AndroidHealthClinic

dumbbell press (borst)

Anoniemeling

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo mensen,

Wanneer ik de borst train gooi ik de dumbbell press er ook vaak doorheen. Deze oefening voel ik op 1 of andere manier niet echt. Ik heb wel eens mensen erbij gehad die me lieten zien de oefening juist uit te voeren maar ik voel er niet veel bij, terwijl dat bij bvb. bankdrukken een heel ander verhaal is. Weet iemand hoe dit komt of zijn er meer gevallen als mij ?

Greets

Mischien druk je bij db press wel meer met de schouders of triceps.

Tip
Schouder naar achter trekken door de boven rug aan te spannen (zamentrekken). en pressen maar.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
Okee..ik zal het proberen !

Thanks

Probeer te zakken tot de dumbbell je borst raakt

Je kan 2 sec onder rust houden (niet laten rusten op je borst) en dan maximaal aanspannen en dan omhoog.

Zorg dat je de dumbbell goed laat zakken, geen halve ROM doen :)
Dumbbell press voel ik juist altijd goed :D

• Topic Starter Topic Starter
Okee mensen..dank u, ik zal het morgen gelijk even proberen !

Probeer je te concentreren op je borst. Dus niet alleen maar die dumbbells omhoog drukken! Als je de dumbbells omhoog hebt gedrukt probeer dan op dat punt je borst even aan te spannen.

Gewoon goed je rug aanspannen en schouderbladeren naar elkaar toetrekken. En pressen maar! Nu zou je ze wel goed moete voele ;)

dumbbell press voelk 1000*beter dan bench en ja gewoon tot je borst laten zakken schouders wat naar achter en huppa alsje al wat borst heb zie je ze echt werken :D

Heel diep inademen zodat je borst maximaal is uitgezet als je ze laat zakken, dan komt er nog meer spanning op je spieren te staan.

Als je het niet voelt wil dat zeggen dat je teveel andere spieren gebruikt.
Concentreer je op je borst, zie het niet zozeer als een duw oefening, maar een knijp oefening met je borst.

En voer de beweging heel langzaam uit. Je strekt alleen je armen om het gewicht zo op zijn plaats te houden, maar het samenknijpen van je borst zorgt voor het daadwerkelijk omhoogbrengen van het gewicht.

Terug
Naar boven