XXL Nutrition

Ebay Sups voor nog geen 15 euro...

Khoshnaw

Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
64kg
Vetpercentage
13%
Beste Dames en Heren!

Ik ben nieuw op dit forum dus bij deze wil ik mij graag even voorstellen ;

Ik ben Goran Khoshnaw, 25 jaar en wonende in Lelystad.
Train nu ongeveer zo'n 2 jaar en in 'principe' hoor je mij niet klagen :)
Nu is het echter wel zo, dat ik op een punt ben gekomen dat ik steeds
maar blijf haken op bepaalde gewichten..
Ik ben dan ook van plan om een combinatie supjes te gaan gebruiken zodat
ik het een en ander kan stimuleren.
Nu heb ik op diverse sites sups gezien, maar ik merk dat de prijzen nogal verschillen van elkaar, terwijl ik het vermoeden heb dat de duurste producten niet per definitie beter of slechter zijn dan een van de goedkoopste..

Nu stuitte ik op het volgende :
( mocht onderstaande link gedateerd zijn, dan kun je in het zoekscherm van ebay het volgende intypen "NITRIC OXIDE ZMA ZMASS ANABOL CREATINE"

http://cgi.ebay.nl/NITRIC-OXIDE-ZMA...Supplements?hash=item2c53127821#ht_5667wt_842

Je ziet hier 3 producten namelijk ;

- Z mass anabol
- Noxide
- Creatine 1200

Ik ben echter niet van plan om de Z mass anabol te nemen, wat volgens mij een soort van Testo-booster is..maar mocht ik dit setje kopen, gebruik ik enkel de Noxide+creatine 1200

Nu vraag ik me af..dit hele setje kost ongeveer 15 euro Exlusief verzendkondkosten...

- Hoe kan het dat deze sups zo goedkoop zijn terwijl 1 van de goedkoopste creatine op Nederlandse/Belgische sites alleen al (minimaal) 15 euro kost?
Zal dit iets te maken hebben met de veiligheid van sups?

- Klopt het dat de Noxide aminozuren zijn? of iets dergelijks dat de spierherstel bevorderd?

- In de ZMA zit de stof "aspartate" .. is dit niet erg slecht voor je?
En 'kan' het optimaal zijn een dergelijke sup (ZMA) te combineren met creatine..
of 'kun' je dan spreken van een heuse overkill?
Ondanks dat ik deze sup niet ga gebruiken, is het altijd handig om te
weten, mocht ik het doorverkopen en er mensen advies over geven..

Ik hoop niet dat ik voor een eerste post teveel vragen stel :)
Ook voel ik de opmerking aankomen dat ik beter op mijn voedingsschema kan letten ipv sups te gebruiken..
Ik kan de meeste dan ook geruststellen dat ik dit ook doe..mocht je benieuwd zijn, dan wil ik je dat best vertellen :)
Ik wil gewoon over een moeilijk punt heen komen ondanks dat ik correct eet,
en dat doe ik het liefst met een Creatine+Amino product..en het liefst zo goedkoop maar veilig mogelijk :)
Uiteraard zal de amino nutteloos zijn als ik genoeg eiwitten inneem in mijn 'correcte' dagelijkse voeding..maar ik ondervind soms toch nog best wat spierpijn na eens heftig getraind te hebben :)
Mocht ik geen verschil merken met de amino (noxide ) dan zal ik deze uiteraard laten voor wat het is..

Groetjes,

Khoshnaw

Er is heel veel verschil in creatine,zal de monohydrate zijn.Overkill van die 2??? Ja das abnormaal super ongezond....En spierpijn heb je altijd wel wat als je zwaar traint en aminos helpen daar ni tegen,bij mij toch niet.Hou da advies voor die andere mensen maar voor u:)
En voor 15 euro??? Denk dat je er niks gaat aan hebben.Goedkope brol

Laatst bewerkt:
Het zal waarschijnlijk creatine monohydraat zijn inderdaad. Op zich zit er tussen mono's niet veel verschil, alleen is de een wat puurder dan de ander (dus minder vervuiling).

Zma en crea schijnen een goede combi te zijn, je slaapt er in ieder geval goed op :D.

.... sups handel! kan best dat het 15 euro is. als het hier in ned verkocht word gaat het bedrag heel wat keren over de kop grondstoffen kosten geen drol vergeleken met het eindproduct.
en natuurlijk gaan amino zuuren je geen groot merkbaar verschil geven maar ze werken wel daar gaat het om. lijkt een beedje een trend te zijn dat je alles in je lichaam moet voelen transformeren tot een hulk ofzo.
ik zeg gewoon proberen

komt waarsch nog een flinke bak verzendkosten + eventueel invoerrechten over. goede kans dat je alles bij elkaar in NL goedkoper uit bent.

komt waarsch nog een flinke bak verzendkosten + eventueel invoerrechten over. goede kans dat je alles bij elkaar in NL goedkoper uit bent.

Alles onder de 250euro (winkelwaarde dus wat op de bon staat die erbij zit.) komt geen invoerrechten bij dus alleen verzendkosten maar dat zal denk ik ook wel meevallen aangezien het allemaal niet zo zwaar weegt.

meeste supps wat je in buitenland besteld zijn goedkoper.
maar als je de invoerrechten + verzendkosten en weet ik veel wat allemaal meer erop rekent, maakt het prijs verschil niks meer waard.

Alles onder de 250euro (winkelwaarde dus wat op de bon staat die erbij zit.) komt geen invoerrechten bij dus alleen verzendkosten maar dat zal denk ik ook wel meevallen aangezien het allemaal niet zo zwaar weegt.

gaat meestal meer om de omvang van dat soort dingen.. en invoerrechten klopt idd met die 250 euro, maar ik heb toch al regelmatig gehad dat er bij de douane een naheffing kwam (o.a. voor grippers van 80 euro totaal ???) voor minder

Mocht je een naheffing krijgen moet je bezwaar maken dan moeten ze je geld terug geven als je kan aantonen dat het onder de 250euro was.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties zover!
Het is zeker het proberen waard..de verzendkosten bedraagt ongeveer 8 euro..dus dat is niet erg veel voor dit setje..
Het enige waar ik me nog wel zorgen over maak is de ZMA waar de stof 'aspartate' oftewel 'aspartaat' in zit.

Even gegoogled :

Hoe Glutaminaat en Asparaginezuur (aspartaat) schade veroorzaken
Aspartaam wordt samengesteld uit drie chemicaliën, asparaginezuur(aspartaat), phenylalanine en methanol. Asparaginezuur (40% van aspartaam) en glutaminezuur (99% van glutaminaat) werken als neurotransmitters in de hersenen door de overdracht van informatie tussen neuronen vergemakkelijken. Te veel aspartaat en glutaminaat in de hersenen vernietigen sommige neuronen door de toevloed van te veel calcium in de cellen. Deze toevloed veroorzaakt een overmatige hoeveelheid vrije radicalen dat de cellen doodt. De schade aan de zenuwcel die door overmatige hoeveelheden aspartaat en glutaminaat veroorzaakt kan worden is de reden dat er naar verwezen wordt als "exitotoxins." (prikkelend gif). Ze prikkelen of overstimuleren de zenuwcellen zodanig dat ze afsterven.

Asparaginezuur is een aminozuur. Wanneer het in zijn vrije vorm (ongebonden aan eiwit) wordt gebruikt verhoogt het de plasma bloedspiegel van aspartaat en glutaminaat beduidend. De overmaat van aspartaat en glutaminaat in het bloedplasma kort na opname van aspartaam of producten met vrije glutaminaat (voorloper van glutaminaat) leidt tot een hoge spiegel van neurotransmitters in bepaalde delen van de hersenen.

De bloed brein barrière (BBB) beschermt de hersenen tegen te veel glutaminaat en aspartaat, zo wel als tegen vergif. . . . .

Het kan echter voorkomen dat de bloed brein barrière:
1) tijdens de jeugd niet voldoende is ontwikkeld.
2) onvoldoende alle gebieden van de hersenen beschermt.
3) door ontelbare chronische en acute condities is beschadigd
4) het teveel aan glutaminaat en aspartaat in de hersenen laat door siepelen zelfs wanneer ze intact is.
De overmaat aan glutaminaat en aspartaat vernietigt langzaam de neuronen. De overgrote meerderheid (75%) van de zenuwcellen in een bepaald gebied van de hersenen kan worden vernietigd, voordat er van enig klinisch symptoom van een chronische ziekte sprake is. Dit komt omdat de schade niet veroorzaakt wordt in dat gedeelte van de hersenen waar zich de motorische zenuwen zich bevinden. Helaas is dit ook de reden dat de meeste mensen zich weinig zorgen maken over de gevolgen, omdat deze lange tijd niet zichtbaar behoeven te zijn.

Bron : http://www.smaakversterkers.eu/artikelen/aspglut.html

Nu staat er steeds dat dit stofje pas schadelijk zou zijn als je er 'teveel' van zou nemen..maar wat is 'teveel' ?
Hoewel er op de label van de ZMA meer gesproken wordt van 'Magnesium Aspartate Zinc' en 'Monomethionine Aspartate' , kom ik toch het woord 'aspartate' tegen wat mij best een beetje zorgen baart.

Laatst bewerkt:
gaat meestal meer om de omvang van dat soort dingen.. en invoerrechten klopt idd met die 250 euro, maar ik heb toch al regelmatig gehad dat er bij de douane een naheffing kwam (o.a. voor grippers van 80 euro totaal ???) voor minder

Grippers kun je het beste hier kopen.:D

Bedankt voor alle reacties zover!
Het is zeker het proberen waard..de verzendkosten bedraagt ongeveer 8 euro..dus dat is niet erg veel voor dit setje..
Het enige waar ik me nog wel zorgen over maak is de ZMA waar de stof 'aspartate' oftewel 'aspartaat' in zit.

Even gegoogled :

Hoe Glutaminaat en Asparaginezuur (aspartaat) schade veroorzaken
Aspartaam wordt samengesteld uit drie chemicaliën, asparaginezuur(aspartaat), phenylalanine en methanol. Asparaginezuur (40% van aspartaam) en glutaminezuur (99% van glutaminaat) werken als neurotransmitters in de hersenen door de overdracht van informatie tussen neuronen vergemakkelijken. Te veel aspartaat en glutaminaat in de hersenen vernietigen sommige neuronen door de toevloed van te veel calcium in de cellen. Deze toevloed veroorzaakt een overmatige hoeveelheid vrije radicalen dat de cellen doodt. De schade aan de zenuwcel die door overmatige hoeveelheden aspartaat en glutaminaat veroorzaakt kan worden is de reden dat er naar verwezen wordt als "exitotoxins." (prikkelend gif). Ze prikkelen of overstimuleren de zenuwcellen zodanig dat ze afsterven.

Asparaginezuur is een aminozuur. Wanneer het in zijn vrije vorm (ongebonden aan eiwit) wordt gebruikt verhoogt het de plasma bloedspiegel van aspartaat en glutaminaat beduidend. De overmaat van aspartaat en glutaminaat in het bloedplasma kort na opname van aspartaam of producten met vrije glutaminaat (voorloper van glutaminaat) leidt tot een hoge spiegel van neurotransmitters in bepaalde delen van de hersenen.

De bloed brein barrière (BBB) beschermt de hersenen tegen te veel glutaminaat en aspartaat, zo wel als tegen vergif. . . . .

Het kan echter voorkomen dat de bloed brein barrière:
1) tijdens de jeugd niet voldoende is ontwikkeld.
2) onvoldoende alle gebieden van de hersenen beschermt.
3) door ontelbare chronische en acute condities is beschadigd
4) het teveel aan glutaminaat en aspartaat in de hersenen laat door siepelen zelfs wanneer ze intact is.
De overmaat aan glutaminaat en aspartaat vernietigt langzaam de neuronen. De overgrote meerderheid (75%) van de zenuwcellen in een bepaald gebied van de hersenen kan worden vernietigd, voordat er van enig klinisch symptoom van een chronische ziekte sprake is. Dit komt omdat de schade niet veroorzaakt wordt in dat gedeelte van de hersenen waar zich de motorische zenuwen zich bevinden. Helaas is dit ook de reden dat de meeste mensen zich weinig zorgen maken over de gevolgen, omdat deze lange tijd niet zichtbaar behoeven te zijn.

Bron : http://www.smaakversterkers.eu/artikelen/aspglut.html

Nu staat er steeds dat dit stofje pas schadelijk zou zijn als je er 'teveel' van zou nemen..maar wat is 'teveel' ?
Hoewel er op de label van de ZMA meer gesproken wordt van 'Magnesium Aspartate Zinc' en 'Monomethionine Aspartate' , kom ik toch het woord 'aspartate' tegen wat mij best een beetje zorgen baart.

Ze bedoelen L-Asparginezuur en niet het mineraal zink dat gebonden is aan aspartaat .

De reden dat ze zink binden aan aspartaat is voor de betere opname dan wanneer het gebonden zou zijn aan di-calcium .

Het is het losse aminozuur L-Asparginezuur dat gevaarlijk is in grote hoeveelheden en NIET zink die gebonden is aan aspartaat .

L-Asparginezuur in combinatie met andere eiwitten , bijvoorbeeld in whey is dan weer niet gevaarlijk omdat het ingenomen word met andere aminozuren .

Hopelijk ben je nu wijzer geworden .

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ze bedoelen L-Asparginezuur en niet het mineraal zink dat gebonden is aan aspartaat .

De reden dat ze zink binden aan aspartaat is voor de betere opname dan wanneer het gebonden zou zijn aan di-calcium .

Het is het losse aminozuur L-Asparginezuur dat gevaarlijk is in grote hoeveelheden en NIET zink die gebonden is aan aspartaat .

L-Asparginezuur in combinatie met andere eiwitten , bijvoorbeeld in whey is dan weer niet gevaarlijk omdat het ingenomen word met andere aminozuren .

Hopelijk ben je nu wijzer geworden .

Hey,

Sorry voor de wat late reactie :)
Ik ben zeker een heel stuk wijzer geworden !
Bedankt voor je informatie :D

Terug
Naar boven