw one carry a claw hammer!

These people were absolutely nuts rammed trucks(stolen I'm sure) in to jewelry stores stealing items, they were tearing apart Wal-Mart carrying out TV's, Playstations, DVD players, etc. One lady was wheeling out an entire rack of merchandise, not sure what it was but sure wasn't clothes for food. They were all laughing and carrying on like it's freaking Christmas.

We got stuck in traffic when we see the group of guys walking down the street w/ AK-47's, at that point the "pucker factor" kicked in, a couple Glocks and shotguns were no match for that. We haul azz trying to get to Uptown when we see these people chopping down the front door w/ an axe of this $4-5 million dollar mansion on ST. Charles Ave. I was just in total awe because it was so surreal. Making matters worse it's 11pm at night there is no electricity and you really can see anything or anyone until they are right up on you.

Our plan was to be in and out in 30min, this included putting his Harley on the trailer. It would have taken me 5-10min tops to get my stuff, all I wanted was my pictures from college, my clothes/shoes, and my computer tower. Well he got scared saying we are going to get jumped while putting the bike on the trailer. Keep in mind this is the only area in the city that is dry. So just like rats who move to higher ground these people were doing the same. Word must have gotten out that Uptown was dry so there started to be a large influx of people.

Needless to say he wanted to go home rather than take our chances. While it was the smart thing to do I was beyond infuriated w/ him because we made it this far. He just kept saying our lives aren't worth it. So we turned around, our next challenge was getting out of the city while not getting jacked. Reports came out that people were jumping in the back of truck holding the drivers at gunpoint. Traffic started to slow so I just nailed it got out as fast as I could.

Even though he was the voice of reason I'm still pissed. All I have is my life and the clothes on my back. I lost my house(which is now 9ft underwater) ALL my clothes, TV, computer, furniture, and photo albums and videos from childhood and college. What makes this worse is my brother owned the house and I was a tenant and I didn't have renters insurance, hindsight is 20/20.

I also hope everyone of the ****ing looters get Tetanus, E-Coli and F*(KING drown. I'm serious I really hope the all die for what they were doing to the city, killing people, and destroying homes. Never in my life have I ever seen people act live savages, it was truly sicking.

toch humor: ik weet nu al dat radicale zwarte leiders de schuld hiervoor toch op "the white man" gaan schuiven. Het is ook zo triest: ja, die mensen zijn inderdaad achtergesteld. En ja, ze hebben ook weinig kansen. Maar betekent dat, dat je je gelijk maar als een achterlijke inboorling moet gedragen? Mensen die dit doen hoeven geen kansen te krijgen, want ze zouden er toch niet mee om kunnen gaan. Het is toch al niet meer te redden, dus strategisch een paar (5-6) Daisycutters en dit hele probleem is permanent opgelost.

Diabetici die sterven door een tekort aan voeding en insuline, dat is schrijnend. Regering Bush heeft teveel ingezet op andere zaken, bescherming van gebieden die nu getroffen zijn heeft overduidelijk geen prioriteit gehad.

Was net op de radio de wanhopige oproep om hulp van een burgemeester, heel bizar.
Als we hier ooit een flinke dijkdoorbraak hebben zitten we ook met een probleem...

Dan heb ik in ieder geval erg natte voeten, de duinen zijn de laatste jaren ook niet echt goed onderhouden.

vorig jaar was er in nl ook een dijkdoorbraak, ik weet niet meer in welk plaatsje, maar sommige van die mensen hebben nog steeds geen geld gezien.

grote schoonmaak daar, wat ik nu erg ironisch vind is dat de us aan het buitenland achter geld vraagt en kan iemand die bush neerknallen met z'n "all prayers are with them", ze kunnen niet eten van je gebeden jong :(

triestige situatie daar, hopelijk overkomt het ons nooit

Joyce zei:
vorig jaar was er in nl ook een dijkdoorbraak, ik weet niet meer in welk plaatsje, maar sommige van die mensen hebben nog steeds geen geld gezien.

In 2003 in Wildernis was er wel een dijkdoorbraak...

Bron

'Meer dan 10.000 doden in Louisiana'

Niet normaal meer dit...... :(

'Meer dan 10.000 doden in Louisiana'

BATON ROUGE/NEW ORLEANS - De Amerikaanse senator David Vitter heeft vrijdag gezegd dat het aantal doden als gevolg van de orkaan Katrina alleen al in de staat Louisiana zou kunnen oplopen tot boven de 10.000.

"Ik schat dat het boven de 10.000 komt, maar dat is alleen een schatting", aldus de Republikeinse senator in Baton Rouge. Hij voegde er echter aan toe dat dit aantal niet is gebaseerd op officiële cijfers.

Bush

De Amerikaanse president Bush heeft vrijdag toegegeven dat de eerste hulp aan de honderdduizenden slachtoffers van de orkaan Katrina "niet acceptabel" was. Bush bracht vrijdag een bezoek aan de rampgebieden aan de zuidelijke Golfkust. Hij zegde toe dat nu alles in het werk gesteld zal worden om de getroffenen in Louisiana, Alabama en Mississippi te helpen.

In Biloxi (Mississippi) werd hij aangeklampd door jonge slachtoffers, die hij omarmde en kuste. De twee jonge vrouwen zeiden al dagen geen water en voedsel te hebben gehad. Bush beloofde hulp.

Militairen

De president ging niet naar het zwaar getroffen centrum van de bijna verzonken stad New Orleans waar elk gezag is verdwenen. De tienduizenden hulpbehoevenden, deels verzameld in en rond de Louisiana Superdome en een nabijgelegen congrescentrum, kregen vrijdagmiddag wel hulpgoederen toen een eerste, door militairen bewaakt, groot konvooi van vrachtwagens en bussen aankwam. Buurstaat Texas heeft zich intussen bereid verklaard tot 75.000 slachtoffers te zullen opnemen.

Kritiek

Bush en de federale overheidsdiensten stonden de afgelopen dagen bloot aan zeer zware kritiek. Zowel slachtoffers als lokaal bestuurders, onder wie burgemeester Ray Nagin van de goeddeels verzonken stad New Orleans, hielden Washington voor dat de hulp te laat op gang is gekomen.

Genoeg

Bush voelt er niets voor om geld dat voor Irak bestemd is, vrij te maken voor de slachtoffers van de orkaan Katrina. "We hebben genoeg middelen om het allebei te doen", aldus Bush vrijdag tijdens een bezoek aan de stad Biloxi in Mississippi, die voor een groot deel door Katrina is verwoest.

De afgelopen dagen is Bush meermalen opgeroepen middelen die voor Irak zijn bestemd, te gebruiken in de gebieden waar Katrina heeft huisgehouden.

"Ik hoor dat er hulp op weg is, maar ik zie niets. Het is gelul en er gaan mensen dood hier!", aldus Nagin tegen het lokale radiostation WWL.

Wanhoop

Televisiebeelden uit zijn stad toonden vrijdag een begin van een grote hulpoperatie met militaire konvooien in straten vol water, maar ook 'oorlogsbeelden' van verwoeste huizen, branden, gewapende bendeleden en huilende burgers die de wanhoop nabij zijn.

Geschoten

Nagin haalde fel uit in het interview en een later via CNN verspreide persverklaring. Hij riep de verantwoordelijken op "niet op hun kont" te blijven zitten. Er is te weinig drinkwater, de politie kan de situatie niet aan, aldus de burgemeester. Hij gaf aan dat de politie is weggetrokken uit het stadion , waar nog duizenden vluchtelingen zitten, omdat er wordt geschoten.

Honger

Volgens Nagin zijn er vanuit de Dome al 10.000 mensen geëvacueerd naar onder meer Houston (Texas), maar zeker 50.000 mensen in de stad wachten nog op hulp. Vele duizenden mensen in New Orleans hebben honger, dorst en gebrek aan medicijnen. Medische hulpverleners hebben te weinig materialen en moeders met baby's bivakkeren al dagenlang op straat in een drukkende hitte.

Explosie

De situatie in New Orleans bleef vrijdag ronduit dramatisch. Wetteloosheid en anarchie regeren de jazzstad. Het water in de straten raakt steeds meer vervuild. Veiligheidstroepen hebben opdracht gekregen te schieten op plunderaars en bendeleden die de deels verwoeste stad teisteren. Tot overmaat van ramp was er vrijdag een explosie aan de rand van New Orleans, waarbij mogelijk chemische stoffen zijn vrijgekomen.

Grote groepen agenten in New Orleans gaan niet meer aan het werk en volgens de burgemeester zijn er nog altijd veel te weinig hulptroepen zoals Nationale Gardisten om orde op zaken te stellen. Het Superdome wordt intussen bewaakt door scherpschutters en elders in de stad lag een politiebureau onder vuur.

Miljarden

Bush, in korte hemdsmouwen, zei in Mobile (Alabama) vrijdagmiddag in krachtige taal dat alles nu in orde zal komen. Bush beloofde hulp aan iedereen die het nodig heeft en voor voldoende financiering. De eerste 10,5 miljard dollar aan hulpgeldden zijn al vrijgemaakt, maar er is zeker meer dan het dubbele nodig.

"Als er problemen zijn dan pakken we die aan", aldus de president. Het was de eerste keer dat Bush zijn gezicht liet zien in de regio sinds Katrina maandag toesloeg.

Oplopen

Officieel zijn er ruim vierhonderd doden gevallen, maar het werkelijke aantal zal mogelijk in de duizenden lopen en volgens senator David Vitter weleens de 10.000 kunnen overstijgen. Vele honderdduizenden zijn ontheemd. De kritiek op de autoriteiten is groot onder de getroffenen.

Doden

Samen met burgemeester Nagin vragen velen zich af waarom Washington miljarden steekt in de oorlog in Irak en niet in staat is snel hulp te bieden eigen land. De hulpoperatie is nog slecht georganiseerd en als dat zo blijft dan vallen er nog veel meer doden, zo zeiden vaak wanhopige en veelal straatarme slachtoffers tegens verslaggevers.

Dakloos

Als gevolg van de orkaan Katrina zijn in het zuiden van de Verenigde Staten tussen 300.000 en 400.000 kinderen dakloos geworden, aldus het VN-kinderfonds Unicef. Kinderen vormen circa eenderde van het totaal aantal mensen dat door Katrina geen woning meer heeft. Een woordvoerder van Unicef zei "diep bedroefd" te zijn dat "wederom de armste en kwetsbaarste bevolkingsgroepen het meest te lijden hebben" onder de ramp.

Hersteld

De overstromingen van New Orleans - het gevolg van dijkbreuken - nemen voor zover bekend niet verder toe. Een deel van de kapotte waterkeringen zijn al hersteld. Ook vrijdag zeiden verscheidene experts weer dat het stelsel van dijken en kanalen dat het laaggelegen New Orleans droog moet houden, niet was bestand tegen een superorkaan als Katrina.

Er was onvoldoende aandacht door onderhoud en modernisering en daarvoor is het ook het huidige stadsbestuur van de stad verantwoordelijk, aldus commentatoren in grote Amerikaanse kranten.

Bitterheid

De chaotische en trage hulpverlening aan de slachtoffers van de orkaan Katrina zorgt in toenemende mate voor bitterheid en woede onder Afro-Amerikaanse leiders in de Verenigde Staten.

Achtergrond

Predikant Calvin O. Butts III van de Baptistische Kerk in Harlem legde in de vrijdageditie van The New York Times een verband tussen de gebrekkige hulpverlening en de achtergrond van de meeste slachtoffers van Katrina.

"Ik denk dat het veel te maken heeft met ras en klasse", aldus Butts. "De meeste getroffen mensen zijn arme mensen. Arme, zwarte mensen".

Andere zwarte bestuurders en geestelijken vergeleken de situatie in de armere gebieden langs de Amerikaanse Golfkust met de toestand in ontwikkelingslanden. Ze wezen erop dat juist wanneer natuurrampen zich aandienen, overduidelijk aan het licht komt dat te weinig aandacht is besteed aan de ontwikkeling van achterstandsgebieden.

New Orleans is wat dat betreft illustratief. Ongeveerde tweederde van de inwoners van de stad is zwart.

http://www.nu.nl/news/584415/29/'Meer_dan_10.000_doden_in_Louisiana'.html

Lullig voor de mensen die familie en vrienden verloren hebben, maar ik kan me er niet heel druk om maken. Niet dat ik 't niet erg vind maar toch...

Terug
Naar boven