XXL Nutrition

EatItRaw92's Rippetoe Log!

eatitraw92

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
VANAF 24 NOVEMBER HEB IK EEN ANDER SCHEMA, GELIEVE NAAR PAGINA 8 TE SURFEN :)

Hallo, ik heb besloten een log bij te houden.

Foto's van waar ik nu ben kun je vinden in mijn gallerij.

Ik doe gewoon standaard Rippetoe met Chins en Dips.
D.w.z:

Workout A

3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B

3x5 Squat
3x5 Standing Military Press
3x5 Pendlay Rows
2x8 Chin-ups

Momenteel weeg ik 65 kilo op 1 meter 79, met een vetpercentage van 8%.

Vandaag ben ik voor het eerst wezen knallen.

--------

Maandag 23 Juni 2008

Rippetoe's schema is behoorlijk kort. Eer ik goed in de weightlifting-mood kwam was ik alweer uit de gym.
Stats van vandaag:

Squat: 35 kilo
Bench Press: 30 kilo
Deadlifts: 35 kilo
Dips: 12 kilo weerstand

De stang voelde best zwaar aan toen ik een paar warm-ups deed. Dus daar komen wel een paar kilotjes bij.

De stats zijn niet zo schrikbarend, zelfs aan de erg lage kant. Ik zeg ook eerlijk dat ik van mezelf niet sterk ben. Maar aan de andere kant vind ik het wel cool op een bepaalde manier om zo te beginnen aan de bodem. Ik denk dat ik later vol trots dan terug kan kijken.

Ik had het gevoel dat ik niet het volledige gewicht had gepakt wat ik kon, maar dit vond ik ok, want ik wil niet te hard van stapel lopen en het rustig opbouwen.

Tijdens de squats voelde ik nauwelijks m'n quadriceps alleen m'n hamstrings nogal erg.
Bench Press ging lekker. Bij de deadlifts voelde ik m'n hamstrings weer erg. Denk dat de hamstrings nogal moeten ontwikkelen. Dips gingen ook goed, behalve dat ik tijdens de tweede set ineens een beetje pijn aan mn elleboog kreeg.
Waarschijnlijk foute form gebruikt.

Verheug me op workout B, en alvast de eerste verhoging van de squat!

Laatst bewerkt:
Hey
Ultra dunne kerel ben je:P
Maar maakt niet uit, een begin is een begin, en ik ben al blij dat je met een goed schema begint en niet met eindeloze dumbbell curlz zoals er velen doen:D
Ik zou zeggen blijf gemotiveerd, enne hoe oud ben je?

Ik heb je foto's ook net gezien... Het eerste wat jij echt moet gaan doen is vreten als een gek

ga ervoor kerel en vreten!

• Topic Starter Topic Starter
Hey
Ultra dunne kerel ben je:P
Maar maakt niet uit, een begin is een begin, en ik ben al blij dat je met een goed schema begint en niet met eindeloze dumbbell curlz zoals er velen doen:D
Ik zou zeggen blijf gemotiveerd, enne hoe oud ben je?

Ik ben 16 jaar.

Ik heb nog even snel een vraagje.
Bij mij in de sportschool hebben ze alleen maar schijfjes van 1,25kg op zn laagst.
Kan ik 2 hiervan dus in totaal 2,5kg per training toevoegen? Of is dat teveel? Of misschien twee trainingen op hetzelfde gewicht en dan bij de volgende 2,5kg?

Ik ben 16 jaar.

Ik heb nog even snel een vraagje.
Bij mij in de sportschool hebben ze alleen maar schijfjes van 1,25kg op zn laagst.
Kan ik 2 hiervan dus in totaal 2,5kg per training toevoegen? Of is dat teveel? Of misschien twee trainingen op hetzelfde gewicht en dan bij de volgende 2,5kg?
Ik zou gewoon ff kijken of het gaat en anders idd effe niet verhogen. Maar met een 1,25 kg verschil gaat de bar nog niet ultra scheef hangen toch?

dacht et ook niej gwn rustig opbouwen knul!

Oke toenet weer terug gekomen van de gym, waar ik workout B heb gedaan!

Ik kwam aan, en tijdens het omkleden kwam ik erachter dat ik mijn handoek en schoenen was vergeten. Mijn t-shirt was een of ander oud vod omdat mijn gewone trainings-tshirt in de was ligt vanwege muay thai.

Kortom, ik voelde me niet helemaal op mijn gemak. Heb ook een beetje sneaky langs de balie gedribbeld omdat ik mijn buitenschoenen aan had en je eigenlijk niet mag sporten zonder handoek.

Begon met de squats, toen ik de bar pakte voor warm-up setjes werd ik toch nieuwsgierig naar het gewicht van de barbell zelf. Nu ben ik er dus achter dat het 20 kilo is! Dus ik heb ff de eerste post ge-edit met de eigenlijke stats.

De squat ging op zich wel lekker, heb met 2,5 kg verhoogd omdat ik het de vorige keer wel makkelijk had, ging vandaag ook weer super. Dus vandaag was hij 37,5 kg Mijn lichaam heeft zich al snel aangepast, want ik kon bij ieder setje dieper gaan met correcte techniek. Voelde mijn hamstrings weer erg.

Standing Military Press. Deze oefening is nieuw voor mij dus het was een beetje wennen, maar na veel lezen en met behulp van de spiegel ging hij prima! Had het wel zwaarder dan de squat. Gewicht hier was 27,5 kg. De volgende keer pak ik 25kg en ga vanaf daar verder want ik had het erg zwaar met de laatste paar reps en kon de techniek niet meer goed uitvoeren.

Pendlay Rows. Wat een grappige oefening, de techniek was wel even zoeken, en heb dus ook een setje niet correct uitgevoerd omdat ik weer wat onzuiverheden in de techniek zag. Voelde de stretch wel erg in m'n hamstrings zeg. Hier ook 27,5 kg. Ga voor dezelfde reden als de press de volgende keer een 2,5kg eraf halen en vanaf daar weer opbouwen.

Chin-ups. Waren heerlijk, 12 kg weerstand.

De pomp zit goed in mijn bicep en in mijn schouder van wat ik kan zien.
De workout was niet bepaald de leukste maar hij was wel effectief.

Ik verheug me op vrijdag!

Goede keus om Rippetoe te gaan doen! Nu gaan eten, eten en nog eens eten en dan kom je er wel.:thumbs:

Bedankt voor alle steun mensen!

Net weer terug uit de gym.

Workout A

3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Squat ging geweldig! Verreweg mijn favoriete oefening! 38,75kg . Ik kwam ook dieper, dit keer tot mijn kuiten ongeveer zonder dat mijn techniek fout ging. Mijn doel voor eind volgende week is minstens 1 keer de grond te raken!

Bench Press ging wat minder, mijn linker-pectolaris deed een beetje pijn dus ik kon niet voluit knallen, 31,25kg.

Deadlift ging ook goed. 36,25kg.

De dips daarna gingen ook heerlijk, 11kg weerstand. De pomp zit goed in m'n triceps.

Op de weg naar huis voelde ik tijdens het fietsen dat mijn broek op een klein stukje op mijn bovenbeen een beetje strak zat (nu is het niet de breedste broek die er is) maar het voelde wel lekker!

Ik heb echt het gevoel goed vooruit te gaan, houd me keurig aan mijn schema's (training, voeding en mijn slaaproutine van vaste tijden) en heb al een week lang geen snoep frisdrank of friture e.d gehad, en ik voel me er goed bij.

Volgende week train ik op dinsdag, donderdag en zondagochtend, omdat ik donderdag meestal op koopavond moet draaien en daarom niet kan Muay Thai-boksen.

Zo! En nu een halve kilo lasagna.

Oke vandaag Workout B weer.

Ik kwam naar binnen, en der stonden drie buffe gasten te trainen, ik ze vriendelijk gegroet, hun mij vriendelijk gegroet praatje gemaakt enzo. Toen had ik gevraagd of er een begeleider in de buurt was en hun waren meteen met hun training gestopt om te zorgen dat ik goede begeleiding kreeg, echt gave kerels!

De begeleiding had me een beetje geholpen met de oefeningen, ze perfecteren.

De Squat ging lekker, vind het nog altijd een super oefening! 40kg, ging weer lekker diep, voelde het dit keer niet in mijn hamstrings maar eerder mijn hele onderlijf en billen.

Military Press, heb de vorm wel goed maar het gewicht is nog altijd te zwaar, ben volgens mij een beetje te hard van stapel gelopen bij de eerste training en mijn schouders zijn niet echt al te sterk. De volgende keer ga ik 5 kilo omlaag, blijkt dit teveel te zijn pak ik 2,5kg erbij. Vandaag heb ik het op 25kg gedaan. Dus de volgende keer 20 kg, alleen de stang dus.

De Pendlay Rows gingen wel lekker, 26,25kg.

Chin-ups met 11 kg weerstand, voelde de pomp erna vrij goed!

Heerlijk getraind weer, verheug me op overmorgen!

EDIT: Vraagje, ik doe meestal Muay Thai-boksen op Dinsdag en Donderdag. Ik wil zorgen dat dit geen invloed heeft op mijn BB, ik doe MT ook recreatief. Kan ik bijvoorbeeld een Mammoth 2500 shake nemen met een halve liter melk voor de training? Of is na de training beter? Is het met veel extra eten mogelijk om te zorgen dat mijn Muay Thai mijn BB niet in de weg zit? Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Vandaag niet veel speciaals behalve dat ik door de stortregen naar de gym was gefietst!

Squat: 41,25 kg, hij blijft heerlijk!
Bench Press: 32,5kg ging lekker vandaag.
Deadlift: 37,5kg
Dips: 10 kg weerstand, voelde wel veel van mijn schouders, maar eens ff de vorm perfectioneren!

Ik verheug me op vrijdag.

hey goed zo gast , gewoon volhouden...2.5kg per training moet makkelijk lukken met deze gewichten
En hou aan beide uiteinden de gewichten gelijk.. dus niet aan 1 kant 1.25 erbij en de andere kant niets

Dankje voor de steun!

Vandaag weer workout B.

Squat met 42,5kg, voelde mijn onderrug vrij goed.
Net voor mijn setje presses voelde ik echt dat mijn onderrug goed geprikkeld was (geen pijn, meer een gevoel van vooruitgang).

Daarna begonnen met Military Presses met 20kg, ging lekker dit keer, voelde de juiste spieren!

De techniek van de Pendlay Rows op 27,5kg ging er wel effe op achteruit. Ik had wat problemen met het staan, soms stond ik zo verkeerd dat ik bijna voorover viel, laatste setje ging wel goed.

Chin-ups met 10 kilo weerstand ook gewoon goed.

Was weer een lekkere training!

Mooie progressie kerel (squat) :D en lukted eten ook wat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag:

Was nogal vrij afgeleid etc, omdat ik vanmiddag mijn ex in de stad zag lopen met een andere jongen, dus ik fiets naar de gym om t even van mij af te schudden, wie komt daar op in-take gesprek, jawel zij dus :P.

Ondanks dat toch een geslaagde training!

Squat: 43,25kg , voelde het dit keer goed in alle spieren, ook voor het eerst de quadriceps, kan makkelijk nog vooruit hierop gaan.

Voor de bench press idem dito, met een gewicht van 33,25kg.

De deadlift ging ook goed maar vind het zo jammer dat het maar 1 set is want ik vind het een vrij leuke oefening, 38,25kg.

Dips gedaan met 9 kilo weerstand, ging goed dit keer, triceps heb ik goed gevoeld.

Terug
Naar boven