XXL Nutrition

ZMA - Zink Monomethionine Aspartaat

Bezoekers in dit topic

Ik eet iedere dag 220gr rundvlees, 220gr kip, 3 eieren, veel pinda's en brinta etc. Dan zou ik in principe toch meer dan genoeg zink binnen krijgen?

Ik twijfel omdat ik me na ejaculatie echt 48 uur belabberd voel en ik weet dat je dan veel zink verliest.

Ik heb ook het probleem dat ik echt 9-10u moet slapen omdat ik me anders fysiek echt zwaar klote voel.
He, ik voel me ook altijd 48u rot na mijn ejaculatie:p Dacht dat dit alleen bij oude mannen voorkwam...
 
ik merk dat er redelijk wat tekenen zijn van zintekort die ook bij mij gelden (kan ook door andere dingen). Ook heb ik moeite met het in slaap vallen en word ik ook nooit uitgerust wakker (zelfs niet na 9-10 uur). Als ik slaap, dan word ik iig nooit wakker, dus misschien slaap ik wel redelijk diep. Ik was van plan om melatonine aan te schaffen, maar ik twijfel nu ook of ik ZMA aan moet schaffen. Zal ik het doen of niet? :p
 
Als je zuivel drinkt of eet vlak voor of na de inname van ZMA vermindert dit het effect wat het heeft op een ''diepere slaap'' ?
Ik gebruik het namenlijk alleen maar voor m'n slaap en niet om mn test lvl omhoog te gooien or whatever,

Tnx,

Karma ;)
 
Zit er verschil tussen ZMA en normale zink supplementen?
 
Tja, maar ik heb even opgezocht wat zinkrijk voedsel is: Vis, (orgaan)vlees, groente, paddestoelen, volkorenproducten, melk en melkproducten, pecannoten, eidooier, gist, Sesampasta (Tahin), Sesamzaad en pompoenpitten.

Laten dit nou net dingen zijn waarvan 99% van ons al genoeg van binnenkrijgt? Dus alle extra zink pissen we gewoon weer uit.. De magnesium zorgt voor de goede slaap, maar dit kan je ook los slikken..

Dit artikel vind ik toch wel vrij verdacht.. De bedenker van ZMA heeft een complete scam opgezet rond het product.
http://www.ergogenics.org/supplement51.html

Ik denk dat ik deze maand geen ZMA neem en alleen magnesium ga slikken. Ik ben benieuwd of ik verschil merk.
 
Aangezien dit het meest uitgebreide topic over ZMA is, had ik aan de hand hiervan ZMA besteld.
Bottomline is dus: Waste of money.
 
Aangezien dit het meest uitgebreide topic over ZMA is, had ik aan de hand hiervan ZMA besteld.
Bottomline is dus: Waste of money.

zei ik toch al ;)

als je goed wilt slapen kan je net zo goed alleen magesium nemen (of L-Tryptofaan of Melatonine)
 
Ach. Weer wat geleerd toch.
 
Conclussie is? Gewoon helemaal niks van zink supplementeren?
Ik heb net een potje gekocht tegen puisten wat op het anti-acne topic staat.
Maar dit kan ik dus weggooien :(
 
Je vergeet nog vele andere onderzoeken die bewijzen dat ZMA onzin is. Wat echter al jaren bekend is, schijnbaar nog niet bij het grote publiek.

http://www.google.com/custom?domain...s.org/2005/logo.gif;;S:http://;FORID:1;&hl=nl
onzin.... nee niet helemaal ik bedoel dan vooral met het effect wat het zou hebben op je nachtrust,
ik merk toch echt dat ik in een korte tijd beter ben uitgerust dan wanneer ik geen zma neem, wat betreft het feit mbt testosteron weet ik niet wat waar is of niet.
 
onzin.... nee niet helemaal ik bedoel dan vooral met het effect wat het zou hebben op je nachtrust,
ik merk toch echt dat ik in een korte tijd beter ben uitgerust dan wanneer ik geen zma neem, wat betreft het feit mbt testosteron weet ik niet wat waar is of niet.

Kan je in mijn ogen beter (of net zo goed) L-Tryptofaan of GABA nemen. Maar, als het werkt voor jou en jij er goed bij voelt moet je het zeker doen :)
 
Kan je in mijn ogen beter (of net zo goed) L-Tryptofaan of GABA nemen. Maar, als het werkt voor jou en jij er goed bij voelt moet je het zeker doen :)
Niet helemaal mee eens, L-tryptofaan slaap ik inderdaad wel goed van maar word er ook vaak heel moe van wakker en dit houd soms best lang aan, ZMA word ik gewoon super uitgerust van wakker.

GABA heb ik geen ervaring mee, misschien volgende keer eens uitproberen.
 
Zat ook te twijfelen aan gaba of ZMA.. omdat ik vaak 'moe' wakker word of simpelweg slecht slaap. Hebben mensen hier ervaring met Gaba?
 
Zinc is globaal bekeken een van de meest anabole voedingsstoffen, maar helaas is ons dieet niet echt gericht op het verhogen van intracellulair zinc. ZMA was een eerste rudimentair systeem dat daarop gericht was. Daarom ook dat de timing zo specifiek was als je echt resultaat wou. Ik denk met wat research dat ik wel een beter systeem zou kunnen formuleren. Ik denk zelfs dat ik de meeste research wel ergens in men mappen zitten heb ...
 
Zinc is globaal bekeken een van de meest anabole voedingsstoffen, maar helaas is ons dieet niet echt gericht op het verhogen van intracellulair zinc. ZMA was een eerste rudimentair systeem dat daarop gericht was. Daarom ook dat de timing zo specifiek was als je echt resultaat wou. Ik denk met wat research dat ik wel een beter systeem zou kunnen formuleren. Ik denk zelfs dat ik de meeste research wel ergens in men mappen zitten heb ...
Jouw timing in dit topic ook.
 
Back
Naar boven