XXL Nutrition

ZMA - Zink Monomethionine Aspartaat

Bezoekers in dit topic

Die zma maakt me savond toch wel lekker moe :thumb:
Had eerst een zelf samengestelde gebruikt (had nog zink, b vitamines magnesium en taurine staan) maar das toch niet hetzelfde.
 
Zeker een informatief stuk. Misschien wel het aanschaffen waard.
 
ff nuanceren:

Incidenteel gebruik van zink onder de 100 milligram per dag leidde niet tot een verhoogde kans op kanker. Wie echter doseringen boven de 100 milligram had gebruikt, had 2,2 keer meer kans op prostaatkanker dan iemand die geen supplementen gebruikte en dus een inname had in de buurt van de aanbevolen 11 milligram per dag.

ZMA is alleen nuttig voor verhogen test bij een tekort aan zink uit de voeding.

Slaap kan echter wel verbeteren als je het niet voor de testverhoging neemt. En zoals we allemaal weten is goede, diepe slaap ook erg belangrijk voor het herstel en de groei.
 
ff nuanceren:



ZMA is alleen nuttig voor verhogen test bij een tekort aan zink uit de voeding.

Slaap kan echter wel verbeteren als je het niet voor de testverhoging neemt. En zoals we allemaal weten is goede, diepe slaap ook erg belangrijk voor het herstel en de groei.
En hoe kan ik der dan makkelijk achter komen hoe veel zink er in mijn etenswaren zit? Zodat ik zelf kan bepalen of ik een zink-tekort heb?
 
En hoe kan ik der dan makkelijk achter komen hoe veel zink er in mijn etenswaren zit? Zodat ik zelf kan bepalen of ik een zink-tekort heb?
Alles opschrijven wat je eet en precies berekenen met tabellen die je op internet kan vinden.
 
ff nuanceren:



ZMA is alleen nuttig voor verhogen test bij een tekort aan zink uit de voeding.

Slaap kan echter wel verbeteren als je het niet voor de testverhoging neemt. En zoals we allemaal weten is goede, diepe slaap ook erg belangrijk voor het herstel en de groei.
je kan dus ook een gewone zinq supplement nemen inplaats van zma?
lijkt me goedkoper... en zink zit al gauw standaart in een multi dus om extra zma of losse zink te nemen...
een volwassen man = 15mg per dag
een sporter = 30?

daarnaast lijkt het me zma alleen interessant als je bijv in de na-kuur zit en je libido weer wilt opkrikken.
 
Laatst bewerkt:
Dit is gebaseerd op een typische supplementfirma gedachte:
Een tekort van stof X geeft minder test/groeihormoon/whatever, dus als gaan supplementeren met stof X krijg je meer test/groeihormoon/whatever.

Dat je beter slaapt omdat je vreemder droom, is ook onzin.
 
Dit is gebaseerd op een typische supplementfirma gedachte:
Een tekort van stof X geeft minder test/groeihormoon/whatever, dus als gaan supplementeren met stof X krijg je meer test/groeihormoon/whatever.

Dat je beter slaapt omdat je vreemder droom, is ook onzin.
Heb je het wel gebruikt? Genoeg mensen hebben gemerkt dat ze beter slapen. En er zijn toch nog heel wat mensen met een zinktekort:

Doordat zink ook betrokken is bij de suikerstofwisseling en de gemiddelde inname van (witte)suiker in onze tijd extreem hoog is (gemiddeld 70 kg per hoofd van de bevolking per jaar) is ons verbruik aan zink ook extreem. Hierdoor komt zinktekort veel voor. Zinktekort is een belangrijke factor bij kinderen met leer- en gedragsproblemen (inclusief autisme).

http://ccgforum.wordpress.com/category/zinktekort/
 
Zijn er ook verschijnselen die aanduiden op een zinktekort?

Greetz
 
Als je ff de link boven je post opent krijg je een hele lijst.
 
Vocht in de benen kan ook veroorzaakt worden door een tekort aan zink
 
Omdat ik de laatste tijd slecht sliep heb ik zma aangeschaft.
Gisteren voor het eerst 90mg op, maar het heeft niet veel effect gehad.
Nu is het ook wel lastig slapen met dit weer, maar ik had er meer van verwacht na alle positieve reacties voor wat betreft het slaapeffect van zma.
 
90mg is behoorlijk veel, hoge dosissen zink kunnen hersenschade veroorzaken.
 
Ik had het verkeerd afgelezen, ik dacht dat er per pil 30mg in zit maar dit blijkt per serving te zijn (3 capsules). Dus ik had 30mg op en geen 90mg.
 
Is het gebruik van zink onder de 21 schadelijk/af te raden?
 
Ik eet iedere dag 220gr rundvlees, 220gr kip, 3 eieren, veel pinda's en brinta etc. Dan zou ik in principe toch meer dan genoeg zink binnen krijgen?

Ik twijfel omdat ik me na ejaculatie echt 48 uur belabberd voel en ik weet dat je dan veel zink verliest.

Ik heb ook het probleem dat ik echt 9-10u moet slapen omdat ik me anders fysiek echt zwaar klote voel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven